دره های مریخی زگلیک از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی هستند

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، دره های مریخی زگلیک از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی هستند.

دره های مریخی زگلیک از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی هستند

این دره ها در میان اهالی بومی جیریخلار نامیده می گردد و به گفته بعضی از ریش سفیدان محلی بخشی از دره ها قبلا به بهانه های مختلف بهره برداری شده است.

مریخی با عمق حدود 50 تا 100 متر به عنوان جاذبه ای ژئوتوریستی میان گردشگران شناخته می گردد و بتازگی در نزدیکی این جاذبه زیبا و منحصر بفرد معدن طلا کشف شده است. چشمه با آب سیاه رنگ تناقض بصری جالبی را با کوههای رسوبی زرد، قرمز و سفید این دره ها ایجاد می نماید. در کنار بازدید از دره های مریخی میتوان از درخت تاریخی چنار 850 ساله نیز بازدیدی داشت و میهمان عشایر خونگرم قشلاق زگلیک نیز بود.

علاوه بر آن، این دره زیستگاه انواع مختلف جانوران از جمله خزندگان و پرندگان است که وجود این جانوران زیبایی های منطقه را صد چندان کرد. ولی با وجود این همه زیبایی و بکر بودن طبیعت منطقه، متأسفانه تا به امروز هیچ اقدامی از سوی هیچ اداره ذیربط بخصوص اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر در ثبت ملی یا معرفی مکان گردشگری انجام نشده و تنها ساکنین روستا های اطراف و افراد کمی که برای کوهنوردی و سرگرمی به این محل می آیند، از وجود این دره زیبا آگاهی دارند و با تماشا زیبایی های آن لذت می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2028

به "دره های مریخی زگلیک از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره های مریخی زگلیک از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید