راهنمای خرید برترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی؛ مدل های حرفه ای و هیجان انگیز

به گزارش تور آسیایی ارزان، در دنیای پرشتاب امروز، جایی که تصاویر و طراحی های گرافیکی به زبان جهانی بدل شده اند، داشتن یک لپ تاپ قدرتمند برای انجام کارهای گرافیکی نه تنها یک احتیاج بلکه یک مزیت رقابتی محسوب می گردد. از طراحان دیجیتال گرفته تا متخصصان ویرایش ویدیو، همگی در پی دستگاهی هستند که نه تنها با نرم افزارهای پیچیده گرافیکی سازگار باشد، بلکه بتواند سرعت و کارایی لازم را برای خلق آثار خیره کننده ارائه دهد. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، با خبرنگاران در راهنمای خرید برترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و برنامه نویسی همراه شوید تا شما را با قدرتمندترین محصولات حاضر در فروشگاه خبرنگاران برای انجام کارهای سنگین آشنا کنیم و برترین گزینه را برای خرید خود در نظر بگیرید.

راهنمای خرید برترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی؛ مدل های حرفه ای و هیجان انگیز

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MRW33 2023-M3 Max 36GB 1SSD

اگر برای خریدن برترین لپ تاپ برای انجام کارهای گرافیکی، هیچ محدودیتی در بودجه ندارید و از هواداران محصولات فوق العاده اپل نیز هستید، مک بوک پرو M3 مکس تجربه خرید بسیار مجذوب کنندهی را از خبرنگاران برای شما به همراه خواهد آورد. این محصول که برترین لپ تاپ اپل برای انجام کارهای گرافیکی در بازار به شمار می رود، از همان طراحی نسل قبلی اش بهره می برد و بدنه با ساخت آلومینیومی اش نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها دارد. به لطف استفاده از بدنه آلومینیومی، این لپ تاپ مناسب برای انجام کارهای گرافیکی تنها 1.62 کیلوگرم وزن دارد و برای آن دسته از کاربرانی که در پی خرید یک محصول مناسب حمل و نقل هستند، گزینه کاملاً ایده آلی محسوب می گردد. مک بوک پرو 2023 مکس از پردازنده فوق مدرن M3 مکس که با فرآیند پیشرفته 3 نانومتری فراوری شده، به عنوان قلب تپنده بهره می برد. این پردازنده را 36 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه همراهی می نمایند.

مک بوک پرو M3 مکس بعلاوه مجهز به یک پردازنده گرافیکی 40 هسته ای است که در مقایسه با نسل قبلی 38 هسته ای قبلی، دو هسته افزایش یافته و این موضوع از لحاظ عملکردی نیز به افزایش بین 13 تا 25 درصدی در کارهای گرافیکی منجر شده است. برترین لپ تاپ اپل برای انجام کارهای گرافیکی و برنامه نویسی از یک نمایشگر 16.2 اینچی از جنس Mini-LED بهره می برد که تصاویر را با رزولوشن 3456 در 2234 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد و از رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. حداکثر روشنایی این محصول نیز به 630 نیت رسیده است. به لطف سیستم خنک نماینده قوی این لپ تاپ، هنگام انجام کارهای گرافیکی و بازی های سنگین دمای لپ تاپ همچنان خنک می ماند و خبری از داغ کردن آن نیست. یک سیستم صوتی متشکل از 6 اسپیکر برای این محصول قدرتمند در نظر گرفته شده و باتری 99 وات ساعتی آن نیز حدود شش ساعت دوام می آورد و شارژر 140 واتی نیز دارد.

لپ تاپ 17 اینچی ام اس آی مدل Vector GP78 HX 13VH-i9 13980HX 32GB 2SSD RTX4080

اگر در پی خرید برترین لپ تاپ با نمایشگر بزرگ برای انجام کارهای گرافیکی و ادیت هستید و بودجه خوبی را نیز برای آن در نظر گرفته اید، مدل Vector GP78 HX 13VH از برند نام آشنای ام اس آی به هیچ عنوان شما را از خریدتان پشیمان نخواهد کرد. این لپ تاپ طراحی بسیار مجذوب کننده و کاربرپسندی دارد و مجهز به لبه های تخت در هر دو طرف نیز است. رنگ مشکی بدنه با پوشش مات و با کیفیت خود، حس و حال یک محصول گران قیمت را به خوبی به کاربر القا می نماید که این موضوع بر ارزش دستگاه می افزاید و نشان از اهمیت حس و حال کاربران برای ام اس آی است. این محصول وزنی حدود سه کیلوگرمی دارد که شاید در مقایسه با رقبای خود کمی سنگین تر باشد، اما باز هم شما می توانید آن را درون کیف خود جابه جا کنید. پردازنده 13980HX سری Core i9 اینتل این محصول از پس انجام سنگین ترین کارها به خوبی برمی آید و قدرتمندترین هسته آن نیز با حداکثر فرکانس 5.6 گیگاهرتز به انجام وظیفه می پردازد.

در کنار این پردازنده قدرتمند باید به همراهی 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و دو ترابایت حافظه داخلی نیز اشاره نمود. بعلاوه نباید پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4080 با 12 گیگابایت حافظه اختصاصی اش را از قلم انداخت که در مجموع از لحاظ عملکرد پردازشی کاملاً رضایت بخش است. این محصول یک نمایشگر بزرگ 17 اینچی از جنس LCD IPS دارد که کیفیت تصویر 2560 در 1600 پیکسل را به کاربران نمایش می دهد و از ویژگی های بسیار خوبی نظیر رفرش ریت 240 هرتزی و پوشش 100% دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می نماید. دو عدد بلندگوی 2 واتی به همراه یک وب کم 720P با فناوری کاهش نویز تصویر روی بدنه این محصول ام اس آی تعبیه شده و از طیف گسترده ای از پورت های مختلف نظیر USB-C، HDMI، Thunderbolt 4 و Display Port نیز پشتیبانی می نماید. این لپ تاپ امکان بهره مندی از SSD های فوق سریع نسل 5 را نیز دارد و انرژی خود را از باتری 90 وات ساعتی تأمین می نماید.

لپ تاپ 15.6 اینچی دل مدل PRECISION 3580-i7 1370P 32GB 1SSD RTXA500

دل، یکی از خوش نام ترین شرکت های فعال در حوزه لپ تاپ است که محصولات آن کیفیت و دوام بسیار خوبی در درازمدت دارند. اگر شما در پی خرید برترین لپ تاپ دل برای انجام کارهای گرافیکی سنگین هستید، مدل PRECISION 3580-i7 با ویژگی های بسیار خوبش رضایت شما را به همراه خواهد آورد. این لپ تاپ دل اگرچه از طراحی کمی قدیمی نسبت به مدل های دیگر موجود در بازار بهره می برد، اما کیفیت ساخت مناسبی دارد و بدنه آلومینیومی اش حس و حال خوبی را به شما القا می نماید. وزن این محصول 1.8 کیلوگرم است و برای استفاده آن دسته از کاربرانی که زیاد جابه جا می شوند، بسیار عالی خواهد بود. پردازنده 1370P سری Core i7 اینتل قدرت این محصول دل را تأمین می نماید و حافظه کش 24 مگابایتی، فرکانس کاری 5.2 گیگاهرتز، 6 هسته قدرتمند، هشت هسته کم مصرف و 20 رشته آن را همراهی می نمایند.

پردازنده این محصول قادر است بدون هیچ مسئله ای سنگین ترین نرم افزارهای برنامه نویسی، ادیت و طراحی را برای کاربران اجرا کند تا به خلق آثار هنری مجذوب کننده و ماندگار بپردازند. در کنار این عملکرد پردازشی خوب، باید به همراهی 32 گیگابایت رم از نوع DDR5، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع PCIe NVMe M.2 SSD و پردازنده گرافیکیRTX A500 نیز اشاره نمود که در مجموع کار برای افراد به خوبی در می آورد. این لپ تاپ دل یک نمایشگر 15.6 اینچی از جنس LCD IPS دارد که از وضوح 1080 در 1920 پیکسل، حداکثر روشنایی تصویر 400 نیتی، رفرش ریت 60 هرتزی و پوشش 45% دامنه رنگی NTSC نیز پشتیبانی می نماید. روی بدنه این محصول دو پورت USB 3.2 و دو درگاه USB-C به همراه دو عدد اسپیکر داخلی استریو 2 وات تعبیه شده و انرژی آن نیز از جانب باتری 54 وات ساعتی با حداکثر 5 ساعت شارژدهی تأمین می گردد. سیستم عامل ویندوز 11 نیز به صورت پیش فرض روی این لپ تاپ نصب شده است.

لپ تاپ 14.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Studio-i7 32GB 1SSD RTX3050

مایکروسافت در بازار لپ تاپ یکی از مجذوب کننده ترین برندهاست و محصولات آن نیز هواداران خاص خود را دارد. اگر در پی برترین لپ تاپ مایکروسافت برای انجام کارهای گرافیکی و ادیت هستید، Surface Studio-i7 گزینه خرید بسیار خوبی برای شما محسوب می گردد. این لپ تاپ طراحی فوق العاده کاربرپسندی دارد و مجهز به یک لولای چرخان است که به آن امکان تبدیل شدن به تبلت را می دهد. مایکروسافت در ساخت این محصول از آلومینیوم و منیزیم استفاده نموده که در عین داشتن مقاومت بسیار خوب، وزن بسیار مناسبی نیز گرفته و سنگینی آن نیز به حدود 1.7 کیلوگرم می رسد. بعلاوه لبه های بدنه حالتی گرد مانند دارند که همین نیز باعث می گردد تا وقتی این محصول را در دست می گیرید، به راحتی با آن کار کنید. قلب تپنده این لپ تاپ مجذوب کننده مایکروسافت پردازنده 11370H سری Core i7 است که به وسیله 4 و 8 رشته پشتیبانی می گردد. بعلاوه باید به 12 مگابایت کش و فرکانس پایه 3.3 گیگاهرتز این تراشه نیز اشاره کنیم.

به لطف این پردازنده، 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی، کاربران برای اجرای بازی های سنگین و انجام انواع کارهای گرافیکی نظیر برنامه نویسی، طراحی، ادیت و موارد دیگر هیچ مسئله ای نخواهند داشت. پردازنده گرافیکی قدرتمند انویدیا مدل GeForce RTX 3050 نیز در این لپ تاپ به انجام وظیفه می پردازد. بعلاوه حافظه داخلی این دستگاه نیز امکان ارتقاء هم دارد. این محصول نمایشگر 14.4 اینچی PixelSense با کیفیت تصویر FHD یا 2400 در 1600 پیکسل با رفرش ریت 120 هرتزی دارد. یکی از مواردی که این لپ تاپ را برای طراحان مناسب و مجذوب کننده می سازد پوشش 80 درصد از فضای رنگی DCI-P3 و 100 درصد از فضای رنگی sRGB است. بعلاوه تجربه بسیار نرم و روانی هم از کار با ویندوز در این محصول مجذوب کننده مایکروسافت خواهید داشت. مایکروسافت برای این محصول خود از یک باتری 58 وات ساعتی استفاده نموده که در استفاده معمولی تا 19 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه می دهد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ROG Strix Scar 15 G533ZW-LN060-i9 16GB 1SSD RTX3070Ti

ایسوس، یکی از شرکت های فعال و محبوب در حوزه فراوری لپ تاپ ها است که مدل های مجذوب کنندهی را برای استفاده کاربران روانه ی بازار نموده است. اگر از هواداران این برند هستید و قصد خرید برترین لپ تاپ ایسوس برای انجام کارهای گرافیکی را دارید، ROG Strix Scar 15 G533ZW-LN060 به خوبی می تواند به احتیاجهای شما پاسخ دهد. طراحی این لپ تاپ ایسوس بسیار شیک و مجذوب کننده است و حس و حال یک محصول بالارده را به خوبی کاربران القا می نماید. این بدنه 20 میلی متر ضخامت و 2.5 کیلوگرم وزن دارد و در مجموع برای کاربرانی که زیاد جابه جا می شوند، انتخاب مناسبی خواهد بود. در بخش پایینی این محصول نیز شاهد قرارگیری یک نوار RGB هستیم که مجذوب کنندهیت بصری خاصی به این لپ تاپ می دهد. ایسوس برای این دستگاه خود از پردازنده 12900H سری Core i9 اینتل استفاده نموده نموده که یک پردازنده 14 هسته ای با حداکثر فرکانس کاری 5.0 گیگاهرتز است و 24 مگابایت حافظه کش دارد.

این تراشه دارای پردازنده گرافیکی مجتمع Iris Xe اینتل است و 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD نیز این پردازنده را در انجام کارهای گرافیکی و سنگین همراهی می نمایند. بعلاوه نباید پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3070 Ti را از قلم بیندازیم. این محصول مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS LCD است و محتواهای تصویری را با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. بعلاوه نمایشگر این لپ تاپ از حداکثر رفرش ریت 240 هرتزی و حداکثر روشنایی 350 نیت نیز پشتیبانی می نماید. نمایشگر این محصول مجهز به پوشش مات است و کیبورد آن نیز از نور پس زمینه بهره می برد. دو پورت USB 3.2 و یک درگاه USB-C روی بدنه این محصول لنوو در نظر گرفته شده و باتری 90 وات ساعتی با پشتیبانی از شارژر 130 واتی نیز انرژی مورد احتیاج این لپ تاپ گرافیکی ایسوس را به خوبی تأمین می نماید. این دستگاه دو اسپیکر روی بدنه اش نیز دارد.

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion Pro 5 16IRX8-i9 16GB 1SSD RTX4060

لنوو نیز در بازار لپ تاپ های قدرتمند با عرضه مدل های مجذوب کننده و پرامکانات، حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر شما از علاقه مندان به محصولات برند لنوو هستید، Legion Pro 5 16IRX8 تجربه یک خرید بسیار مجذوب کننده و لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این محصول بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد که کیفیت ساخت بالای آن در نگاه اول به شکل کاملاً واضحی معین است. وزن 2.55 کیلوگرمی این محصول به علت ویژگی های سخت افزاری قدرتمند آن کاملاً مناسب بوده و کاربران مسئله ای برای حمل و نقل کردن آن نیز نخواهند داشت. ضخامت این محصول نیز 25.9 میلی متر اعلام شده که در دسته لپ تاپ های ضخیم قرار می گیرد. انرژی Legion Pro 5 از جانب پردازنده 13900HX سری Core i9 اینتل تأمین می گردد. این پردازنده قدرتمند ویژگی های نظیر سرعت 1.6 تا 5.4 گیگاهرتزی، وجود 24 هسته و 32 رشته، حافظه 36 مگابایتی کش و توان 130 واتی دارد و عملکرد بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد.

وظیفه پردازش تصاویر در این محصول بر عهده پردازنده گرافیکی انویدیا مدل RTX4060 است که این کار را به یاری 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR6 و با توان 140 واتی، پشتیبانی از تکنولوژی DDG نسخه 2.5 که تلفیقی از ADVANCED OPTIMUS و کلید MUX است، به سادگی انجام می دهد. بعلاوه 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 5600MHz و یک ترابایت حافظه SSD نیز در اختیار کاربران این لپ تاپ قدرتمند گرافیکی لنوو قرار می گیرد که قابل ارتقاء نیز است. این محصول یک نمایشگر 16.1 اینچی از جنس LCD IPS دارد که رزولوشن تصویر 2560 در 1600 پیکسل یا 2.5K را به نمایش می گذارد و از معینات خوبی چون حداکثر رفرش ریت 165 هرتزی، زمان پاسخگویی 35 میلی ثانیه و حداکثر روشنایی 300 نیتی نیز پشتیبانی می نماید. دو اسپیکر داخلی استریو دو وات دالبی روی بدنه این محصول تعبیه شده و باتری این لپ تاپ لنوو از نوع چهارسلولی با ظرفیت 80 وات ساعتی است.

لپ تاپ 16 اینچی ایسر مدل Predator Helios Neo 16 PHN16-71-97C8-i9 13900HX 16GB 1SSD RTX4060

اگر بودجه چندان زیادی برای خرید یک لپ تاپ قدرتمند در اختیار ندارید و در پی خرید برترین لپ تاپ برای انجام کارهای گرافیکی و برنامه نویسی با قیمت مناسب و معقولی در بازار هستید، ما مدل Predator Helios Neo 16 از برند ایسر را به شما پیشنهاد می کنیم که کیفیت خوبی دارد و امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه طراحی کاربرپسند و مجذوب کنندهی دارد و کیبورد با نورپردازی RGB آن نیز به مجذوب کنندهیت بصری آن می افزاید. سنگینی وزن این لپ تاپ به حدود 2.6 کیلوگرم می رسد که اگرچه در رده لپ تاپ های سبک قرار نمی گیرد، اما با توجه به معینات سخت افزاری اش سنگین نیز نیست و شما می توانید آن را با خود در هر جایی حمل و نقل کنید. پردازنده 13900HX سری Core i9 اینتل به عنوان قلب تپنده این لپ تاپ ایسر به انجام وظیفه می پردازد که از لحاظ قدرت پردازشی به سادگی از پس انجام کارهای گرافیکی شما به راحتی بر می آید. حداکثر فرکانس کاری این پردازنده 5.4 گیگاهرتز است.

در کنار این پردازنده، 16 گیگابایت رم DDR5 با سرعت 4800 مگاهرتز در کنار یک ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD دارد و همین نیز موجب می گردد تا سرعت فوق العاده بالای این محصول در انجام کارهای سنگین و گرافیکی تضمین گردد. علاوه بر این، ایسر برای این لپ تاپ از پردازنده مرکزی GeForce RTX 4060 استفاده نموده است. بعلاوه شما می توانید در صورت احتیاج حافظه داخلی این دستگاه را نیز ارتقاء دهید. نمایشگر این لپ تاپ، یک پنل 16 اینچی استاندارد از جنس LCD IPS است که تصاویر را با رزولوشن تصویر QHD یا همان 1600 در 2560 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد و از حداکثر نرخ رفرش ریت 165 هرتزی و پوشش 100% دامنه رنگی sRGB نیز پشتیبانی می نماید. تاچ پد این محصول پشتیبانی از فرمان های چند لمسی را نیز دارد و روی بدنه آن نیز سه پورت USB 3.2 و دو پورت USB-C به چشم می خورد. در نهایت باید به باتری چهار سلولی با ظرفیت 90 وات ساعتی این لپ تاپ قدرتمند ایسر نیز اشاره کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15APH8-R5 7640HS 32GB 1SSD RTX3050 - کاستوم شده

در نهایت اگر در پی خرید برترین لپ تاپ برای انجام کارهای گرافیکی با قیمت مناسب در بازار هستید، به عنوان آخرین سوژه این مقاله به شما مدل LOQ 15APH8-R5 از برند لنوو را پیشنهاد می کنیم که با توجه به هزینه ای که برای خرید آن می پردازید، کیفیت ساخت و معینات سخت افزاری بسیار مناسبی دارد و می تواند شما را در انجام انواع کارهای گرافیکی سنگین نظیر برنامه نویسی، ادیت و طراحی همراهی کند. این لپ تاپ لنوو در عین سادگی بسیار زیبا و مجذوب کننده است و سنگینی وزن آن نیز به حدود 2.4 کیلوگرم می رسد. اگرچه نمی توان این لپ تاپ را در دسته بندی لپ تاپ های سبک وزن قرار داد، اما کاربران برای جابه جایی آن کار سختی نخواهند داشت. این لپتاپ مالی بسیار خوب به پردازنده 7640HS سری Ryzen 5 شرکت AMD با حافظه کش 16 مگابایت و فرکانس پردازنده 4.3 تا 5 گیگاهرتز مجهز شده است.

32 گیگابایت حافظه رم نوع DDR5 و یک ترابایت حافظه داخلی در این لپتاپ دیده می گردد که هر دو مولفه قابل ارتقا هستند. بعلاوه پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا GeForce RTX 3050 روی این لپ تاپ وجود دارد که شش گیگابایت حافظه اختصاصی را برای انجام کارهای گرافیکی مهیا می نماید. صفحه نمایش 15.6 این لپتاپ از نوع TFT LCD بوده و دقت صفحه نمایش 1920 در 1080 پیکسل است. این نمایشگر از حداکثر رفرش ریت تصویر 144 هرتزی، حداکثر روشنایی تصویر 350 نیت و پوشش 45% دامنه رنگی NTSC پشتیبانی می نماید و انرژی آن نیز از جانب باتری 60 وات ساعتی تأمین می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1402 بروزرسانی: 26 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4275

به "راهنمای خرید برترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی؛ مدل های حرفه ای و هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی؛ مدل های حرفه ای و هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید