هوش مصنوعی آنتی بیوتیک جدید تولید کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، آنتی بیوتیک ها از توانایی زیادی برای مقابله با باکتری های مضر برخوردار هستند. اما با افزایش مقاومت باکتری ها در برابر آنها یافتن آنتی بیوتیک های جدید ضرورت یافته است. از همین رو پژوهشگران دانشگاه ام آی تی از هوش مصنوعی برای تولید انواع تازه این دارو بهره گرفته اند.

هوش مصنوعی آنتی بیوتیک جدید تولید کرد

آنتی بیوتیک تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی رفتار متفاوتی در مقایسه با آنتی بیوتیک های عادی دارد و در آزمایش های انجام شده پیروز به نابودی دو باکتری بسیار مقاوم به نام های Acinetobacter baumannii و Enterobacteriaceae شده است.

محققان دانشگاه ام آی تی می گویند تا سال 2050 باکتری های امروزی در برابر آنتی بیوتیک های عادی موجود در بازار مقاوم می شوند و این مساله زندگی حداقل ده میلیون نفر را به خطر می اندازد. لذا امید می رود هوش مصنوعی این مشکل را هم حل نماید.

برای تولید آنتی بیوتیک های جدید با استفاده از هوش مصنوعی 6000 نوع پیوند مولکولی مختلف از طریق یک سیستم خودآموز رایانه ای آزمایش شده و در نهایت الگوریتم های مورد استفاده بعد از چند ساعت توانسته اند چند ترکیب جدید برای تولید آنتی بیوتیک های قدرتمند پیشنهاد دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 809

به "هوش مصنوعی آنتی بیوتیک جدید تولید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی آنتی بیوتیک جدید تولید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید