قیمت ساخت ویلا: باغ خان شوشتر یکی از جاذبه های دیدنی استان خوزستان است

به گزارش تور آسیایی ارزان، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، باغ خان شوشتر یکی از جاذبه های دیدنی استان خوزستان است.

قیمت ساخت ویلا: باغ خان شوشتر یکی از جاذبه های دیدنی استان خوزستان است

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مجموعه باغ خان در حدود 700 متری محوطه تاریخی آبشارهای شوشتر که از یادگارهای ساسانیان است، واقع شده است. آب مورد احتیاج این باغ به وسیله کانال های محوطه آبشارها و آسیاب های شوشتر تأمین می گردد. مجموعه باغ خان که از آثار دوره قاجاریه بحساب می آید، از نوع باغ های واقع در کنار رودخانه می باشد. این مجموعه باغ در حاشیه غربی رود گرگر و در کنار بافت قدیمی شهر تاریخی شوشتر قرار گرفته است. ورود به این باغ ها به وسیله یک ساباط صورت می پذیرد. پس از گذر از ساباط وارد محوطه باغات شده که دارای 1600 متر مربع مساحت می باشد.

باغ های خان مانند دیگر باغات دارای تقسیمات منظم می باشد. قرار گرفتن درختان در ردیف های منظم و فواصل بین ردیف های باغ باعث ایجاد مسیرها و گذرگاه هایی شده که خود جلوه ای خاص به باغ داده است. عمده درختان باغ خان را درختان میوه تشکیل می دهد. البته در این میان درخت و درختچه گلهای زینتی مانند انواع گلهای رز و محمدی و گل شاه پسند و گل کاغذی و لاله عباسی نیز دیده می گردد. درختان میوه ای که در این باغ موجود است همگی با توجه به آب و هوای منطقه و شرایط اقلیمی منطقه کاشته شده است. درخت خرما یکی از مهمترین درختان این باغ می باشد. دیگر درختان موجود در باغ عبارتند از انجیر، انار، توت، موز و مرکباتی مثل پرتقال، نارنج، لیمو ترش و درخت کنار.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2124

به "قیمت ساخت ویلا: باغ خان شوشتر یکی از جاذبه های دیدنی استان خوزستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ساخت ویلا: باغ خان شوشتر یکی از جاذبه های دیدنی استان خوزستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید