نمایشگاه گردشگری تهران بارقه ای از امید را در گردشگری ایجاد می کند

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، نمایشگاه گردشگری تهران بارقه ای از امید را در گردشگری ایجاد می کند.

نمایشگاه گردشگری تهران بارقه ای از امید را در گردشگری ایجاد می کند

فرید جواهرزاده، رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اظهار کرد: به اعتقاد من نمایشگاه گردشگری آیینه تمام نمای صنعت گردشگری در شرایط حال حاضر کشور است. به این معنی که پویایی نمایشگاه، نشان دهنده پویایی و شایستگی صنعت گردشگری است و وجود هرگونه مشکل بیانگر شرایط این صنعت در کشور است.

وی ادامه داد: از این رو در حال حاضر نباید انتظار برگزاری نمایشگاهی بسیار فعال و بی عیب و نقص در حوزه گردشگری را داشته باشیم، زیرا امروزه اغلب نمایشگاه های گردشگری در دنیا تعطیل شدند یا تنها با درصد کمی از توانایی برگزار شده و به نمایش گذاشته می شود.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اضافه کرد: به عنوان مثال چندی پیش نمایشگاه فیتور، یکی از بزرگترین نمایشگاه های گردشگری دنیا در اسپانیا برگزار گشت، با توجه به اطلاعاتی که حاضران در این نمایشگاه ارائه دادند و فیلم ها و تصاویر این نمایشگاه در فضای مجازی، تفاوت کمی و کیفی برگزاری این نمایشگاه در مقایسه با سالهای گذشته بسیار مشهود و واضح به نظر می رسد.

جواهرزاده با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری تهران از نظر کیفیت و کمیت بسیار کوچکتر و خلاصه تر برگزار شده، مطرح نمود: برخی از نمایشگاه های بزرگ گردشگری مانند آی تی بی (ITB) برلین نیز در سال جاری لغو شده است. از این رو میتوان دریافت کرد که نمایشگاه های گردشگری همچنان تحت تأثیر پاندمی کرونا قرار دارند و به جایگاه شایسته خود بازنگشته اند.

وی بیان نمود: از این رو میتوان پیش بینی کرد که در چنین شرایطی نمایشگاه گردشگری تهران نیز پس از شیوع ویروس کرونا عملا نسبت به سالهای گذشته کوچکتر و محدودتر خواهد بود؛ این درحالی است که برگزاری نمایشگاه از دو بعد دیگر قابل تحسین خواهد بود.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اضافه کرد: به این معنی که این نمایشگاه نشان می دهد فضا و صنعت گردشگری خاموش نبوده و تمام فعالان گردشگری تلاش می کنند فرصتی را ایجاد کرده تا در کنار یکدیگر قرار گیرند. دومین نکته مثبت این نمایشگاه، بارقه امیدی است که در راستای بازپویایی و بازبینی شرایط پساکرونا بوجود می آید، چرا که با کمک اصحاب و فعالان گردشگری در بخش دولتی و خصوصی شرایطی ایجاد خواهد شد تا برای ابعاد مختلف گردشگری برنامه ریزی هایی انجام شود.

جواهرزاده اضافه کرد: براساس بخشی از مصاحبه دکتر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در روزهای گذشته تخصصی شدن نمایشگاه مورد تأکید قرار گرفته و شرایط نمایشگاه شرح داده شده است.

وی در خصوص موضوعات و اهداف این نمایشگاه گفت: بر این اساس در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه دفاتر، اپراتورها، طراحی تورهای گردشگری به نمایش گذاشته می شود. همچنین فضاهای آموزشی و پژوهشی گردشگری در قالب سخنرانی ها یا نشست های تخصصی قطعا اجرا خواهد شد که در نمایشگاه پیشین نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده است.

رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اضافه کرد: تجهیزات هتلداری، آخرین دستاوردهای نوآوری و خلاقیت و جایگاه استارتاپ ها و مراکز نوآوری در حوزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین موضوعات، از جایگاه ویژه ای در نمایشگاه برخوردار هستند.

جواهرزاده مطرح نمود: برگزاری نمایشگاه هایی از جمله نمایشگاه گردشگری تهرانی فرصتی را بوجود خواهد آورد تا مراکز نوآفرینی و کارآفرینی در کنار یکدیگر قرار گرفته و آخرین دستاوردها، ایده ها و روشهای خود با اهل فن را به اشتراک بگذارند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2032

به "نمایشگاه گردشگری تهران بارقه ای از امید را در گردشگری ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری تهران بارقه ای از امید را در گردشگری ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید