بخش تراشه های حافظه اینتل در ازای 9 میلیارد دلار به SK Hynix فروخته می شود

به گزارش تور آسیایی ارزان، شرکت کره ای SK Hynix ساعاتی قبل از توافق 9 میلیارد دلاری با شرکت اینتل خبر داد. بر اساس این قرارداد در کنار بخش حافظه NAND، کسب وکار فضای ذخیره سازی شامل NAND SSD، بخش مربوط به قطعات NAND و ویفر و همچنین کارخانه های تولید حافظه های Dalian NAND در چین به این شرکت کره ای واگذار می شود.

بخش تراشه های حافظه اینتل در ازای 9 میلیارد دلار به SK Hynix فروخته می شود

البته باید خاطرنشان کنیم بخش مربوط به تولید حافظه Optane همچنان تحت کنترل اینتل باقی می ماند. این نوع حافظه به طور مشترک توسط اینتل و شرکت میکرون توسعه پیدا می کند و تولید آن توسط میکرون صورت می گیرد.

اینتل با این کار قصد دارد از صنعت تراشه های حافظه NAND فاصله بگیرد و در این زمینه فقط بر روی حافظه های Optane تمرکز کند زیرا این بخش با وجود اینکه قسمت کوچکی از کسب وکار حافظه اینتل را تشکیل می دهد، به لطف تمرکز بر فناوری های پیشرفته تر سود قابل توجهی برای این شرکت به ارمغان می آورد.

باید خاطرنشان کنیم این بزرگترین سرمایه گذاری شرکت کره ای SK Hynix محسوب می شود و در رتبه دوم، سرمایه گذاری 3.7 میلیارد دلاری بر روی شرکت رقیب ژاپنی به نام Kioxia قرار گرفته است. در هر صورت این شرکت کره ای قصد دارد با این سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری به یک بازیگر بسیار مهم در صنعت تراشه های NAND تبدیل شود.

در حال حاضر در این صنعت سامسونگ با داشتن سهم بازار 31.4 درصدی حرف اول را می زند و SK Hynix در رتبه چهارم قرار گرفته است. اما به لطف این قرارداد، سهم بازار تراشه های حافظه این شرکت به 23.2 درصد می رسد و در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.

البته این قرارداد باید از طرف نهادهای دولتی تأیید شود که انتظار می رود فرایندهای قانونی تا اواخر سال آینده به اتمام برسد. در همین رابطه می توانیم به خرید کسب وکار مودم های موبایل اینتل توسط اپل هم اشاره کنیم که این قرارداد سال گذشته امضا شد. مدیرعامل اینتل، باب سوان، اعلام کرده که چنین قراردادی به این شرکت اجازه می دهد که سرمایه گذاری های خود را برای تکنولوژی های متنوعی اولویت بندی کند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1303

به "بخش تراشه های حافظه اینتل در ازای 9 میلیارد دلار به SK Hynix فروخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش تراشه های حافظه اینتل در ازای 9 میلیارد دلار به SK Hynix فروخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید