مشهد به صورت ویژه در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حرم مطهر رضوی و شهر مشهد در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت خاص و ویژه مد نظر قرار گیرد.

مشهد به صورت ویژه در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد

سیدجواد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: مشهد شهری است که از زائران سراسر کشور در زمان های خاص میزبانی می نماید و تجمع هایی که در این شهر و به خصوص در حرم مطهر و بافت اطراف آن وجود دارد به ندرت در سایر شهرهای ایران اتفاق می افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بعضی کاربری ها در مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی در تمام سال مسکونی و با تراکم جمعیت بسیار پائین است، اما در بعضی زمان ها و برای چند روز به کاربری اقامتی- گروهی تبدیل می گردد که در اثر یک چالش یا حادثه می تواند به یک بحران تبدیل گردد.

بعلاوه ایمان دهاقین، نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه اعلام کرد: در نگاه نو، پدافند غیرعامل فراتر از کالبد مد نظر است. بر اساس این نگاه مباحثی از جمله تاب آوری جوامع شهری در مواجهه با بحران ها و مخاطرات محیطی و آینده پژوهی هم مطرح است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی گفت: شهر مشهد جمعیت شناوری دارد که در بازه زمانی خاص در حرم مطهر رضوی و بافت پیرامونی آن حضور می یابند. بعلاوه تاسیسات گردشگری زیادی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی استقرار دارند.

نماینده پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: جهت تهیه و تدوین سند پدافند غیرعامل بافت اطراف حرم مطهر رضوی، کمیته ای مشترک میان شهرداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، دفتر اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و آستان قدس رضوی تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1753

به "مشهد به صورت ویژه در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد به صورت ویژه در سند پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید