دکوراسیون خانه رویایی را چگونه در سریع ترین زمان ممکن درست کنیم؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، دکوراسیون خانه رویایی همیشه جز موضوعات پر طرفداری است که افراد زیادی در خصوص آن سرچ و آنالیز می نمایند. این موضوع نشان می دهد که خیل عظیمی از مردم در کوشش هستند تا سبک خانه های خود را به شیوه ای رویایی و مجذوب کننده دربیاورند و در حقیقت دوست دارند تا از سبک های قدیمی و مواردی که نه تنها کاربردی ندارند، بلکه دیگر مجذوب کنندهیت خود را نیز از دست داده اند، فاصله گرفته و به سمت سبک های رویایی تر بروند.

دکوراسیون خانه رویایی را چگونه در سریع ترین زمان ممکن درست کنیم؟

مولفه های مهم در دکوراسیون خانه رویایی

مولفه های متعددی وجود دارد که اگر کمی به طرح ها و سبک های خانه های رویایی و مدرن نگاه کنید، می توانید متوجه آن ها شوید. در ادامه سعی نموده ایم تا مولفه های مهم در مورد دکوراسیون خانه رویایی را به شما معرفی کنیم و به شما نشان دهیم که چه مولفه هایی در این زمینه می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

رنگ غالب محیط

یکی از مهم ترین مولفه های موجود در دکوراسیون که ضروری است توجه بسیار عمیق و جدی نسبت به آن داشته باشیم، مربوط به رنگ غالبی می گردد که برای محیط در نظر می گیریم. رنگ غالب معمولا در دیوارها نمود پیدا می نماید و بیشترین توجه بیننده را نیز به سمت خودش جلب می نماید.

هر رنگی که برای دیوار بهره ببرید، می تواند بر روی رنگ پرده ها، میلمان، فرش و حتی تزئینات و نورپردازی محیط شما نیز تاثیر داشته باشد. اگر قصد دارید تا محیط و فضای داخلی را به سبک دکوراسیون خانه رویایی تزئین کنید، برترین کار آن است که از رنگ های روشن همانند طوسی روشن، رنگ های فانتزی کمرنگ و پاستیلی و بعلاوه سفید بهره ببرید. رنگ هایی همانند کرم، قهوه ای و… را تنها در صورتی می توانید به کار ببرید که به عنوان یک مکمل باشد، در غیر این صورت این رنگ ها نمی توانند به عنوان رنگ اصلی محسوب شوند و همزمان نیز انتظار خانه مدرن را داشته باشید.

پیشنهاد ویژه

گلدان چوبی شیشه ای ترنج

مشاهده قیمت و خرید

گلدان چوبی مدرن دیبا

مشاهده قیمت و خرید

گلدان شیشه ای فانتزی

مشاهده قیمت و خرید

راه پله های داخلی

در خانه هایی که به حالت دوبلکس و یا تریپلکس ساخته می شوند، مسلما راه پله های داخلی را می توانید مشاهده کنید. این راه پله ها در گذشته از متریال های مختلفی ساخته می شدند که یکی از مهم ترین آن ها استفاده از سنگ و یا فلز بود. امروزه در محیط هایی که قرار است دارای دکوراسیون خانه رویایی شوند، ضروری است تا متریال های به کار رفته و بعلاوه نوع ساختار راه پله ها را تغییر دهند.

راه پله های سبک مدرن از جنس چوب و فلز ساخته شده اند. فلزات برای قسمت نرده ها استفاده می شوند و چوب نیز برای خود پله ها کاربرد دارد. معمولا این راه پله ها را به سبک ترین شیوه ممکن و بعلاوه مقاوم ترین روش می سازند تا بتواند به صورت طولانی مدت کاربرد داشته باشد. رنگی که برای این راه پله ها انتخاب می گردد نیز یا رنگ قهوه ای چوب در کنار نرده های سفید و یا رنگ قهوه ای چوب در کنار نرده های مشکی است که با توجه به دیگر مولفه های موجود در محیط استفاده می گردد.

نور پردازی

استفاده کردن صرف از هالوژن ها و یا چراغ های بزرگ و لوسترها دیگر کاربردی در دکوراسیون خانه رویایی ندارد. در حقیقت امروزه دیگر استفاده از لوسترهای بزرگ که کریستال های براق و درخشنده دارند، جز ملزومات یک خانه مدرن و امروزی محسوب نمی گردد و نه تنها هزینه اضافی است، بلکه حتی نمی تواند مدرنیته مدنظرتان را به شما بدهد. بهتر است هم از هالوژن ها و هم از لوسترها مدرن که اشکال بسیار ساده تری دارند، بهره ببرید. این کار سبب می گردد که نه تنها نورپردازی محیط به طور کامل انجام گردد، بلکه حتی جذابیت و جلوه ای که از محیط انتظار دارید نیز به شما داده می گردد. معمولا لوسترهای مدرن دارای سبک های ساده ای هستند و همین موضوع سبب می گردد تا جلوه بیشتری به محیط شما داده گردد.

تابلوها و تزئینات دیواری

مولفه مهم بعدی در دکوراسیون خانه رویایی مربوط به استفاده از تابلوهایی با سبک مدرن و ابعاد و میزان هایی تقریبا بزرگ می گردد. دیگر استفاده از چندین قاب عکس در کنار هم و یا چند قاب عکس بزرگ که بر روی دیوارهای پذیرایی پخش شده اند و یا حتی استفاده از تابلو فرش ها، جذابیت زیادی ندارد و نمی تواند خانه و فضای داخلی شما را مدرن سازی کند. در این راستا ضروری است تا از یک تابلوی بزرگ که بیشترین هماهنگی و همخوانی را با رنگ محیط شما دارد، بهره ببرید.

سعی کنید تا حد ممکن از تزئیناتی همانند سر حیوانات، عتیقه جات و… در دکوراسیون مدرن استفاده نکنید. نکته مهم بعدی در تابلوها و تزئینات دیواری نیز آن است که تابلویی که انتخاب می کنید بهتر است بدون قاب و یا شیشه باشد. معمولا تابلوهایی که همراه با قاب و شیشه هستند، دیگر جذابیت نداشته و جلوه خوبی را به محیط مدرن و امروزی خانه شما نمی دهند.

استفاده از شیشه ها

سبک خانه های مدرن و بعلاوه دکوراسیون خانه مدرن به نحوی است که بیشترین حجم استفاده را از شیشه دارد. این شیشه ها را می توان در بخش های مختلف خانه همانند شیشه های پنجره ها، شیشه های درب ها و حتی نرده های راه پله داخل خانه و… استفاده نمود.

سرویس مبلمان

مورد بعدی در مورد سرویس مبلمان است. استفاده از سرویس مبلمان سلطنتی یکی از موارد مهمی است که تا چند سال پیش به عنوان نمادی از یک خانه لوکس و مدرن از آن یاد می شد، اما امروزه یکی از موارد مهمی که در دکوراسیون خانه رویایی و در واقع خانه مدرن باید مدنظر قرار دهید، در مورد عدم استفاده از این نوع مبلمان است. بیشترین استفاده مبلمان امروزه در حوزه مبلمان های چستر و بعلاوه دیگر سرویس های مبلی است که حالت اسپرت و کاناپه مانند دارند. هر قدر مبلمان مورد استفاده ساده تر باشد، گزینه و انتخاب بهتری خواهد بود.

جمع بندی

مواردی که در مورد دکوراسیون خانه رویایی مطرح شد می تواند به شما یاری کند که اگر قصد تغییر دکوراسیون را دارید، بتوانید هرچه ساده تر و راحت تر این کار را انجام دهید. مواردی همانند انتخاب سرویس مبلمان ساده، نورپردازی متناسب، راه پله های ظریف تر با متریال متفاوت، به کار بردن شیشه و آینه در قسمت های مختلف خانه، تابلوها و تزئینات متناسب با دیگر بخش های خانه و… جز مولفه های مهم این مسئله به حساب می آمدند.

منبع: اتاق
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2097

به "دکوراسیون خانه رویایی را چگونه در سریع ترین زمان ممکن درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون خانه رویایی را چگونه در سریع ترین زمان ممکن درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید