چرا نیسان آبی، آبی باقی می ماند؟
به گزارش تور آسیایی ارزان، نیسان جونیور که در ایران با نام نیسان آبی معروفیت یافته است، یکی از دیرپاترین خودروهای فراوری داخل به شمار می آید.
به گزارش خبرنگاران ، نیسان جونیور که در ایران با نام نیسان آبی معروفیت یافته است، با نام های مختلفی همانند وانت نیسان، وانت زامیاد و وانت Z24 به بازار عرضه شده است اما مصرف کنندگان آن را به نام نیسان آبی می شناسند. علت این نام گذاری، فراوری این خودرو با یک رنگ است. زامیاد که وظیفه فراوری این خودرو را برعهده دارد، از دهه 1380 تا به امروز به طور عمده از رنگ آبی برای رنگ آمیزی بدنه نیسان وانت استفاده نموده است. به همین علت مردم این خودرو را نیسان آبی نام نهاده اند و حتی سریالی نیز با این نام به فراوری رسیده است.
به نقل از دیجیاتو، البته اگر به دهه 1360 و زمان شروع مونتاژ این خودرو در ایران بازگردیم، نیسان وانت را با رنگ های متنوعی خواهیم دید. بعضی از این خودروها همچنان در حال تردد هستند که با رنگ های قرمز، کرم و سبز نسبت به لشکر نیسان های آبی متمایز می شوند. زامیاد طی سالیان اخیر نسخه های معدودی از وانت نیسان را با رنگ سفید نیز عرضه نموده است که ما نیز در دیجیاتو به آن پرداخته ایم.
اکنون رنگ آبی وانت زامیاد، مورد انتقاد رییس سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است. مهدی اسلام پناه رییس سازمان استاندارد، از زامیاد خواسته است تا حداقل رنگ این خودرو را در فراوریات آینده تغییر دهد. رییس سازمان استاندارد در خصوص وانت زامیاد و ثبات رنگ آبی آن چنین گفت: دوستان اصرار دارند که این رنگ آپشن آن است. گفتیم آقا یک حرکتی یک اصلاح بهبودی روی این خودرو بزنید گفتند نه این اصلا کل برندش به همین رنگش است!.
فراوری نسل سوم نیسان جونیور، از دهه 1970 میلادی شروع شد. بنابراین سن پلتفرم و ساختار فنی این خودرو به 54 سال پیش باز می شود. زامیاد نیز طی سالیان اخیر تغییراتی در بخش ایمنی این خودرو ایجاد ننموده است، بنابراین می توان گفت که وانت زامیاد آبی از نظر ایمنی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. زامیاد موضوع تجاری بودن این خودرو را طی سالیان اخیر دستاویز قرار داده است و از اضافه کردن کیسه های هوا به این وانت کهنسال خودداری می نماید. آن طور که مهدی اسلام پناه می گوید، گویا خودروساز ایرانی حتی علاقه ای به اضافه کردن رنگ های تازه برای وانت زامیاد ندارد!
5858
منبع: خبرآنلاین