این یوتیوبر قدرت ورشکست کردن یک خودروسازی را دارد!

به گزارش تور آسیایی ارزان، خودرویی که مارکز براونلی از آن به عنوان بدترین مدلی که آنالیز نموده است نام برد، شاید باعث ورشکستی سازنده اش گردد.

این یوتیوبر قدرت ورشکست کردن یک خودروسازی را دارد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در دنیای آنالیز محصولات، کمتر صدایی به مقدار مارکز براونلی که بین 16.5 میلیون دنبال نماینده یوتیوبی اش با نام MKBHD شناخته می گردد، تأثیرگذار است؛ بنابراین، هنگامی که این یوتیوبر پرنفوذ تکنولوژی در نقدوآنالیز ویدئویی جدیدش از خودرو برقی فیسکر اوشن آن را به باد انتقاد گرفت، معین بود که جنجال به پا خواهد نمود.

براساس گزارش زومیت، ویدئو 20 دقیقه ای براونلی با عنوان صریح این بدترین خودرویی است که تابه حال نقد نموده ام از زمان انتشارش در 29 بهمن بیش از 4.3 میلیون بازدید داشت. در دقایق ابتدایی ویدئو، این منتقد کارکشته طراحی زیبا و فضای داخلی جادار اوشن را تحسین می نماید و حتی آن را از نظر فضای سرنشینان عقب، برتر از رقبایی مانند تسلا مدل Y می نامد.

بااین همه، از بخت بد فیسکر، طولی نمی کشد که براونلی موج انتقاداتش در خصوص فهرست به ظاهر بی سرانجام باگ های نرم افزاری، مسائل کاربردی و انتخاب های گیج نماینده در طراحی را بر سر اوشن آوار می نماید؛ تا جایی که به گفته او، خودرو با قیمت آغازین 70 هزار دلاری اش، اصلاً برای خرید مناسب نیست.

دکمه های بدون برچسب، نبود قابلیت مانیتورینگ برای سقف مجهز به پنل های خورشیدی، مسائل اتصال کلید خودرو، هشدارهای خطای تصادفی و دوربین هایی که گاه وبی گاه غیبرطرفال می شوند، تنها اندکی از مسائلی اند که که مارکز در طول تست های خود با آن ها روبرو شد.

بروانلی از اوشن به خاطر حذف ویژگی های رایجی مانند فضای ذخیره سازی داشبورد و داشتن میز تاشویی که محفظه استراحتگاه دست بین دو صندلی را اشغال می نماید، انتقاد کرد.

براونلی انتخاب های انجام شده در طراحی اوشن و اینکه آیا فیسکر نیازهای اولیه مشتری را در نظر گرفته است یا خیر، زیر سؤال برد و گفت: به نظر می رسد که این شرکت جوان، هنوز به درستی نمی داند که با بسیاری از این انتخاب ها چه کند.

در ادامه ویدئو، براونلی نتیجه می گیرد اوشن آنقدر پر از مسائل و تصمیم های گیج نماینده است که حتی حاضر نیست آن را به رایگان دریافت کند. این گفته واقعاً برای خودرویی که فیسکر آینده اش را روی موفقیتش شرط بسته، تعریف خوبی نیست.

فیسکر اوشن به سقفی مجهز به پنل خورشیدی مجهز است

در روزهای پس از انتشار این نقد، معین شد که فیسکر در واقع از براونلی التماس نموده بود که اوشن را تا زمانی که بتواند یک به روزرسانی عمده نرم افزاری به نام Ocean OS 2.0 را برای برطرف بسیاری از این نقص ها منتشر کند، ارزیابی نکند؛ بااین حال، براونلی با بیان اینکه می خواهد محصول را در همان وضعیتی که مالکان واقعی آن را دریافت می نمایند، قضاوت کند، از این کار امتناع کرد.

سپس در تنشی خجالت آور، یکی از کارمندان فیسکر که خود را مهندس ارشد معرفی کرد، با نمایندگی فروشی که اوشن را برای آنالیز به براونلی قرض داده بود، تماس گرفت. در یک فایل صوتی که به طور مخفیانه ضبط و بعداً در تیک تاک منتشر شد، این مهندس بارها مالک را برای دریافت اطلاعات تماس براونلی به منظور کنترل خسارت بر سر نقد تند و تیز او تحت فشار قرار می دهد.

حیرت انگیزتر اینکه، نماینده فیسکر در تماس تلفنی اعتراف می نماید که حتی پس از به روزرسانی بزرگ وعده داده شده، نرم افزار اوشن هنوز جاهایی برای کار دارد. ما چیزهای بیشتری برای آنالیز مجدد داریم؛ اما این کار باعث بهبود قابل توجه خودرو می گردد. این اعتراف صریح با آنچه فیسکر به عنوان راه حلی جامع برای ایرادات این خودرو معرفی نموده بود، در تناقض است.

سقوط ارزش سهام شرکت فیسکر

افشای این مکالمه ضبط شده که تابه حال 3.6 میلیون بازدید داشته است، رسوایی های بیشتری را برای فیسکر رقم زد. سهام این شرکت ریزشی 51 درصدی را تجربه کرد و فیسکر در آخرین گزارش عایدی خود گفت که در صورت نیافتن سرمایه گذاری تازه، شاید برای بقا تا سرانجام 2024 بودجه کافی نداشته باشد.

کل این ماجرا اهمیت و قدرت بالای منتقدان تأثیرگذاری مانند MKBHD را در دنیای فناوری برجسته می نماید؛ نظر براونلی توانست نظر میلیون ها خریدار بالقوه اوشن را تغییر دهد و پیامدهای مالی عظیمی برای عرضه حیاتی ترین محصول فیسکر داشته باشد.

این اتفاق بعلاوه زنگ خطری است برای استارتاپ های خودرو برقی که خودروهای خود را بدون اطمینان از داشتن یک تجربه نرم افزاری قوی و بالغ در حد خودروسازان محبوب، زودهنگام به بازار عرضه می نمایند.

در ادامه این ماجرا، براونلی ضمن پافشاری بر ارزیابی اولیه اش، می گوید که در صورت برطرف نواقص ذکرشده به وسیله به روزرسانی وعده داده شده، شاید دوباره نگاهی به اوشن بیندازد؛ اما او به صراحت اعلام نموده که مسئولیت اصلی بر دوش فیسکر است تا نرم افزار و تجربه کاربری اوشن را به طور چشم گیری ارتقا دهد.

اکنون، تا زمان برطرف ایرادات، فیسکر باید در سال سرنوشت سازی که برای بقا و دوباره سرپا شدنش می جنگد، با حکم بدترین خودرو از سوی براونلی دست وپنجه نرم کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اسفند 1402 بروزرسانی: 20 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4080

به "این یوتیوبر قدرت ورشکست کردن یک خودروسازی را دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این یوتیوبر قدرت ورشکست کردن یک خودروسازی را دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید