تور استانبول ارزان: نقشه و جغرافیای استانبول

به گزارش تور آسیایی ارزان، استانبول یکی از بزرگ ترین شهر های اروپا و پنجمین شهر بزرگ جهان که حدود 12 میلیون جمعیت داره و روز به روز افراد بیشتری از شهر های دیگه کشور ترکیه به خاطر موقعیت های رو به پیشرفتی که داره به این شهر مهاجرت می نمایند

تور استانبول ارزان: نقشه و جغرافیای استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

بعلاوه وجود 3 دانشگاه بزرگ در این شهر موجب شده تا خیلی ها بخاطر درس خوندن و ادامه تحصیل به این شهر بیان. این شهر با تنگه ای به نام تنگه بسفر که به عنوان باریک ترین تنگه جهان شناخته میشه، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده که قسمت غربی در قاره اروپا و قسمت شرقی شهر در قاره آسیا قرار گرفته و به عنوان تنها شهری که از این مزیت برخورداره از تمام شهر های جهان متمایز شده. بهتره با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات دقیقی در خصوص موقعیت جغرافیایی این شهر به دست بیارید.

موقعیت جغرافیایی استانبول

استانبول شهری منحصر به فرد از لحاظ موقعیت جغرافیایی که به وسیله تنگه بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تبدیل شده و ار شمال به دریای سیاه و از سمت جنوب غربی به وسیله تنگه بسفر به دریای مدیترانه میرسه که دو قسمت شرقی و غربی استانبول به وسیله دو پل به هم متصل میشن. از حدود 14 میلیون جمعیت که این شهر داره، حدود 65 درصد در بخش اروپایی و 35 درصد در بخش آسیایی ساکن هستند و جالبه که بدونید جمعیت این شهر از چند سال گذشته تا به حال تقریبا 5 برابر شده! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این شهر در اختیارتون قرار بده.

اطلاعات مفیدی در خصوص استانبول

استانبول شهری که در دوره بیزانس ها و تقریبا در سال 667 قبل از میلاد به وسیله یونانیان کشف شد و به افتاخار بیزانس پادشاه آنها بیزانتیوم نام گذاری شد. در آن موقع های طی جنگ هایی که هخمنشیان با یونانیان کردند، این شهر به تصرف داریوش کبیر عایدی و تا قبل از حکومت امپراطوری روم، ایرانی های بر آن حکومت می کردند. بعد از سلطه روم شرقی بر استانبول، نام این شهر قسطنطنیه شد و بعد از سال ها با فروپاشی امپراطوری عثمانی این کشور یک جمهوری تشکیل داد و مرکز کشور از استانبول به آنکارا تغییر کرد ولی همچنان با گذشت این همه سال استانبول به عنوان مهم ترین شهر مالی، تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه به حساب میاد. جالبه که بدونید بیشتر جمعیت مردم این شهر جوان هستند و میانگین سنی اون ها حدود 23 ساله و توی خیلی از منابع هم میانگین سنی اون 16 سال ذکر شده.

تقسیمات شهری استانبول

استانبول شهری که به وسیله تنگه بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده و بیشترین جمعیت اون در قسمت آسیایی شهر ساکن هستند. منطقه اروپایی بیشتر به عنوان منطقه جهانگردی شهر شناخته میشه و بیشتر جاذبه های هم توی این قسمت قرار دارند ولی منطقه آسیایی منطقه آرومیه که بیشتر مسکونیه. باید بدونید که هر دو بخش استانبول امکانات ویژه ای دارند و می تونید توی خیابان های معروف و منحصر به فردشون قدم بزنید و خرید کنید که در ادامه با خبرنگاران بیشتر با این دو منطقه آشنا میشیم.

منطقه آسیایی استانبول

قدیمی ترین بخش استانبول که قبل از دوره بیزانس ها به وجود اومده و امروزه حدود 35 درصد مردم استانبول در اون ساکن هستند. بیشتر خانه های لوکس و ویلا های بزرگ و منحصر به فرد استانبول توی قسمت آسیایی شهر قرار دارند برای اینکه از قسمت آسیایی شهر به قسمت اروپایی برید باید از روی پل بسفر عبور کنید و هیچ هزینه ای هم لازم نیست پرداخت بشه ولی اگه برعکس این موضوع باشه، باید هزینه ای رو برای ورود به بخش آسیایی شهر بپردازید. معروف ترین خیابان این بخش خیابان بغداده که بین قاضی کوی و بوستانسی قرار گرفته و توی اون می تونید خرید کنید و از نشستن در کافه ها و رستوران های اطرافش لذت ببرید. کادیکوی یک محله آسیایی معروفه که با یک جو سنتی و دوست داشتنی و معماری قدیمی که داره جای بی نظیری برای قدم زدن در کمال آرامش محسوب میشه.

منطقه اروپایی استانبول

جهانگردی ترین بخش استانبول دقیقا همینجا و توی قسمت اروپایی شهره…جایی که از نظر تاریخی قدمت کمتری نسبت به بخش آسیایی داره و بیشتر جاذبه های تاریخی شهر از دوره بیزانس ها و امپراطوری عثمانی اونجا قرار داره. جایی که با گشتن توی اون هیچوقت خسته نمیشید و توی خیابان استقلال می تونید تا نزدیک صبح بیدار باشید و توی کافه ها و رستوران های 24 ساعته اون بشینید و لذت ببرید. این قسمت از شهر پر از مراکز خرید و مراکز تجاری و گردشگریه و بیشتر از 65 درصد از ساکنین استانبول توی این بخش زندگی می نمایند و بیشتر هتل ها و دانشگاه های استانبول توی همین بخش اروپایی قرار گرفته.

سلطان احمد یکی از معروف ترین و جهانگردی ترین قسمت های استانبول در بخش اروپایی شهره که پر از جاذبه های تاریخی و تماشایه و می تونید توی این قیمت از مساجد، کاخ ها و بازار سنتی و تماشای گرند بازار تماشا کنید و از طعم غذاهای خوشمزه ترکی توی رستوران های لوکس و درجه یک این شهر لذت ببرید. این منطقه هم بین جهانگرد ها هم مردم بومی شهر خیلی محبوبه و برای اقامت یکی از برترین منطقه ها محسوب میشه که برای اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت در استانبول می تونید قسمت هتل ها و هاستل های استانبول رو در وب سایت خبرنگاران مطالعه کنید.

بعلاوه می تونید توی قلب تپنده شهر یعنی خیابان اسقلال لحظات بی نظیری رو تجربه کنید و تا دلتون می خواد خرید کنید و با فرهنگ و موقعیت مدرن این شهر بیشتر آشنا بشید. این خیابان معمولا همواره شلوغه و محل خوبی برای قدم زدن محسوب میشه. بیشتر جهانگرد ها و گردشگرانی که به استانبول میان توی یکی از هتل های قسمت اروپایی اقامت می نمایند تا به جاذبه ها و مراکز خرید شهر هم نزدیک تر باشن.

دانلود نقشه های استانبول

برای اینکه به نقشه های شهر استانبول و مهم ترین جهت ها و ایستگاه های متروی این شهر دسترسی داشته باشید، می تونید از این قسمت فایل های نقشه ها رو به صورت رایگان از وب سایت خبرنگاران دانلود کنید.

  • turkey-map-3
  • istanbul-sightseeing-map
  • Istiklal-Avenue-Taksim-Square-Map-V2
  • Places-To-Visit-Istanbul-Historic-Peninsula
  • Where-To-Stay-In-Istanbuls-Bosphorus-Map
  • Istanbul-Old-City-Tourist-Attractions-Map
  • istanbul-rail-map
  • istanbul-sightseeing-map
  • istanbul-subway-map
  • istanbul-tram-map
منبع: گردگرد
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2020

به "تور استانبول ارزان: نقشه و جغرافیای استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: نقشه و جغرافیای استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید