معرفی مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ؛ آشنایی بچه ها با نوابغ ایرانی

به گزارش تور آسیایی ارزان، در دنیایی که زندگی بیشتر ما از کوچک و بزرگ به تسخیر تکنولوژی و فضای مجازی درآمده، شاید یکی از بزرگترین دغدغه های والدین الگوسازی درست و بجا برای بچه هاشان باشد. در کنار قهرمانان خارجی و ابرقهرمانان تخیلی که الگوی بسیاری از بچه ها و نوجوانان هستند، چیزی که امروز زندگی و حتی شاید آینده بچه ها این دوره را تحت تاثیر قرار می دهد تماشای هرروزه محتوای فضای مجازیست. فضایی که هرروز در آن شاهد حضور بلاگری نو هستیم که ظاهر مجذوب نماینده زندگی شان ممکن است بسیاری از ما را در هر سنی مجذوب خود کند. به همین علت هم بسیاری از والدین در پی راه هایی هستند که بتوانند بچه ها خود را با الگوها و چهره های سرشناس دنیای واقعی هم آشنا نمایند. کسانی که به واسطه کوشش و پشتکار نام بزرگی در تاریخ از خود به جا گذاشته اند. افرادی شناخته شده از دنیا و البته ایران. اینجاست که نقش مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ پررنگ تر می گردد.

معرفی مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ؛ آشنایی بچه ها با نوابغ ایرانی

انتشارات فیل (بخش کودک انتشارات گهگاه) به تازگی در همین زمینه مجموعه ای از کتاب های زندگی نامه چنین افرادی با نام انسان های کوچک آرزوهای بزرگ منتشر نموده است. در واقع هدف مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ این است که بچه ها را با چهره هایی الهام بخـش ایرانی از محمدرضا تختی گرفته تا محمدرضا شجریان و مریم میرزاخانی، آشـنا کند و مسـیر پـر فـراز و نشـیب زندگی هـرکـدام از این شخصیت های بزرگ را بـرای رسـیدن بـه آرزوی کودکـیشـان به تصویـر بکشد تا از این طریق بچه ها نیز بیاموزند که مسیر آرزوهایشان هرچند دورودراز و سخت، ارزش طی کردن را دارد.

بچه ها با شنیدن داستان کودکی این قهرمانان خواهند آموخت که چهره هایی که امروز همه می شناسیم، مانند خودشان بچه های کم سن و سال بودند و تنها به واسطه پشتکار و دست نکشیدن از آرزوهایشان توانستند به چنین جایگاهی برسند. این امر علاوه بر تقویت انگیزه در بچه ها باعث ایجاد اعتماد به نفس در آن ها شده و به آن ها یاد خواهد داد هیچ ایده و آرزویی بی ارزش و سطحی نیست و هر مهارت و استعدادی که دارند، اگر به درستی از آن استفاده گردد، آینده ای روشن برایشان به ارمغان خواهد آورد.

از آنجایی که هر یک از کتاب های این مجموعه زندگی نامه چهره ای در رشته های مختلف است، استعداد و علاقه مندی کودک شما چه در زمینه ورزش باشد چه در زمینه علوم و هنر، کتابی در مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ برای او پیدا خواهد شد. کتاب ها لحنی بچه هاه و صمیمی دارند و با روایتی داستان گونه از سنگینی و ادبیات ژانر زندگی نامه دور شده و بچه ها را به شنیدن داستان علاقه مند می نمایند. تصویرسازی های زیبا و مجذوب کننده کتاب ها هم یکی دیگر از نقاط قوت مجموعه انسان های کوچک آرزوهای بزرگ است. به علاوه این کتاب ها دو زبانه (فارسی/انگلیسی) هستند که می تواند مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ را به هدیه ای مناسب برای بچه ها ایرانی ساکن خارج از کشور تبدیل کند تا با اسطوره های سرزمین مادری خود آشنا شوند.

البته باید به این نکته اشاره نمود که هرچند این کتاب ها برای گروه سنی بچه ها و نوجوانان نوشته شده و زندگی نامه ها به شیوه ای داستانی روایت شده اند، اما کوشش نشده تا تلخی و سختی زندگی این چهره ها را بپوشاند و همه چیز را زیبا و کامل جلوه دهد. بچه ها با خواندن این کتاب ها خواهند آموخت که غم های بزرگ را به فرصت های بزرگ تبدیل نمایند و با کوشش و پشتکار از مسائل و حتی مخالفت های پیش رو عبور نمایند تا بتوانند به آنچه که آرزویش را دارند برسند.

مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ برای رده سنی هشت تا چهارده سال نوشته شده ولی خواندن این کتاب ها حتی برای بزرگسالان خالی از لطف نخواهد بود. هر یک از کتاب های این مجموعه در قطع وزیری و با جلد سخت در 32 صفحه تمام رنگی چاپ شده که ظاهر شکیل و محتوای ارزشمند آن باعث شده یکی از برترین گزینه ها برای هدیه دادن به بچه ها باشد.

منیع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1402 بروزرسانی: 1 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3422

به "معرفی مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ؛ آشنایی بچه ها با نوابغ ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مجموعه کتاب انسان های کوچک آرزوهای بزرگ؛ آشنایی بچه ها با نوابغ ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید