ایده های طراحی فضای دنج کنار پنجره

به گزارش تور آسیایی ارزان، اگر طراحی فضای خانه به گونه ای است که کنار پنجره آن مکانی برای نشستن وجود دارد، از شانس زیادی برخوردارهستید. چرا که این امکان وجود دارد که از آن فضایی زیبا برای مطالعه ایجاد کنید. استفاده از این مکان می تواند در طراحی فضایی دنج و زیبا به شما یاری کند. عموما از این قسمت برای مطالعه و استراحت استفاده می گردد. بدون شک طراحی چنین فضایی یکی از دلنشین ترین تجربه ها برای شما خواهد بود. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن پرداخته ایم، ارائه ایده هایی در این زمینه می باشد. با ما همراه باشید.

ایده های طراحی فضای دنج کنار پنجره

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

انتخاب گوشه ای دنج

به یاد داشته باشید که فضایی که برای انجام این کار انتخاب می کنید، باید دنج باشد. این قسمت می تواند مکانی باشد که شما به آن علاقمند هستید و در آن جا احساس راحتی دارید. به یاد داشته باشید که طراحی این قسمت می تواند با توجه به آن چه که در تخیل شما وجود دارد، صورت پذیرد. طراحی این قسمت باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد آرامش در شما گردد. بدون شک استفاده از این مکان برای مطالعه می تواند چنین احساسی در شما ایجاد نماید.

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از یک روش نورپردازی مناسب، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که در طول روز ممکن است وجود نور آفتاب باعث ایجاد اذیت چشم گردد که در این صورت استفاده از یک پرده می تواند این مشکل را حل نماید. از آن جایی که احتمال استفاده از این قسمت در هنگام شب نیز وجود دارد، استفاده از روش نورپردازی مناسب و لامپ مناسب نیز نکته حائز اهمیتی می باشد. استفاده از لامپ دیواری و چراغ مطالعه از بهترین ایده هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. استفاده از لامپی که از نور کافی و مناسبی برخوردار باشد نکته مهمی است که باید به ان توجه داشته باشید.

استفاده از جایگاه مناسب

انتخاب جایگاه مناسب که در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید، نکته قابل توجهی می باشد. انتخاب جایگاه مناسب برای این قسمت به مساحت فضای مورد نظر نیز بستگی دارد. پیشنهاد ما برای انتخاب جایگاه و ایجاد فضای مناسب، استفاده از نیمکت های چوبی به همراه یک تشک نرم بر روی آن می باشد. استفاده از کوسن ها نیز می تواند در زیبایی هرچه بیش تر این فضا به شما یاری کند.

استفاده از یک میز مناسب

همان طور که قبلا اشاره شد، ایجاد فضایی آرام بخش در این قسمت نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال ممکن است در هنگام مطالعه علاقمند به نوشیدن قهوه داشته باشید. استفده از یک میز مناسب در این قسمت می تواند در این جهت به شما یاری کند. هم چنین اگر تمایل به پذیرایی از دوستان خود در این قسمت داید وجود یک میز برای پذیرایی از آن ها نیازی اساسی می باشد.

انتخاب رنگ آرام بخش

آن چه که در طراحی این قسمت باید به یاد داشته باشید استفاده از رنگ هایی است که باعث ایجاد آرامش در شما شده و هم چنین به ایجاد تمرکز در شما نیز یاری کند. بنابراین انتخاب رنگی که باعث ایجاد آرامش در افراد گردد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. پیشنها ما برای انتخاب رنگ این قسمت، استفاده از طیف ملایم رنگ های آبی، سبز، خاکستری و رنگ های پاستیلی می باشد. انتخاب رنگ ملایم برای سایر المان ها نیز باید به همین شکل صورت پذیرد.

به کارگیری ایده های تزئینی

تزئین و اجرای ایده های دکوراتیو در این قسمت باید به گونه ای باشد که به نوعی شخصی سازی شده نمایش داده گردد. از این رو این امکان برای شما وجود دارد که از انواع ایده های تزئینی که در ذهن خود دارید، برای این قسمت استفاده نمایید. استفاده از کوسن های زیبا، قاب عکس و سایر المان های تزئینی می تواند نمای زیبایی در این قسمت ایجاد کند.

استفاده از یک اتاق جداگانه

اگر امکان استفاده از اتاق کوچک و جداگانه ای برای ایجاد فضای مطالعه وجود دارد می توانید از آن به این منظور استفاده نمایید. قرار دادن یک کتابخانه در آن و ایجاد فضایی در کنار پنجره آن به این منظور می تواند به شما در تحقق این امر یاری کند.

استفاده از فضای زیر پله

اگر امکان ایجاد چنین فضایی در کنار پنجره برای شما وجود ندارد، می توانید از فضای زیر راه پله نیز به این منظور استفاده نمایید. استفاده از این فضا می تواند در طراحی فضایی دنج به شما یاری کند.

استفاده از اتاق زیر شیروانی

یکی از بهترین قسمت هایی که می توان از آن در این جهت استفاده کرد، اتاق زیرشیروانی می باشد. طراحی این فضا و استفاده از آن برای مطالعه و استراحت بدون شک یکی از بهترین قسمت ها خواهد بود.

استفاده از گوشه های دنج

به یاد داشته باشید که ایجاد چنین فضایی می تواند مکانی به غیر از کنار پنجره نیز باشد. برای مثال اگر گوشه ای دنج در اتاق وجود داشته اما پنجره در کنار آن قرار ندارد می توانید از آن نیز به این منظور استفاده نمایید.

طراحی فضای مطالعه در کنار پنجره

وجود چنین فضایی و استفاده از آن برای مطالعه می تواند فضایی آرام بخش برای شما به ارمغان بیاورد. طراحی و دیزاین این قسمت با استفاده از یک تشک زیبا و نرم و استفاده از چند کوسن که در آن از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده شده است، تکمیل می گردد. این قسمت با توجه به طراحی خانه می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد. اگر چنین فضایی در خانه وجود نداردو شما علاقمند به ایجاد آن هستید، مشورت با یک متخصص و ساخت فضایی به این شکل برای شما امکان پذیر می باشد.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی فضایی دنج برای مطالعه می باشد. بدون شک استفاده از چنین فضایی بسیار لذت بخش بوده و باعث ایجاد آرامش می گردد. بنابراین اگر از فضایی برای اجرای این ایده در خانه بهره مند هستید، بهتر است همین حالا به نسبت به اجرای این ایده اقدام نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 655

به "ایده های طراحی فضای دنج کنار پنجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی فضای دنج کنار پنجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید