10 دلیل برای اینکه سامسونگ DeX می تواند جایگزین کامپیوتر دسکتاپ شود

به گزارش تور آسیایی ارزان، سامسونگ DeX یک قابلیت مفید است که در بسیاری از گوشی ها و تبلت های سامسونگ یافت می شود. این قابلیت از زمان معرفی در گوشی گلکسی اس 8 تا کنون پیشرفت های چشمگیری داشته و به یک جایگزین قدرتمند برای کامپیوترهای تبدیل شده است. به طور مشخص این قابلیت آنقدر کاربردی است که عملا می تواند گوشی سامسونگ شما را جایگزین کامپیوتر دسکتاپ کند و در ادامه 10 دلیل برای اثبات این موضوع مطرح می کنیم.

10 دلیل برای اینکه سامسونگ DeX می تواند جایگزین کامپیوتر دسکتاپ شود

تغییر اندازه پنجره ها

یکی از بخش های اساسی یک محیط دسکتاپ، امکان جابجایی و تغییر اندازه پنجره ها است. این قابلیت در سامسونگ DeX نیز وجود دارد. با وجود اینکه در DeX از برنامه های اندروید استفاده می کنید، اما این برنامه ها به خوبی با هر اندازه ای که شما می خواهید، تطبیق پیدا می کنند. برنامه هایی که برای گوشی و تبلت طراحی شده اند، به طور اتوماتیک زمانی که اندازه پنجره به حد مشخصی می رسد، از یک حالت به حالت دیگر تغییر می کنند. اگرچه ممکن است گاهی اوقات با برنامه هایی روبرو شوید که در این حالت دچار مشکل می شوند، اما در بیشتر موارد، همه چیز به درستی کار می کند.

پین کردن اپ ها و بهره گیری از پنجره های نیمه شفاف

سامسونگ DeX در زمینه قابلیت های مدیریت پنجره ها از امکانات زیادی بهره می برد. به عنوان مثال مانند ویندوز، به راحتی قادر به minimize و maximize کردن پنجره ها هستید. همچنین می توانید پنجره را به سمت راست یا چپ نمایشگر بکشانید تا سمت راست یا چپ نمایشگر را اشغال کند.

سامسونگ حتی پا را فراتر گذاشته و به شما امکان می دهد یک پنجره را روی پنجره های دیگر پین کنید و همچنین آن را نیمه شفاف کنید. بنابراین همانطور که در تصویر بالا می توانید ببینید، با این قابلیت قادر به قرار دادن ماشین حساب روی اپ مشابه اکسل هستید تا راحت تر محاسبات را انجام دهید.

اجرای همزمان اپ های متعدد

از همان ابتدا، اندروید قابلیت اجرای چندین برنامه به طور همزمان را داشته است. شما می توانستید بین این برنامه ها جابجا شوید، حتی اگر هر دو را به طور همزمان روی صفحه نمی دیدید، زیرا چنین حالت چندوظیفگی سال ها بعد معرفی گشت. اما نقطه ضعف این قابلیت چه بود؟ اندروید به طور اتوماتیک برخی از برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را می بست تا از کند شدن گوشی جلوگیری کند.

به طور پیش فرض، حتی در حالت سامسونگ DeX، همچنان پس از باز کردن تعداد زیادی برنامه، اپ های پس زمینه بسته می شوند. با توجه به قدرت بالای گوشی های پرچمدار امروزی، این تعداد احتمالا از تصور شما بیشتر است. اما اگر راهی گلکسی استور شوید و اپ Good Lock را دانلود کنید، می توانید این محدودیت را به طور کامل غیبرطرفال کنید. بنابراین اگر می خواهید از تعداد زیادی اپ به طور همزمان استفاده کنید، بهتر است این گزینه را غیبرطرفال کنید.

جستجوی بین اپ ها و فایل ها

مانند گوشی، در سامسونگ DeX هم با یک app drawer سرشار از اپ های مختلف روبرو می شوید. اما شما برای اجرا کردن برنامه ها نیازی به باز کردن این منو ندارید. در کنار آیکن app drawer، می توانید آیکن جستجو را ببینید که یک ابزار قدرتمند محسوب می شود. بنابراین برای دسترسی به اپ های مختلف، کافی است نام آن را در این قسمت بنویسید. در ضمنً برای جستجو در اینترنت هم می توانید از این مشخصه استفاده کنید.

گروه بندی اپ ها

گروه بندی اپ ها، یکی از قابلیت هایی است که در تقریبا تمام لانچرهای اندروید وجود دارد. در سامسونگ DeX هم می توانید از این مشخصه استفاده کنید. بنابراین با گروه بندی اپ های مختلف در پوشه ها، برای دسترسی به آن ها دردسر کمتری خواهید داشت. حتی می توانید این پوشه ها در دسکتاپ قرار دهید تا به سرعت به اپ های موردنظر دسترسی پیدا کنید.

مخفی کردن و شخصی سازی تسک بار

همه ما از کامپیوترهایمان انتظاراتی داریم که ممکن است با یکدیگر کمی متفاوت باشد. در حالی که بسیاری از افراد خواهان نمایش تمام عملکردها به طور همزمان هستند، این موضوع برای برخی دیگر می تواند حواس پرتی ایجاد کند. سامسونگ DeX به شما امکان می دهد تا نوار وظیفه را مطابق با سلیقه خودتان کمی بیشتر شخصی سازی کنید.

در ابتدا همه چیز فعال است، اما شما می توانید آیکون هایی را که قصد استفاده از آن ها را ندارید از تسک بار حذف کنید. این شامل آیکون جستجو و دکمه اسکرین شات می شود. همچنین می توانید تسک بار را مخفی کنید تا فقط زمانی که موس را به پایین صفحه می کشید، آن را ببینید.

محدود کردن شارژ برای بهبود عمر باتری

اگر از جمله افرادی هستید که از سامسونگ DeX خیلی زیاد استفاده می کنید، این کار می تواند فشار زیادی به باتری وارد کند. اتصال دائمی گوشی به شارژر می تواند به این معنی باشد که باتری شما برای بخش اعظم روز روی صد درصد باقی بماند. این موضوع را با این واقعیت ترکیب کنید که حالت دسکتاپ یک قابلیت نسبتا پر مصرف است و به جای اینکه سلامت باتری گوشی شما را بهبود بخشد، ممکن است در واقع آن را کوتاه تر کند.

سامسونگ گزینه ای را برای محدود کردن شارژ باتری شما به 85 درصد ارائه می دهد. حتی اگر از حالت دسکتاپ استفاده نمی کنید، فعال کردن این تنظیم، اقدام مفیدی است. باتری های لیتیومی نباید برای مدت طولانی در سطوح بالای شارژ باقی بمانند و 85 درصد تقریباً همان عددی است که توصیه می شود خودروهای برقی نیز تا آن حد شارژ شوند.

مدیریت فلش مموری و هارد اکسترنال

کامپیوتر به عنوان قطب مرکزی برای مدیریت سایر دستگاه ها عمل می کند. از این رو، قابلیت مدیریت فلش مموری، هارد اکسترنال و سایر دستگاه های USB برای کامپیوتر شما حائز اهمیت است. سامسونگ DeX این قابلیت را به شما ارائه می دهد.

از نظر فنی، هر گوشی اندرویدی با داک USB-C می تواند این کار را انجام دهد. البته، همه چیزهایی که شما به گوشی وصل می کنید، کار نخواهند کرد. برخی از فلش مموری ها یا هاردها نیاز به فرمت مجدد قبل از شناسایی از طریق اندروید دارند. پرینترها فاقد درایورهای لازم هستند، اما چاپ بی سیم در اندروید به راحتی امکان پذیر است.

بهره گیری از فایل منیجر پیشرفته

یک کامپیوتر شخصی باید امکان دسترسی کامل به تمام فایل های شما را فراهم کند. این شامل ایجاد پوشه ها، انتخاب چندین فایل به طور همزمان، کپی کردن، کشیدن و رها کردن و سایر کارهای مشابه می شود. فایل منیجر پیش فرض سامسونگ می تواند این کار به بهترین نحو انجام دهد. هنگامی که پنجره را عریض تر می کنید، مانند یک ابزار مدیریت فایل مرسوم به نظر می رسد، مانند آنچه در ویندوز، macOS یا لینوکس پیدا می کنید. در ضمنً می توانید از ابزارهای دیگری برای مدیریت فایل ها استفاده کنید.

انتخاب رزولوشن های مختلف

سامسونگ DeX در ابتدا چنین قابلیتی نداشت ولی حالا می تواند تقریبا از هر رزولوشنی پشتیبانی کند. اگر می خواهید تا رزولوشن 4k را فعال کنید، باید برنامه Good Lock را دانلود کنید. متأسفانه، شما نمی توانید دستگاه سامسونگ خود را به طور همزمان به بیش از یک مانیتور متصل کنید، اما می توانید با اجرای DeX روی یک اولترا واید، این مشکل را تا حدی حل کنید.

اینکه می توانید از یک گوشی به جای کامپیوتر استفاده کنید، مزایای خیلی جذابی در اختیار شما قرار می دهد. با این قابلیت می توانید عکس های ثبت شده با گوشی را بدون نیاز به انتقال، در محیط دسکتاپ به راحتی ادیت کنید. واقعیت این است که بسیاری از کاربران با لپ تاپ و کامپیوتر کارهای خیلی پیچیده ای انجام نمی دهند و در چنین شرایطی، قابلیت سامسونگ DeX می تواند نیاز این افراد را به خرید کامپیوتر جداگانه تا حد زیادی برطرف کند.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1403 بروزرسانی: 1 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4392

به "10 دلیل برای اینکه سامسونگ DeX می تواند جایگزین کامپیوتر دسکتاپ شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیل برای اینکه سامسونگ DeX می تواند جایگزین کامپیوتر دسکتاپ شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید