راهکارهایی برای درک متقابل زوجین در زندگی مشترک

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک روانشناس گفت: ازدواج یک قرارداد مقدس بین زن و مرد است و لازمه پایداری این ازدواج نیز کسب مهارت های لازم توسط زوجین است.

راهکارهایی برای درک متقابل زوجین در زندگی مشترک

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تأثیر درک متقابل بر زندگی مشترک اظهار کرد: ازدواج یک قرارداد مقدس بین زن و مرد است و لازمه پایداری این ازدواج نیز کسب مهارت های لازم توسط زوجین است.

این روانشناس با بیان اینکه یکی از مهم ترین این مهارت ها داشتن درک متقابل دوطرف از یکدیگر است، گفت: از آنجایی که انسان ها دارای تفاوت های فردی با یکدیگر هستند، داشتن درک متقابل از یکدیگر موجب کاهش تعارضات در زندگی مشترک می گردد.

او اضافه نمود: هنگامی که زوجین در رابطه با موضوعی خاص با یگدیگر توافق ندارند، باید در محیطی آرام و بدون تشنج با یکدیگر صحبت و موضوع را حل نمایند.

امام درباره راهکارهای درک متقابل همسران از یکدیگر به زوجین توصیه کرد: به زبان بدن یکدیگر توجه کنید، بین حرف طرف مقابل نروید و سعی کنید بعد از پایان صحبت های همسرتان صحبت کنید، خلاصه ای از صحبت های همسرتان را بازگو کنید، خواسته های خود را شفاف بیان کنید و گفت وگو های درونی خود را بالا ببرید.

این روانشناس افزود: عصانیت های همسرتان را بشناسید و سعی کنید با او همدلی لازم را داشته باشید و به هنگام عصبانیت با یگدیگر صحبت نکنید و حتما از اهداف خود و طرف مقابلتان برای ازدواج آگاهی داشته باشید.

او اظهار داشت: مهم ترین عواملی که باعث می شوند که نتوانیم با همسر خود همدلی کنیم، نداشتن کنترل هیجانات و خشم است، لذا به هنگامی که در کنترل هیجانات خود ناتوان هستید، حتما از یک مشاور در این زمینه یاری بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 365

به "راهکارهایی برای درک متقابل زوجین در زندگی مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای درک متقابل زوجین در زندگی مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید