پتنت شناسایی اتوماتیک سرعت گیر توسط خودرو از هیوندای موتورز

به گزارش تور آسیایی ارزان، اخیرا شرکت هیوندای پتنتی را ثبت نموده که سرعت گیر های موجود در خیابان و جاده ها را شناسایی می نماید و اخطارهایی را به راننده می دهد.

پتنت شناسایی اتوماتیک سرعت گیر توسط خودرو از هیوندای موتورز

پتنت چیست؟

پتنت در واقع حق انحصاری است که در قبال اختراع یا ایدهثبت شده به مخترع یا کننده قانونی او اعطا می گردد. مجموعه ای از حقوق منحصر به فردی که از طرف دولت ها برای مدتی تعیین در عوض تنظیم و افشا عمومی جزئیات تعیین از یک روش،جریان عمل یا ترکیب خاصی از ماهیت (مفهوم) (که به عنوان اختراع شناخته می گردد) در اختیار شخص خاصی قرار می گیرد راانحصار می گویند. بطوریکه آن مفهوم، اختراعی جدید، مفید یا مورد استفاده صنعت باشد .

سرعت گیر اتوماتیک شرکت هیوندای

شرکت هیوندای برای محقق کردن این هدف، از GPS موجود درماشین هایش استفاده نموده و از یک دوربین علاوه بر سنسورهای بسیار نیز استفاده می نماید. با یاری سخت افزارهای مذکور و همچنین نرم افزار قرار گرفته در خودرو، خودروهایجدید هیوندای می توانند به سادگی سرعت گیرهای موجود در پیش روی خود را تشخیصبدهند و ارتفاع، عرض و همچنین انحنای آن را بررسی کنند .

در سرانجام با توجه به حاصل این بررسی، نرم افزار موجود در ماشین سرعت مناسببرای رد شدن از روی سرعت گیر را محاسبه می نماید. در همین شرایط، اگر راننده باسرعت بیشتری تصمیم به گذر کردن از سرعت گیر را داشته باشد، ماشین آغاز به اخطاردادن به او می نماید، مبنی بر اینکه سرعت او بیش از حد معمول برای این سرعت گیر استو امکان دارد به ماشین آسیب برسد .

چنین تکنولوژی برای انسان ها آنچنان هم کاربردی نمی باشد و بعید استتوجه کافی به آن گردد، ولی در شرایطی که از همین تکنولوژی در ماشین های خودران بهرهگرفته گردد، می گردد امید داشت که عمر برخی از قطعات موجود در ماشین افزایش قابلتوجهی پیدا کند .

منبع: سایت Be6

منبع: setare.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 916

به "پتنت شناسایی اتوماتیک سرعت گیر توسط خودرو از هیوندای موتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت شناسایی اتوماتیک سرعت گیر توسط خودرو از هیوندای موتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید