طراحی داخلی ساختمان اداری

به گزارش تور آسیایی ارزان، صاحب این شرکت، یعنی مشتری پروژه، خواهان طراحی داخلی ساختمان اداری بود که فضای زیادی برای میزِ کار و محل استراحت داشته باشد، و محیط آن خیلی خشک و اداری نباشد. در خلاصه طرح گفته شده بود که در طراحی اصلی، کمی شیطنت به کار برود ولی فضا باید سطح بالا و بالغ باشد. ویژگی های ضروری این ساختمان عبارت بودند از شفافیت، تردد راحت، فضاهای مفرح برای استراحت کارمندان، منحصر به فرد بودن، جذابیت، پرداخت های قابل لمس، منظره زیبا از چشم اندازهای طبقه هشتم.

طراحی داخلی ساختمان اداری

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در طراحی داخلی ساختمان اداری ما با استفاده هوشمندانه از پرداخت های منحصر به فرد کفپوش و در نظر دریافت چیدمان میزها و پنجره های رنگ خورده در هر دیوار جدانماینده که از مسدود شدن چشم انداز ساختمان جلوگیری می نمایند، به این هدف رسیدیم. از ویژگی های اصلی طراحی این ساختمان میتوان به میز عظیم صبحانه، نیمکت های منحنی، میز تنیس، و تعداد زیادی مبلمان و پرداخت التقاطی اشاره نمود. لوگوی این شرکت عنصر خیلی مهمی در طراحی محسوب نمی شد اما الهام بخش طراحیِ برخی از بخش های ساختمان بود.

هدف ما این بود که لوگوی شرکت (کبوتر) را به طور نامحسوسی در طراحی به کار بگیریم. همانطور که در تصاویر طراحی داخلی ساختمان اداری می بینید، ورودی اتاقک های آکوستیک از دو کبوتر وارونه تشکیل شده که به صورت دقیق برش خورده و با رنگ های تند داخل اتاقک، جلوه بیشتری گرفته. رنگ آبی در طراحی این شرکت نقش مهمی داشت و روی دیوارها، پارچه ها و اثاثیه به چشم می خورد. یکی دیگر از عناصر مهم در این طراحی، الوارهای چوبی خامی بود که تمِ این دفترِ کار محسوب می گردد. البته این تم از تخته کاری های دفترِ کار فعلی این شرکت برداشته شده.

با استفاده از تخته کاری های موجود در دفتر کارِ این شرکت، بخشی از میراث آن ها را به میز صبحانه اداره جدید منتقل کردیم. از آنجا که رنگ آبی در این ساختمان تقریبا حکمرانی می نماید، از چندین رنگ تند دیگر هم در دکوراسیون داخلی استفاده کردیم. یکی از نکاتی که برای مشتری اهمیت بسیاری داشت، در تعامل بودن و متصل بودن فضاهای مخلف شرکت با یکدیگر بود. یکی از مهم ترین نقاط این ساختمان، دفتر رئیس هیئت مدیره است که در نقطه ای درجه یک واقع شده است و چشم اندازی زیبا از کلیسای مقابل ساختمان دارد.

راه رفتن با مشتری در محوطه ساختمان، در انتخاب محل مناسب برای اتاق ها به ما یاری کرد. سالن استراحت باید به قدری عظیم می بود که ظرفیت همه 170 کارمند را در آنِ واحد داشته باشد. منحنی منحصر به فرد ساختمان، در رعایت فواصل مناسب بین میزهای کار چالش ایجاد کرد. اختصاص دادن فضای کافی به میز تنیس بدون تجاوز به حریم فضای کاری هم کار راحتی نبود.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 976

به "طراحی داخلی ساختمان اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی ساختمان اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید