رکوردشکنی سرعت اینترنت با ثبت نرخ انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه

به گزارش تور آسیایی ارزان، محققان ژاپنی از دستیابی به نرخ انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه روی خطوط کابل فیبرنوری خبر دادند. آن ها با فناوری جدیدی پیروز شدند رکورد قبلی بالاترین سرعت اینترنت را دو برابر افزایش داده و رکورد سرعت اینترنت در جهان را بشکنند.

رکوردشکنی سرعت اینترنت با ثبت نرخ انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه

رکورد قبلی سریع ترین اینترنت جهان در دست گروهی از محققان بریتانیایی و ژاپنی با سرعت انتقال داده 179 ترابیت بر ثانیه در اوت 2020 بود.

دانشمندان ژاپنی موسسه ملی اطلاعات و فناوری های ارتباطی (NICT) باور دارنداز این فناوری می توان در شبکه های استاندارد فعلی استفاده کرد.

محققان موسسه NICT تمامی اجزای شبکه را ارتقا دادند و توانستند از خطوط فیبرنوری با چهار هسته به جای یک هسته استفاده نمایند. همین طور، آن ها از نور لیزری با 552 کانال و طول موج های متفاوت برای انتقال اطلاعات بهره بردند. این نوع لیزر به ندرت به وسیله ایستگاه های زمینی تقویت می شود ولی دانشمندان ژاپنی پیروز به این کار شدند.

اگرچه این آزمایش در شرایط کنترل شده آزمایشگاهی انجام گرفت، ولی پژوهشگران برای انتقال اطلاعات در یک فاصله شبیه سازی شده با مسافت تقریبا 3 هزار کیلومتری از فیبر پیچ دار استفاده کردند تا کیفیت سیگنال یا سرعت را از دست ندهند.

این سرعت های اینترنت در محیط های آزمایشگاهی به دست آمده و اگرچه روی کاغذ بشود آن ها را در محیط ها و شبکه های استاندارد تجاری فعلی پیاده سازی کرد ولی غالبا زمان بر است. خطوط کابل فیبرنوری چهار هسته ای در شبکه های فعلی موجود است ولی بسیار گران قیمت خواهد بود.

معمولا باید چنین فناوری هایی ابتدا در زیرساخت های اینترنت مورد استفاده قرار گرفته و به تدریج و طی یک دوره زمانی طولانی مدت به دست مصرف نماینده نهایی برسد. بنابراین، صحبت از رکوردهای سرعت چند صد ترابایتی فعلا برای کاربران نهایی و خانگی یا شرکت های تجاری مصرف نماینده اینترنت نیست.

به گفته محققان موسسه NICT، فیبرنوری چهار هسته ای میزان ای برابر با کابل های فیبرنوری معمولی دارد و به راحتی می تواند در شبکه ها و تجهیزات استاندارد فعلی به کار گرفته شود و موجب افزایش سرعت شود. همین طور، این نسل از فیبرنوری می تواند باعث افزایش سرعت شبکه های موبایل نسل 5G و 6G شود.

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1764

به "رکوردشکنی سرعت اینترنت با ثبت نرخ انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی سرعت اینترنت با ثبت نرخ انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید