چرا اپل در عرضه گوشی تاشو درنگ می نماید؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، همه ما می دانیم تا زمانی که یک فناوری نوپا به حدی از پایداری نرسد، اپل از آن استفاده نمی نماید. دلایل این موضوع هم متعدد هستند. اما به نظر می رسد گوشی های تاشو که اکنون سومین سال حضورشان را در بازار شاهد هستیم باید به زودی بخشی از محصولات شرکت آمریکایی را تشکیل دهند. اما کمتر خبری در رابطه با آیفون تاشو می شنویم. پرسشی که به وجود می آید این است که چرا اپل در عرضه گوشی تاشو درنگ می نماید؟ در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نظرات افشاگران تا ببینیم آن ها در این رابطه چه می گویند.

چرا اپل در عرضه گوشی تاشو درنگ می نماید؟

در حال حاضر سامسونگ بزرگ ترین شرکت فراورینماینده گوشی تاشو در دنیا به شمار میرود که از دو سال قبل کار خود را در این زمینه شروع کرد و تا به امروز توانست محصولات بسیار خوبی را هم با این قابلیت راهی بازار کند. شرکت هایی نظیر هواوی، شیائومی، اوپو و … هم به نوعی از محصولات تاشوی خود رونمایی نموده اند اما هیچ یک از این شرکت ها تنوعی را که در بین محصولات سامسونگ شاهد هستیم ارائه نمی دهند.

به نظر می رسد یکی از اصلی ترین رقبای اپل یعنی گوگل هم قرار است با گوشی تاشوی خود تحت عنوان پیکسل فولد وارد بازی گردد. قبلا شنیده بودیم این اتفاق شاید کمی دیرتر رخ دهد اما گویا این طور نیست. بنابراین بیشتر از هر زمان دیگری اپل به آیفون تاشو احتیاج دارد تا بتواند کاربران خود را خشنود کند. اما چرا این کار را نمی نماید؟

طبق گفته یکی از افشاگران با نام DylanDKT، اپل در حال تست مدل های آزمایشی گوناگون است تا بتواند بالاخره این ایده را عملی کند. این حرف را بارها و بارها از خبرگزاری های مختلف شنیدیم بنابراین چیز نوی به حساب نمی آید. در نتیجه به نظر می رسد شرکت آمریکایی قصد فراوری یک گوشی تاشو را دارد اما نمی دانیم این گوشی مثل گلکسی زد فولد است یا گلکسی زد فلیپ و اینکه اصلا چه زمانی قرار است شاهد عرضه آن باشیم؟

به گفته افشاگران، اپل نمی داند آیا تمایل مردم به خرید گوشی های تاشو ثابت می ماند یا خیر

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، اپل اصلا اهل ریسک نیست و معمولا ترجیح می دهد راستا طی شده و ثابت شده به وسیله سایر شرکت ها را ادامه دهد. به همین دلیل کمتر پیش می آید که این شرکت در انجام کاری شکست بخورد. در فراوری گوشی های تاشو هم گویا همین طور است.

با اخلاقی که از اپل سراغ داریم، قطعا سال ها طول می کشد تا اولین گوشی تاشو مجهز به سیستم عامل iOS را ببینیم. افشاگر یادشده در این رابطه گفته که اپل قطعا روی ساخت یک گوشی تاشو مشغول کار است و تا به امروز نسخه های آزمایشی زیادی را مورد آنالیز قرار داده اما برای عرضه آن مردد است چون اصلا نمی داند آیا تقاضا برای خرید این گوشی ها مثل اکنون بالا می ماند یا خیر.

تمام این شک و تردید های اپل در حالی است که سامسونگ روز به روز با گوشی های تاشوی خود خوش می درخشد. همین چند روز پیش بود که شرکت کره ای در یک بلاگ پست گفت اندازه فروش گوشی های تاشوی آن در سال گذشته حدودا 400 درصد افزایش داشته است و این نشان می دهد حتی اگر تقاضای زیاد برای گوشی های تاشو ثابت نماند، سامسونگ تا جایی که توانست سود کرد. البته بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد چرا که گزارش شده کاربران حتی حاضر به تغییر برند گوشی خود هستند تا بتوانند گوشی های تاشو را خریداری نمایند.

گوشی های تاشو عملکرد بسیار خوبی از لحاظ کیفیت ساخت و ماندگاری دارند. اگرچه این موضوع اوایل عرضه این گوشی ها همواره مورد بحث قرار داشت اما سامسونگ توانست با انجام یک سری کارهای مختلف، نقاط ضعف را تا جایی که امکان داشت کاهش داده و حتی به نقطه قوت تبدیل کند. اما اپل درگیر این است که آیا گوشی های تاشو در آینده هم عملکرد خوبی خواهند داشت یا فراموش خواهند شد؟

به عبارتی دیگر به نظر می رسد که اپل خیلی به آینده گوشی های تاشو و بازار آن امیدوار نیست و نگران است که این بازار متزلزل و ناپایدار باشد. شاید تعداد کاربرانی که قرار است آیفون تاشو را خریداری نمایند طبق آنالیز های اپل آنقدر زیاد نباشد که شرکت آمریکایی را مجاب کند خط فراوری خود را برای چنین محصولاتی اشغال کند. در واقع اپل در این زمینه دقیقا طبق این ضرب المثل پیش رفته که اینکه می توانیم علت نمی گردد انجام دهیم. این یعنی اپل توانایی ساخت گوشی تاشو را دارد اما انجام این کار را منطقی نمی بیند.

البته پاسخ منطقی به این درگیری می تواند این باشد که مهندسین اپل آن قدر خود را درگیر نموده اند که نمی توانند پاسخ درستی برای اینکه باید این کار را انجام دهند یا خیر پیدا نمایند. در همین گیر و دار، سامسونگ روز به روز در فروش گوشی های تاشو پیشرفت می نماید و روز به روز هم به تعداد کاربرانی که به خرید گوشی های تاشو تمایل نشان می دهند اضافه می گردد. شرکت کره ای قطعا طی چند سال آینده از گوشی های تاشوی میان رده هم رونمایی می نماید و آن وقت است که شاهد افزایش چشمگیر تقاضا خواهیم بود.

البته اپل در این زمینه بسیار هوشیار است. این احتمال هم وجود دارد که شرکت آمریکایی فعلا منتظر نشسته و عملکرد سامسونگ را رصد می نماید تا ببیند چه نقاط ضعفی بیشتر از همه شرکت کره ای را درگیر نموده است و چطور اپل می تواند هنگام عرضه محصول خود، آن ها را تکرار نکند. در واقع این کاری است که طی چند سال اخیر از اپل شاهد بودیم؛ صبر و در نهایت عرضه محصولی تقریبا بی نقص. هرچند رفرش ریت 120 هرتز و اینترنت 5G واقعا چیزی نبود که بخواهیم برای آن خیلی منتظر بمانیم. حتی حالا هم دو مدل استاندارد و مینی از نوترین سری گوشی های اپل با وجود اینکه پرچم دار هستند از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی نمی نمایند. این بیشتر شبیه به این است که اپل بگویید چون می توانیم علت نمی گردد که بخواهیم انجام دهیم.

یک سری از افشاگران اما از نگرانی اپل در رابطه با طراحی آیفون های تاشو می گویند که ممکن است باعث گردد کاربران طراحی کنونی را فراموش نمایند. در واقع شرکت آمریکایی نمی خواهد کاملا یک محصول نو طراحی کند بلکه می خواهد امضای کار خود را در این زمینه در گوشی تاشوی نوش هم حفظ کند. یک سری از افشاگران دیگر هم انتظار دارند این اتفاق در سال 2023 رخ دهد. در واقع 2023 طبق گفته این افراد، برترین و نزدیک ترین حالت ممکن برای عرضه یک گوشی تاشو به شمار میرود.

اپل تا به امروز پتنت های بسیار زیادی را ثبت نموده و حتی به خاطر یک سری نوآوری در طراحی گوشی تاشو جایزه هم دریافت نموده است. برای مثال در ماه نوامبر سال گذشته شرکت آمریکایی به خاطر استفاده از لولاهایی با مواد ترکیبی که جایزه دریافت کرد چرا که استفاده از چنین چیزهایی باعث شد لولاها بسیار باریک و سبک طراحی شوند.

مینگ چی کو انتظار دارد اپل در سال 2023 حدودا 15 تا 20 میلیون گوشی تاشو بفروشد

می رسیم به یکی از معروف ترین تحلیلگران اپل که غالبا حرف هایش درست از آب در می آیند. طبق گفته های این شخص باسابقه، اپل سال 2023 کار خود را با آیفون های تاشو شروع می نماید و تا سرانجام آن سال هم می تواند 15 الی 20 میلیون گوشی تاشو هم بفروشد. کو معتقد است آنچه اپل از طراحی گوشی تاشو در سر دارد بسیار شبیه به گلکسی زد فولد 3 است تا زد فلیپ 3 در حالی که فعلا استقبال از مدل دوم حداقل در بازار کشور کره که بسیار عالی تر بوده است. با این حال کو می گوید نمایشگر تاشوی اپل حدود 8 اینچی بوده و اتفاقا سامسونگ هم وظیفه ساخت آن را بر عهده خواهد داشت.

کو بعلاوه اضافه نمود اگرچه سامسونگ در حال حاضر بخش بزرگی از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد اما وقتی اپل وارد بازی گردد قطعا می تواند صدر جدول را به لطف زیست بوم فوق العاده خود از شرکت کره ای برباید. حال باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2027

به "چرا اپل در عرضه گوشی تاشو درنگ می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپل در عرضه گوشی تاشو درنگ می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید