شیائومی به فناوری شگفت انگیز UWB دست یافت

به گزارش تور آسیایی ارزان، اخیرا شرکت های پیشرفته فراوری تلفن همراه به استفاده از فناوری UWB روی آورده اند. فناوری Ultra-Wide Band یا پهنای باند فوق عریض، که در صنعت به آن UWB نیز می گویند، یک فناوری ارتباطی بی سیم می باشد که با استفاده از امواج رادیویی کار می کندو برای استفاده در برد کوتاه و انتقال سریع و پایدار داده ها به کار می رود.

شیائومی به فناوری شگفت انگیز UWB دست یافت

به گزارش خبرنگاران، شرکت شیائومی اخیراً در یک استارتاپ به نام Ultraception سرمایه گذاری نموده است که بر فناوری UWB تمرکز دارد. فناوری UWB قرار است جایگزین حسگر های نور مادون قرمز گردد، این فناوری در مقایسه با فناوری مادون قرمز انرژی کمتری مصرف می نماید.

فناوری UWB از اوایل دهه 1990 نیز با بشر همراه بوده است، در دهه 2020 با فناوری هایی که در تلفن های هوشمند، خانه های هوشمند و ردیاب ها گنجانده شده بود به آسانی در دسترس عموم نهاده شد. مهم تر از همه SmartTag Plus و Apple Airtags بودند که در سال 2021 با استفاده از فناوری UWB راه اندازی شدند.

SmartTags ها با استفاده از بلوتوث به کیف پول، حیوانات خانگی و سایر اشیاء متصل شده و در صورت گم شدن می توانید به راحتی آن ها را پیدا کنید. با استفاده از فناوری UWB این ردیابی با هزینه کمتر و دقیق تر انجام می گردد، زیرا این دستگاه ها قرار نیست روزانه به پریز برق متصل شوند.

شیائومی اظهار داشت که از این فناوری برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند خود استفاده خواهد نمود. با یاری الگوریتم های محاسباتی نرم افزاری و فناوری UWB، شیائومی به موقعیت یابی در سطح سانتی متری و دقت میزان گیری زاویه 3 درجه دست پیدا نموده است. شیائومی می گوید فناوری UWB به تلفن های هوشمند و دستگاه های هوشمند قابلیت های ادراک فضایی (چیزی شبیه یک GPS داخلی) می دهد.

در حال حاضر، تنها شیائومی میکس 4 از فناوری UWB پشتیبانی می نماید، امیدواریم که با آخرین به روزرسانی، شیائومی از این فناوری در دستگاه های بیشتری استفاده کند.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2048

به "شیائومی به فناوری شگفت انگیز UWB دست یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی به فناوری شگفت انگیز UWB دست یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید