انواع درب شیشه ای

به گزارش تور آسیایی ارزان، درب ها به عنوان اصلی ترین عناصر ساختمان هستند که در متریال ها، مدل و حتی طرح های متنوعی ساخته شده اند. مهندسین ساختمان و معمارها به خوبی می دانند که چه نوع دربی مناسب با سبک دکوراسیون و کاربری ساختمان است؛ پس بهتر نیست انتخاب درب را بین افراد بسپارید. درب شیشه ای یکی از مطرح ترین انواع درب هایی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارد.

انواع درب شیشه ای

این درب ها علی رغم کیفیت عالی، مقاومت بالا و طول عمر زیاد، از نظر زیبایی نیز فوق العاده جالب به نظر می رسند. این درب ها خود در مدل های زیادی هستند؛ اما درب شیشه ای لولایی، درب شیشه ای ریلی و درب شیشه ای پیووت بیشترین سطح فروش را دارند. هم اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع درب شیشه ای و کاربرد آن ها

درب شیشه ای جزو پرطرفدارترین گزینه ها برای ساختمان هایی با کاربری های مختلف به ویژه ساختمان های مسکونی و تجاری است. این مدل ها دارای ظاهری فوق العاده لوکس و فانتزی هستند و چه بسا اینکه برای روشنایی بیشتر فضا نیز انتخاب می شوند. با یاری مدل های شیشه ای فضای دید بیشتری خواهید داشت و می توانید به راحتی فضای بیرون را مشاهده کنید.

اگر در پی دکوراسیونی مدرن و شیک هستید، از بین عناصر مختلف ساختمان درب های شیشه ای گزینه خاصی به نظر می رسند. همین عناصر پرکاربرد دارای انواع مختلفی هستند که می توانید از شرکت آرمان سازه با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت آنها را تهیه کنید.

درب شیشه ای لولایی

درب شیشه ای لولایی جزو مجذوب نماینده ترین و پرطرفدارترین انواع درب های مدل شیشه ای است که با نام سوینگ نیز معروفیت دارند. این مدل های پرکاربرد امروزه به صورت اتوماتیک و به حالت افقی باز و بسته می شوند. این درب ها مجهز به اپراتور، موتور و چشمی های مخصوصی هستند که عملکرد اتوماتیک آن ها را امکان پذیر می نماید. این مدل از درب ها برای مکان های مختلف با سایزهای متفاوتی اجرا می شوند؛ اما در حالت استاندارد با عرض تاشو آن ها 120 سانتی متر است.

بیشتر مناسب ساختمان های مسکونی، تجاری و حتی اداری هستند و به صورت تک لنگه و دو لنگه می توانید آنها را سفارش دهید. این مدل ها به راحتی باز و بسته می شوند و برای مکان هایی که دارای محدودیت عرض هستند، می توانید بدون هیچ نگرانی آنها را نصب کنید. مدل های لولایی نیز همانند درب شیشه ای ریلی اتوماتیک قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن دارند.

درب شیشه ای ریلی

اگر برای فضای پارکینگ خود در پی درب های اتوماتیک باکیفیتی هستید، می توانید درب شیشه ای ریلی را انتخاب کنید. حرکت آنها به وسیله ریل انجام می گردد و تمام ساختار یا ابعاد درب به صورت کامل روی ریل به حرکت در می آید. اجزای تشکیل دهنده این مدل از درب ها شامل بدنه، ریل، موتور، گیربکس، سنسور، دنده و فلاشر هستند. مدل های ریلی نیز در دو نوع دستی و اتوماتیک طراحی می شوند؛ اما معمولاً مدل های اتوماتیک به علت باز و بسته شدن اتوماتیک محبوبیت بیشتری دارند. امروزه حتی برای کارخانجات و سازمان های مختلف نیز از درب های مدل ریلی استفاده می نمایند.

این نوع درب شیشه ای به راحتی به وسیله یک ریموت یا حتی تلفن همراه و نرم افزارهای دیگر از فاصله دور قابلیت تنظیم دارد. این مدل درب شیشه ای در بین تمامی مدل های موجود در بازار، دارای بیشترین کاربرد است و معمولاً مدل های ریلی از دیرباز تا به امروز رواج داشته اند. اگرچه امروزه درب های مدرنی همانند درب شیشه ای پیووت روانه بازار شده اند؛ اما مدل های ریلی همچنان جایگاه خود را حفظ نموده اند.

درب شیشه ای پیووت

با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییر و تحولات عظیمی در صنعت ساخت و ساز و به ویژه اجرای عناصر مختلف آن نظیر درب و پنجره هستیم. درب شیشه ای در مدل های بسیار متنوعی استفاده قرار می گیرد؛ اما تازهترین و منحصر به فرد ترین مدل های شیک و آن شامل درب شیشه ای پیووت است. این مدل ها را با نام درب لولا محوری نیز می شناسند که تفاوت های بسیاری با درب های معمولی دارند. این مدل ها به وسیله لولای پاشنه ای اجرا می شوند؛ به گونه ای که به صورت کامل به زمین و قسمت سقف چهارچوب متصل هستند. این مدل های ضد سرقت را برای ورودی تمامی ساختمان ها، به ویژه ساختمان های مسکونی می توانید بهره ببرید.

اگر در پی دکوراسیونی خاص، مدرن و شیک هستید، قطعاً مدل های شیشه ای پیوت گزینه منحصر به فردی خواهند بود. به علت نوع مکانیزم اجرای این درب ها، معمولاً یک سوم میانی آنها چرخیده و باز و بسته می گردد. درب شیشه ای پیوت می تواند وزن بسیار زیادی را تحمل کند، به همین سبب امکان ساخت این مدل ها تا عرض 200 سانتی متر و به صورت تک لنگه وجود دارد. مدل های پیووت در مقایسه با درب شیشه ای ریلی و درب شیشه ای لولایی از نظر زیبایی و مدرن تر بودن بیشتر مورد توجه هستند.

برترین مجری سازه های شیشه ای

تمامی کاربران به خوبی می دانند درب شیشه ای چیست؛ اما شاید با مدل های مدرن و تازه آن به خوبی آشنا نباشند. هنگام خرید به ویژه مهندسین ساختمان و معمارها دنبال شیک ترین و البته مقاوم ترین درب ها به ویژه درب شیشه ای برای فضای داخلی ساختمان هستند. امروزه زیبایی دکوراسیون و عناصر تاثیرگذار روی این مجذوب نمایندهیت بسیار مورد توجه معماران و مهندسین ساختمان قرار گرفته است. البته که شما عزیزان هنگام خرید باید به طراحی، کیفیت و دوام محصول توجه کنید؛ برای همین توصیه می گردد تا به شرکت های معتبر و شناخته شده مراجعه داشته باشید.

آرمان سازه برترین شرکت های مجری سازه های شیشه ای در کشور است که رضایت مشتریان را در اولویت کار خود قرار می دهد. شما کاربران عزیز برای سفارش درب شیشه ای پیوت، مدل های درب شیشه ای ریلی یا حتی ای درب شیشه ای لولایی می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. این شرکت معتبر در زمینه اجرای سازه هایی چون پارتیشن، هندریل، درب، کابین دوش و… فعالیت دارد.

نتیجه

درب شیشه ای به علت مدرن بودن و قابلیت اجرا در طرح و مدل های مختلف، در حال حاضر محبوبیت بسیار زیادی دارد. چنین درب هایی را بیشتر برای فضای داخلی ساختمان ها استفاده می نمایند و چه بسا اینکه باعث زیبایی دکوراسیون آن فضا نیز می گردد. این درب ها تنوع بسیار زیادی دارند و از نظر جنس شیشه سطح مقاومت، نوع قاب، مدل دستگیره و مکانیزم باز و بسته شدن متفاوت هستند.

در بین تمامی مدل های این محصول، درب شیشه ای پیووت جزو مدل های مدرن و زیبا است. البته مدل های درب شیشه ای ریلی نیز همچنان جایگاه خود را حفظ نموده و امروزه با طرح های فوق العاده شیک و زیبایی روانه بازار می شوند. حتی شما افرادی که در پی درب شیشه ای لولایی هستید، می توانید این درب ها را با طرح های فوق العاده بی نظیر و با امنیت بالا از مراکز معتبر همانند شرکت آرمان سازه تهیه کنید.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 10 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5237

به "انواع درب شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع درب شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید