ساده ترین روش اخذ ویزای توریستی استرالیا

به گزارش تور آسیایی ارزان، استرالیا کشوری توریستی و مهاجر پذیر با وسعتی بسیار بزرگ است که جاذبه های گردشگری آن توجه بسیاری از افراد را برای سفر به این کشور جلب نموده است. بخش عمده ای از عایدی این کشور به وسیله صنعت توریسم فراهم می گردد و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا و به خصوص ایران است. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید، باید ویزای توریستی استرالیا که سابکلس 600 محسوب می گردد را اخذ کنید. در واقع ویزای توریستی این کشور تنها برای گردشگری و بازدید از دوستان و آشنایان ساکن استرالیا می باشد و کاربرد دیگری ندارد. در این راهنما از توریک با ساده ترین نحوه دریافت ویزای توریستی استرالیا همراه باشید!

ساده ترین روش اخذ ویزای توریستی استرالیا

شرایط عمومی ویزای توریستی استرالیا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی استرالیا حداکثر یک سال بوده و مدت زمانی که طول می کشد پرونده آن مورد آنالیز قرار گیرد، حدود 1 تا 4 ماه است. افرادی که نسبت به دریافت این نوع ویزا اقدام می نمایند، اجازه کار و یا بهره مندی از امکانات پزشکی را ندارند. از جمله مزیت های دریافت این نوع از ویزای توریستی، می توان به شرکت در دوره های آموزشی و ... اشاره نمود که طول دوره حداکثر 3 ماه می باشد. ویزای توریستی استرالیا در زیرمجموعه ویزاهای موقت این کشور قرار می گیرد و این بدان معناست که پس از اتمام اعتبار ویزا، متقاضیان باید کشور را ترک نمایند، چرا که امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری و یا تحصیلی وجود نداشته و اگر متقاضی دریافت این نوع ویزاها باشید، باید به صورت مجدد نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا

وزارت امور خارجه استرالیا، قوانین و شرایطی برای صادر کردن ویزای استرالیا در نوع توریستی مشخص نموده است که متقاضیان برای درخواست باید تمامی این شرایط را دارا باشند، در غیراین صورت درخواست آن ها ریجکت خواهد شد.

شرایط لازم برای درخواست ویزای استرالیا:

  • متقاضیان دریافت ویزای استرالیا، باید تاریخچه سفری مناسب داشته و حداقل به چند کشور خارجی سفر نموده باشند. منظور از داشتن تاریخچه سفری مناسب، تنها سفر به کشورهای حوزه شینگن نیست و هر سفر خارجی به کشورهایی نظیر ترکیه، امارات، سنگاپور و ... یک تاریخچه سفری مناسب محسوب می گردد.
  • در صورتی که متقاضیان دعوت نامه معتبری از سوی بستگان و آشنایان خود داشته باشند، شانس آن ها برای دریافت ویزای استرالیا بیشتر خواهد شد.
  • افرادی که متقاضی دریافت ویزای توریستی این کشور هستند، برای هر روز اقامت خود باید حداقل بین 60 تا 80 دلار استرالیا تمکن مالی ارائه نمایند تا ویزا برای آن ها صادر گردد. توجه داشته باشید که مبلغ اعلام شده با توجه به هزینه های اقامت و مخارج روزانه در استرالیا حساب شده است.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و نحوه صدور ویزای توریستی استرالیا به وب سایت گردشگری توریک مراجعه نموده و با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس باشید!

انواع ویزای توریستی استرالیا

رایج ترین انواع ویزای استرالیا، ویزای توریستی این کشور است که برای گردشگری و بازدید از دوستان و آشنایان مقیم این کشور صادر می گردد. با توجه به تازهترین آماری که وب سایت رسمی مهاجرت و شهروندی استرالیا منتشر نموده است، ویزای توریستی این کشور شامل موارد زیر است:

  • ویزای ترانزیت ساب کلاس 771
  • مجوز الکترونیکی ساب کلاس 601
  • ویزای کار و تعطیلات ساب کلاس 462
  • ویزای توریستی (Visitor) ساب کلاس 600
  • ویزای تعطیلات کاری ساب کلاس 417
  • مجوز الکترونیکی ساب کلاس 651

توجه داشته باشید که تمامی این نوع ویزاها در دسته ویزای توریستی این کشور قرار می گیرد اما شهروندان ایرانی امکان درخواست برای همه زیرکلاس های ویزای توریستی این کشور را ندارند و تنها می توانند برای تعداد محدودی از دریافت این نوع ویزاها درخواست دهند. در ادامه به شرح مختصری در رابطه با هر یک از ساب کلاس های ویزای توریستی استرالیا می پردازیم تا درک بهتری از این موضوع داشته باشید.

  • ویزای ترانزیت ساب کلاس 771 استرالیا: این نوع از ویزا به متقاضیان این امکان را می دهد تا در یک بازه زمانی 72 ساعته در محوطه فرودگاهی این کشور حضور داشته باشند و استرالیا را به سمت مقصدی دیگر ترک نمایند. دریافت این نوع از ویزا کاملاً رایگان است و اغلب برای شهروندان تمامی کشورهای خارجی صادر می گردد.
  • ویزای توریستی الکترونیکی 601 استرالیا: مدت زمان اعتبار این نوع از ویزای توریستی حداکثر 3 ماه بوده و اغلب به غیر از یک هزینه 20 دلاری، هزینه اضافه ای برای آن دریافت نمی گردد. اما توجه داشته باشید که این نوع از ویزای استرالیا تنها برای شهروندان 34 کشور صادر می گردد که ژاپن، سنگاپور، ایتالیا، یونان و آمریکا جزو آن ها هستند.
  • ویزای کار و تعطیلات ساب کلاس 462: ویزای ساب کلاس 462 ، یک نوع ویزای توریستی با اعتبار یکساله است که به متقاضیان 18 تا 30 ساله که قصد سفر به استرالیا را دارند امکان کار قانونی در استرالیا و تحصیل کوتاه مدت و تامین هزینه های گردشگری و اقامت را فراهم می نماید. این نوع از ویزای استرالیا برای شهروندان 28 کشور از جمله آمریکا، ترکیه و جمهوری چک صادر می گردد و متاسفانه شهروندان ایرانی امکان اپلای برای این نوع از ویزا را ندارند.
  • ویزای توریستی ساب کلاس 600 استرالیا: یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع ویزاهای توریستی استرالیا، ویزای ساب کلاس 600 است که اغلب به صورت سینگل و مولتی و با مدت زمان اعتبار 3، 6 و 12 ماهه صادر می گردد. این نوع از ویزای توریستی برای تمامی متقاضیان واجد شرایط کشورهای خارجی از جمله ایران قابل دریافت است.
  • ویزای تعطیلات کاری ساب کلاس 417: ویزای ساب کلاس 417 شباهت زیادی با ویزای کلاس 462 دارد. اما یک تفاوت میان این دو نوع ویزا وجود دارد و آن این است که متقاضیان بعضی از کشورها با حداکثر 35 سال سن نیز می توانند برای دریافت ویزای ساب کلاس 417 نیز اقدام نمایند. مدت زمان اعتبار این نوع ویزا نیز 12 ماه است و شهروندان می توانند حداکثر تا سه بار نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. شهروندان 19 کشور از جمله آلمان و فرانسه امکان اپلای برای این نوع از ویزای استرالیا را دارند و صدور این ویزا برای شهروندان امکان پذیر نیست.
  • ویزای توریستی eVisitor ساب کلاس 651: مدت زمان اعتبار این نوع از ویزای گردشگری و توریستی استرالیا حداکثر 3 ماه بوده و به صورت رایگان برای متقاضیان 36 کشور از جمله اتریش، دانمارک، سوئیس و انگلیس و ... صادر می گردد.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای توریستی استرالیا

برای دریافت ویزای توریستی این کشور متقاضیان باید مدارکی را به سفارت ارائه دهند تا پس از آنالیز کامل آن ها ویزای توریستی استرالیا به وسیله سفارت صادر گردد. فهرست مدارک مورد احتیاج برای اپلای ویزای توریستی به صورت زیر می باشد:

  • اسکن رنگی از تمامی صفحات پاسپورت تازه و صفحات مهر شده پاسپورت های قدیمی
  • ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه رسمی سند ازدواج یا طلاق
  • ترجمه رسمی کارت سرانجام خدمت برای متقاضیان 18 تا 50 ساله
  • تکمیل و ارائه فرم های مورد احتیاج سفارت
  • ریز پرینت و گردش حساب 6 ماهه از حساب بانکی جاری با مهر و امضای رییس شعبه
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ترجمه رسمی اسناد ملکی

توجه داشته باشید که تمامی مدارک ذکر شده در بالا باید به وسیله یک دارالترجمه معتبر به انگلیسی ترجمه شده و به تایید وزارت دادگستری و امور خارجه برسد. ارائه تمامی این مدارک برای دریافت ویزای کانادا نیز صدق می نماید. متقاضیان دریافت ویزای استرالیا، کانادا و سایر کشورهای خارجی باید مدارک ذکر شده در بالا را به همراه ترجمه رسمی و معتبر به سفارت کشور مورد نظر ارائه داده و منتظر جواب درخواست ویزای خود بمانند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2261

به "ساده ترین روش اخذ ویزای توریستی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین روش اخذ ویزای توریستی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید