ییلاق اوپرت؛ اقیانوس ابر ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به یکی از خاص ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی ایران انداخته و شما را با ییلاق اوپرت آشنا کنیم. افرادی که علاقه مند به بازدید از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز و خاص هستند، همیشه این سوال را مطرح می نمایند که برترین جاذبه طبیعی ایران کدام است؟

ییلاق اوپرت؛ اقیانوس ابر ایران

کشور ایران دارای جاذبه های جهانگردی و گردشگری مختلفی است و همین مسئله به شما یاری می نماید تا بتوانید هر زمانی که قصد داشت تا به سراغ منطقه ها گردشگری خاص و مجذوب نماینده برویم، به سراغ بخش ها و شهرهای مختلف ایران رفته و از جاذبه های جهانگردی که در هر شهر وجود دارد دیدن کنید.

برای رزرو آسان مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما به سراسر ایران و دنیا روی لینک زیر کلیک کنید:

معرفی ییلاق اوپرت

اگر بخواهیم نگاهی به ییلاق اوپرت انداخته و شما را با این منطقه جهانگردی و گردشگری آشنا کنیم، باید گفت اوپرت مرز طبیعی بین استان سمنان و مازندران است که دارای تلاقی کوهستانی و جنگلی بوده و در فاصله 55 کیلومتری از شمال مهدیشهر قرار گرفته است.

این جاذبه گردشگری به علت زیبایی های شگفت انگیز خود توانسته محبوبیت فوق العاده ای در بین جهانگرد ها و گردشگران پیدا کند و همین مسئله باعث شده تا افرادی که قصد بازدید از یک جاذبه هیجان انگیز و خاص را دارند، به سراغ این منطقه زیبا آمده و از آن بازدید نمایند.

ویژگی های منطقه اوپرت

اگر بخواهیم نگاهی به ویژگی های منطقه اوپرت انداخته و شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم باید گفت که به علت داشتن ویژگی ییلاقی بودن، اوپرت یک منطقه خوش آب و هوا با طبیعت سرسبز، بکر و زیبا است. بعلاوه شما می توانید در این منطقه روستاهای زیبا، دشت های فوق العاده و چشمه های دیدنیی را مشاهده کنید.

همین موضوع باعث شده تا این منطقه برای افرادی که علاقه مند به طبیعت هستند به عنوان یک بهشت گم شده باشد و بعلاوه افرادی که عاشق عکاسی از طبیعت هستند نیز به سراغ این منطقه آمده و از آن بازدید نمایند.

نکته جالبی که به منظور بازدید از اوپرت باید به آن توجه داشته باشید این است که زمانی که به بالای کوه این منطقه رفته و از آن به منظره پایین نگاه می کنید، تجمع ابرها را در زیر پای خود مشاهده خواهید کرد و همین مسئله باعث شده تا منظره فوق العاده در این ییلاق به وجود بیاید.

راستا دسترسی به ییلاق اوپرت

اگر قصد بازدید از ییلاق اوپرت را دارید، ضروری است تا تحقیقات جامع و کاملی در رابطه با راستا دسترسی به این منطقه داشته باشید. به همین خاطر باید گفت که به منظور رفتن بگید اوپرت باید به شهرستان مهدیشهر در استان سمنان سفر نموده و پس از رسیدن به مهدیشهر به سمت ساری حرکت کنید.

با گذشت 30 کیلومتر، در کنار جاده تابلو اعلانی را مشاهده می کنید که شما را به منطقه حفاظت شده پرور راهنمایی می نماید. با ادامه این راستا و گذر از روستاهای کاور، ملاده در نهایت به سرخده می رسید که خروجی آن در نهایت شما را به منطقه اوپرت می رساند و می توانید به این منطقه ییلاقی دسترسی پیدا کنید.

از سوی دیگر شما می توانید از سمت تهران نیز به این منطقه برسید. به همین خاطر باید در راستا فیروزکوه حرکت نموده و پس از عبور از فیروزکوه و ادامه راستا به سمت ورسک و خطیر کوه، در نهایت به سمت اوپرت حرکت کنید. تمامی این راستاها می توانند شما را به این جاذبه جهانگردی و گردشگری شگفت انگیز برساند.

برترین زمان سفر به اوپرت

افرادی که قصد سفر به این منطقه زیبا را دارند یکی از سوالات بسیار مهمی که همیشه مطرح می نمایند این است که برترین زمان برای سفر به این بخش از استان سمنان و بازدید از این جاذبه جهانگردی کی است؟

در راستای آنالیز این مسئله باید گفت که اگر قصد بازدید از اوپرت را دارید، پیشنهاد ما این است که در فصل بهار و تابستان به سراغ این منطقه بروید، چرا که برترین زمان برای دیدنی ابرها از بالای کوه اوپرت، در چنین زمانی است. بعلاوه شما می توانید در فصل پاییز طبیعت رنگارنگ اوپرت را دیدن نموده و از دیدن آن لذت ببرید.

اگر هم قصد دارید تا در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که در طول زمستان دمای هوای این منطقه به طرز چشمگیری کاهش پیدا نموده و همین مسئله باعث می گردد تا حضور در اوپرت در فصل زمستان بسیار سخت و چالشی باشد.

به همین علت افراد حرفه ای به هیچ عنوان زمستان را برای سفر به این منطقه انتخاب نمی نمایند و تمام کوشش تورهای گردشگری و جهانگردی حرفه ای آن است که در روزهای گرم تر سال به سراغ این منطقه ییلاقی رفته و از آن بازدید نمایند.

نکات مهم به منظور بازدید از ییلاق اوپرت

به منظور بازدید از اوپرت ضروری است تا به چند نکته بسیار مهم توجه کنید. در وهله اول بهتر است تا در هنگام اولین سفر به این منطقه، با یک تور گردشگری همراه شده و سپس به این منطقه ییلاقی زیبا سفر کنید. یاری گرفتن از یک تور لیدر با تجربه به شما یاری می نماید تا بازدید بسیار خوبی از ییلاق اوپرت داشته باشید و در طول سفر به این منطقه با چالش خاصی روبرو نشوید. مطمئنا پس از اولین سفر به این منطقه و آشنایی کامل با اوپرت می توانید در سفرهای بعدی به تنهایی به این منطقه آمده و از آن بازدید کنید.

بعلاوه باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که بازدید از ییلاق اوپرت رایگان بوده و نیازی نیست تا برای بازدید از این منطقه هزینه پرداخت کنید. بعلاوه اگر بخواهیم برترین زمان بازدید از این منطقه را به شما معرفی کنیم باید گفت که برای بازدید کامل از این منطقه زیبا و خاص پیشنهاد می دهیم تا یک روز کامل را برای سفر به اوپرت اختصاص دهید.

اگر شما برنامه ریزی خوبی داشته باشید می توانید در کنار بازدید از ییلاق اوپرت به سراغ روستاهای زیبا و خاص این منطقه رفته و از این روستاهای شگفت انگیز نیز بازدید کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2151

به "ییلاق اوپرت؛ اقیانوس ابر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق اوپرت؛ اقیانوس ابر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید