امنیت کامل در مرزهای آذربایجان شرقی حاکم است

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی به نقش مرزبانی در حفظ امنیت مرزهای کشور اشاره نمود و گفت: حضور و هوشیاری مرزبانی و سایر نیروهای مسلح در جریان مناقشات اخیر مرزی میان آذربایجان و ارمنستان، امنیت کامل را در مرزهای استان حاکم نموده است.

امنیت کامل در مرزهای آذربایجان شرقی حاکم است

محمدرضا پورمحمدی در سفر به شهرستان خداآفرین، از هنگ مرزی این شهرستان بازدید کرد و در جریان توانمندی ها و امکانات موجود برای صیانت از مرزهای کشور نهاده شد.

وی همچنین با حضور در پاسگاه مرزی جعفراوغلی اوشاقی در نقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان، با فرماندهان، افسران و سربازان مستقر در این پاسگاه ملاقات و گفت وگو کرد.

وی در ادامه این بازدیدها، اظهار کرد: شادمان هستیم که آرامش در منطقه حاکم شده و امیدواریم در آینده ای نزدیک با گسترش مناسبات و روابط تجاری شاهد رونق مالی منطقه هم باشیم.

پورمحمدی از همراهی و پشتیبانی مرزنشینان با نیروهای نظامی و انتظامی هم قدردانی کرد و گفت: پشتوانه امنیت پایدار، همراهی مردم به ویژه مرزنشینان غیور است.

وی درخصوص گشایش گمرک خداآفرین نیز گفت: این موضوع در کارگروه ویژه مرز تصویب شده و با صدور مجوز به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان این که از طرف جمهوری آذربایجان هم نسبت به این موضوع ابراز علاقه شده است، اضافه نمود: با گشایش پایانه مرزی خداآفرین و بازارچه مشترک در این منطقه شاهد رونق مالی و گسترش مناسبات دوجانبه خواهیم بود.

سرهنگ حسن زینال نژاد، جانشین فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی هم در این بازدید با بیان این که مرزبانان، با هوشیاری کامل مرزهای کشور را رصد می نمایند، اضافه نمود: توسعه و شکوفایی مالی در مناطق مرزی جز با امنیت پایدار در این مناطق محقق نمی گردد و مرزبانی با تمام توان آماده حفظ امنیت مرزها است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سرهنگ احمد کوهی، فرمانده هنگ مرزی خداآفرین هم گزارشی از شرایط آمادگی نیروهای مرزبانی در حوزه استحفاظی این شهرستان ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1571

به "امنیت کامل در مرزهای آذربایجان شرقی حاکم است" امتیاز دهید

3 کاربر به "امنیت کامل در مرزهای آذربایجان شرقی حاکم است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت کامل در مرزهای آذربایجان شرقی حاکم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید