پیچ وخم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، حقوق بازنشستگان باز هم به 2میلیون و800 هزار تومان نرسید ، تکلیف بن و حق مسکن چه می گردد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به واریز میانگین 400 هزار تومان برای بازنشستگان حداقل بگیر این سازمان، گفت: تکلیف حق بن و مسکن هنوز تعیین نشده و به محض موافقت دولت واریز می گردد.

پیچ وخم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، حقوق بازنشستگان باز هم به 2میلیون و800 هزار تومان نرسید ، تکلیف بن و حق مسکن چه می گردد؟

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، اکبر شوکت در مورد شروع پرداخت افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان از روز گذشته پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق تیرماه را شروع نموده که طی هفته جاری به حساب تمامی بازنشستگان واریز می گردد.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین 400 هزار تومان به حقوق حداقل بگیرها اضافه شده است، گفت: مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز با حقوق تیر (در سرانجام تیر) واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته مزایای جانبی حق مسکن و بن نیز به حقوق بازنشستگان اضافه می گردد که باید ابتدا هیأت دولت موافقت کند و سپس در جلسه هیأت امنا مطرح می گردد. البته ما حرفی بر روی آن نداریم و سریع تصویب و اجرایی خواهد شد.

شوکت با اشاره به اینکه حق مسکن 300 هزار تومان و حق بن 400 هزار تومان خواهد بود، گفت: باید منتظر باشیم و ببینیم که از این مزایا نیز حق بیمه کسر خواهد شد یا خیر. اگر کسر نگردد، علاوه بر 400 هزار تومان افزایش اولیه، حدود 700 هزار تومان هم به حقوق بازنشستگان اضافه کرده خواهد شد و در صورت کسر حق بیمه، مبلغی از آن کسر می گردد.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای مصارف خود باید منابعی در نظر بگیرد و در شرایط فعلی بدون تخصیص منابع این امکان وجود ندارد. به همین دلیل موافق کسر حق بیمه از مزایای جانبی است.

شوکت توضیح داد: حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی به صورت پلکانی اضافه می گردد. به طور مثال فردی که سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کرد، سال جاری 26 درصد به حقوق او اضافه می گردد و بازنشسته دیگر با دریافت کمی بیشتر از حداقل بگیر با تعاریفی که تأمین اجتماعی دارد، حدود همان 26 درصد و شاید کمی کمتر به حقوقش اضافه می گردد.

وی اضافه کرد: بازنشستگان در سایر سطوح مزدی 15 درصد به علاوه 164 هزار تومان ثابت در ماه دریافت می نمایند که این درصد افزایش معمولاً برای بازنشستگانی است که حقوقشان چند برابر حداقل حقوق است که البته تعداد آنها زیاد نیست.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که با در نظر دریافت افزایش ها باز هم حقوق بازنشستگان به 2 میلیون و 800 هزار تومان نمی رسد، گفت: معین است که سازمان تأمین اجتماعی اعتبار کافی برای افزایش یکباره حداقل یک میلیون و 300 هزار تومان به بازنشستگان را ندارد و به این علت مابه التفاوت آن باید از همسان سازی تأمین گردد که آن هم در دست آنالیز است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1022

به "پیچ وخم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، حقوق بازنشستگان باز هم به 2میلیون و800 هزار تومان نرسید ، تکلیف بن و حق مسکن چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیچ وخم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ، حقوق بازنشستگان باز هم به 2میلیون و800 هزار تومان نرسید ، تکلیف بن و حق مسکن چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید