دوچرخه سواری سطح استرس را کاهش می دهد

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:دوچرخه سواری شما را وادار می نماید که به جای استرس به بخش های دیگر زندگی خود تمرکز کنید.

دوچرخه سواری سطح استرس را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار از ، ایرج بیگلری مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 30 دقیقه رکاب زدن یا انجام ورزش های هوازی دیگر به صورت روزانه، برای بهبود حالت فکری تاثیر گذار هستند علاوه بر این، براساس یک مطالعه، افرادی که ورزش می نمایند به طور معمول مقدار ابتلا به افسردگی را کاهش می دهند.

بیگلری با اشاره به این که دوچرخه سواری سطح استرس را کاهش می دهد، اضافه کرد: دوچرخه سواری احساسات اضطراب را دور نگه دارد و با نگاه داشتن فکر به جاده، شما را از جنبه های کار یا زندگی که آزارتان می دهد، دور نگه می دارد.

او در مورد فواید دوچرخه سواری برای خواب بهتر، اظهار کرد: دوچرخه سواری به طور خاص راهی خوب برای به دست آوردن فواید خواب ناشی از ورزش است، چرا که اضطراب را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می گردد که هر دوی آن ها به بی خوابی یاری می نمایند.

بیگلری گفت: دوچرخه سواری تنها رگ های خونی را در ماهیچه پا، ایجاد نمی نماید، بلکه این کار را در مغز هم می نماید در نتیجه دوچرخه سواری منظم می تواند جریان خون به وسیله مغز شما را بهبود بخشد که به پر کردن نورون های درگیر در پردازش فکر و حافظه یاری می نماید.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1800

به "دوچرخه سواری سطح استرس را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواری سطح استرس را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید