هنسی ونوم F5 چقدر در طول یک سال مجاز است در خیابان ها دیده شود؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، هنسی ونوم F5 با رنگ آبی آریون و تزئینات نارنجی از سوی این برند آمریکایی به نمایش گذاشته است. این محصول، کیسه هوا ندارد و در امریکا، محدودیت رانندگی چهار هزار کیلومتر در سال خواهد داشت.

هنسی ونوم F5 چقدر در طول یک سال مجاز است در خیابان ها دیده شود؟

خبرنگاران - هنسی از مدت ها پیش به نام تیونر در تقویت پیشرانه خودروها فعالیت می کرد. ولی این شرکت اکنون به جایی رسیده است که می تواند ابرخودرو اختصاصی بسازد.

با نگاهی به مشخصات فنی هنسی ونوم F5، برخی حتی استدلال می کنند این خودرو در حقیقت یک هایپرکار است. هدف هنسی از معرفی ونوم F5، شکستن رکورد سریع ترین خودروی تولیدی قانونی در خیابان بود. این ابرخودروی 2.1 میلیون دلاری محدود به 24 نمونه است و ظاهراً دقیقاً به همین تعداد باقی خواهد ماند.

هنسی ونوم F5 / نمای پشت خودرو

نمونه ای از ونوم F5 که در تصاویر ملاحظه می کنید، از طریق کارآفرینی به نام هوارد پینز با رنگ آبی آریون به همراه تزئینات نارنجی رنگ که در داخل ادامه دارد، سفارش داده و خریداری شده است.

محدودیت رانندگی با ونوم F5

از آنجا که این خودرو احتمالاً در ایالات متحده ثبت خواهد شد، مالک آینده نمی تواند سالیانه بیش از 4000 کیلومتر (2500 مایل) با آن رانندگی کند. زیرا اولین خودروی سفارشی هنسی فاقد همسان سازی کامل با قوانین دولت فدرال آمریکا است. این نمونه فقط برای کاربرد نمایش و به نام مدل نمایشی قابل ثبت است و زیرا کیسه هوا ندارد.

در اواسط دسامبر سال 2020 و هنگامی که نسخه تولیدی هنسی ونوم F5 رونمایی شد، هنسی بیش از این حدود نیمی از نسخه های تولیدی را به سفارش دهندگان اولیه فروخته بود.

هنوز مشخص نیست چند دستگاه هنوز در اختیار هنسی هستند و می توان آن ها را خریداری کرد و آیا مدل قدرتمند F5 GTR که از این ابرخودرو مشتق شده و در دستور کار است، با چه تیراژی تولید می شود. پیش از این در اوایل سال جاری، جان هنسی به تولید این نسخه در آینده اشاره کرد.

مشخصات فنی ونوم F5

با افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و هیبریدی در صحنه تولید، هنسی ونوم F5 می تواند یکی از آخرین ابرخودروها و هایپرکارهایی باشد که منحصراً از پیشرانه احتراق داخلی بهره می برد. مشخصات فنی این ابرخودرو مطمئناً در خور توجه است. زیرا پیشرانه 6.6 لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو با نام Fury با قدرت خروجی 1817 اسب بخار و گشتاور 1617 نیوتن متر دارد.

سرعت ونوم F5 در 2.6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت، در 4.7 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت، در 8.4 ثانیه به 300 کیلومتر بر ساعت و در 15.5 ثانیه به 400 کیلومتر بر ساعت می رسد.

بیشینه سرعت این ابرخودرو بیش از 500 کیلومتر بر ساعت است و به همین دلیل محبوبیت زیادی در میان طرفداران سرعت دارد. این امر هنسی ونوم F5 را به سریع ترین خودروی قانونی در خیابان تبدیل خواهد کرد. اما قطعاً منطبق نبودن کامل با مقررات دولت فدرال، بحث و جدال بسیاری برای آن ایجاد خواهد کرد.

رکورد های سرعت

دقت داشته باشید که بوگاتی شیرون سوپر اسپرت توانست رکورد سرعت 489 کیلومتر بر ساعت (304 مایل در ساعت) را فقط در یک جهت انجام بدهد و به همین دلیل، هنوز با ابرخودروی ونوم فاصله دارد.

هنسی ونوم F5 / نمای داخل کابین

صحبت از رقابت برای ثبت رکورد سرعت شد؛ بد نیست بدانید که SSC تواترا هم می خواهد پادشاه بلامنازع سرعت در آمریکا باشد. اما تلاش های سازنده آن برای ثبت رکورد خیلی رضایت بخش نبوده است. در همین حال، از ابرخودروسازان اروپایی اخبار مثبتی به گوش می رسد و گفته می شود کونیگزگ در حال آماده سازی مدل جدیدی از یسکو (Jesko) با نام نسخه Absolut است.

هنسی ونوم F5 به دست اولین مشتری خود رسید.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1755

به "هنسی ونوم F5 چقدر در طول یک سال مجاز است در خیابان ها دیده شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنسی ونوم F5 چقدر در طول یک سال مجاز است در خیابان ها دیده شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید