بویینگ 737 مکس به ناوگان خطوط هوایی دنیا بازمی&zwnjگردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، در حالی که هواپیمای زمین گیر شده بویینگ 737 مکس مجوزهای پرواز دوباره خود را از نهادهای نظارتی دریافت می نماید، داشتن یک سفارش مهم تازه از سوی رایان ایر یک خبر خوش برای این شرکت هواپیماسازی محسوب می گردد تا با وجود نگرانی ها، قدرتش را به نمایش بگذارد و جای خود را در میان سفارش های خطوط هوایی دنیا باز کند.

بویینگ 737 مکس به ناوگان خطوط هوایی دنیا بازمی&zwnjگردد

برنامه فراوری بویینگ 737 مکس (Boeing 737 Max) با یک سفارش مهم از رایان ایر (Ryanair) روبه رو است. این شرکت 75 ففرایند از این مدل هواپیما را که اکنون توسط سازنده 200-8-737 نامیده می گردد، به بویینگ سفارش داده است. طبق این قرارداد که طی یک نشست آنلاین در دفتر بویینگ در واشنگتن امضا شد، تحویل این هواپیماها از اوایل بهار سال آینده شروع می گردد و تا دسامبر سال 2024 (آذر 1403) ادامه خواهد داشت.

به گفته مایکل اولری (Michael OLeary) مدیر عامل رایان ایر که پروازهای ارزان قیمت را ارائه می دهد، این شرکت بین 25 تا 30 هواپیما را به موقع برای فصل پرواز تابستانی اروپا تحویل خواهد گرفت. وی اعلام نمود که برنامه خرید ناوگان این شرکت حمل و نقل هوایی بر پایه افزایش ترافیک مسافری خود در سال آینده انجام می گردد که انتظار می رود از کاهش چشمگیر به دلیل همه گیری کرونا و رسیدن به 35 میلیون در امسال به 95 تا 130 میلیون افزایش یابد.

در سال 2019 این شرکت هواپیمایی 149 میلیون مسافر را جابه جا کرد و طی پنج سال آینده ، رایان ایر میخواهد حجم ناوگان خود را از 450 هواپیما به 600 ففرایند افزایش دهد و تردد مسافری را به 200 میلیون مسافر برساند و به نظر می رسد که قرار دریافت در صف اول مشتریان دور جدید فراوری بویینگ 737 مکس یک فرصت مناسب برای هزینه پایین تر توسط رایان ایر است.

اولری هزینه این سفارش مهم را حدود 7 میلیارد دلار ارزیابی کرد و تخفیف در فروش و خسارت از بویینگ برای تحویل ناپیروز سفارش های پیشین به دلیل زمین گیری بویینگ 737 مکس را متوسط دانست.

او با کنایه گفت: امروز تنها شکایت من این است که فکر می کنم باید تخفیف بیشتری داده می شد. مدیرعامل رایان ایر همچنین اشاره نمود که سهامداران این خط هوایی در ماه سپتامبر 1.25 میلیارد دلار در بازار سهام برای آماده سازی برای خرید اقتصادی این شرکت جمع نموده اند.

دیوید کالون (David Calhoun) مدیر عامل شرکت بویینگ هم با تأکید بر اینکه این شرکت سعی نخواهد نمود تا با قیمت های ناپایدار کم، فراوری تأخیر افتاده 737 مکس را افزایش دهد، اعلام نمود که بویینگ اجازه می دهد تا عملکرد هواپیما، بازگوکننده قدرت آن باشد.

او گفت: من به عنوان مشوقی برای جابه جایی هواپیماها نگران تخفیف قیمت نیستم. این از طرف بویینگ احتیاج به صبر و حوصله دارد که ما داریم… ما به بهبودهای اجرا شده اعتقاد جدی داریم و بنابراین شکیبا خواهیم بود و احتیاجی به تخفیف در بازار نداریم.

برای بویینگ، این معامله بزرگترین سفارش از هنگام زمین گیری بویینگ 737 مکس در مارس 2019 و پس از سقوط دو هواپیمایی است که جان 346 نفر را گرفت. کالون گفت: ما یک سال سخت داشته ایم. مدیرعامل رایان ایر در هفته های اول کاری در ژانویه با من ملاقات کرد. در آن موقع خبری از بیماری کرونا نبود… و بحث ما درباره ایمنی هوانوردی بود. از آن لحظه، به طور پیوسته در ارتباط هستیم تا درباره فرایند پیشرفت بهبود این هواپیما و دریافت دوباره مجوزها از نهادهای نظارتی اطلاع داده گردد. ما اجازه دادیم این نهادها هر کاری که لازم می دانند با این هواپیما انجام دهند.

بویینگ 737 مکس پس از طی آزمایش های گسترده و به روزرسانی های متعدد پیروز شد مجوز پرواز دوباره نخستین ففرایند خود را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) دریافت کند و اروپا نیز به زودی مجوز پرواز این هواپیما را صادر خواهد نمود. تقریبا هر 450 مدل موجود فعلی از این هواپیما که فراوری شده اند اما هنوز تحویل داده نشده اند، برای پرواز احتیاج به دریافت دوباره گواهینامه دارند.

یکی از موارد قابل توجه در این نشست بویینگ و رایان ایر عدم ذکر نام بویینگ 737 مکس بود و به جای آن از عنوان بویینگ 200-8-737 استفاده شد. اما کالون هر نوع کوشش برای بازپیرایی برند این محصول را رد کرد و گفت: هیچ گونه ری برندینگ (بازپیرایی برند) در جریان نیست و هیچ مورد خاصی درباره شیوه تأکید ما بر خانواده 737 وجود ندارد زیرا مکس هم یک هواپیما درون این خانواده است.

  • هواپیمای بال تاشو بویینگ برای در اختیار دریافت بازار آماده می گردد

عکس کاور: هواپیمای بویینگ 737 مکس رایان ایر؛ این شرکت 75 ففرایند دیگر از این مدل به بویینگ سفارش داده است.

Credit: Boeing

منابع: Ain Online, Flight Global

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1387

به "بویینگ 737 مکس به ناوگان خطوط هوایی دنیا بازمی&zwnjگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بویینگ 737 مکس به ناوگان خطوط هوایی دنیا بازمی&zwnjگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید