5 تغییری بزرگی که آپدیت فال آوت 4 به بازی آورده است

به گزارش تور آسیایی ارزان، بازی فال اوت 4 (Fallout 4) را می توان به راحتی یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی و مجموعه فال اوت دانست. عنوانی که حتی شرکت بتسدا با عرضه فال اوت 76 هم نتوانست جای آن را بگیرد و این بازی همچنان جایگاه خود را حفظ کرد. حال با گذشت 4 سال از عرضه نسخه نسل نو کنسول ها شرکت سازنده تصمیم گرفته تا نسخه نسل نهمی بازی فال اوت 4 را عرضه کند و این نسخه نسل نهمی هم تغییرات خوبی نسبت به نسخه اولیه بازی داشته است.

5 تغییری بزرگی که آپدیت فال آوت 4 به بازی آورده است

نسخه نسل نهمی بازی فال اوت 4 چندی پیش عرضه شد و بازی نقش آفرینی دوست داشتنی شرکت بتسدا را به نسل نهم کنسول ها آورده است. این نسخه نو برای کامپیوتر هم عرضه شد تا گرافیک بازی را برای سخت افزار نو هم بهینه کند. حال بحث اینجاست که نسخه نسل نهمی چه فرقی با نسخه قبلی دارد؟ اینجاست که باید به دقت بازی را بررسی کرد. پس با ما همراه باشید.

در این متن ما به طور کامل نسخه نسل نهمی بازی فال اوت 4 را بررسی کردیم. همانطور که گفتیم این بازی نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته اما این پیشرفت ها فقط در زمینه عملکرد و گرافیک نیست. در نتیجه بهتر است قبل از اینکه این نسخه از بازی را تجربه کنید، نگاهی هم به این متن داشته باشید تا با تغییرات آن آشنا شوید.

نسخه نو برای کنسول های نسل نهمی ساخته شده است

دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 نسبت به دستگاه های نسل قبلی که بازی فال اوت 4 برای آن ها عرضه شده بود، قدرت بیشتری دارند. این به روزرسانی نو باعث می شود تا این بازی نه ساله برای دستگاه های مدرن نیز به طور کامل بهینه شده باشد. بازی فال اوت 4 حال به طور کامل از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند. همینطور اینکه رزولوشن این بازی در حالت های مختلف تغییر نخواهد کرد و در نتیجه فرقی ندارد که شما بازی را روی حالت Performance یا Quality بگذارید.

تفاوت اصلی میان این دو حالت این است که Quality به شما نرخ فریم 30 ولی بدون تغییر را ارائه می دهد. این در صورتی است که Performance به شما نرخ فریم 60 ولی متغیر را ارائه داده و از لحاظ کیفیت بصری نیز بازی کمی پایین تر است. در کنار این موارد بنابر صفحه نمایشی که شما انتخاب می کنید حالت Quality نرخ فریم 40 را برای یک صفحه نمایش 120 هرتزی در نظر می گیرد. اگر رزولوشن صفحه نمایش شما 1440p باشد، نرخ فریم شما به 60 ارتقاء پیدا خواهد کرد.

یک نکته لازم به ذکر اینجا این است که نسخه نسل نهمی بازی فال اوت 4 هنوز برای دارندگان این بازی روی اشتراک پلی استیشن پلاس عرضه نشده است. در نتیجه دارندگان این بازی از این روش باید کمی صبر کنند و شرکت سازنده نیز در پی عرضه این بازی برای این اشتراک محبوب سونی است.

باگ های آزاردهنده

زمانی که بحث از عرضه یک به روزرسانی گسترده یا یک بازی نو می شود، قطعاً باگ همراه آن خواهد بود. این موضوع چندین سال است که دنیای گیمینگ را آلوده کرده و بازی فال اوت 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصاً اینکه شرکت بتسدا برای باگ های مختلف خود مشهور بوده و در نتیجه انتظار می رسد که این بازی باگ های زیادی داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که با گذشت نزدیک به 10 سال از عرضه بازی فال اوت 4 اصلی، این بازی همچنان باگ های مختلفی داشت. حال شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا باگ های اصلی را برطرف کرده و این بازی عملکرد بهتری روی کنسول های نسل نو داشته باشد. هرچند که در نسخه نو نیز باگ های متعددی وجود دارد ولی شرایط آن به مراتب از بازی اولیه بهتر است. نکته مثبت اینجاست که شرکت سازنده همچنان برای این بازی به روزرسانی عرضه خواهد کرد تا به بهترین شرایط خود برسد.

تغییرات برای دارندگان نسخه کامپیوتر فال اوت 4

نکته اینجاست که دارندگان نسخه کامپیوتر بازی فال اوت 4 تجربه بهتری را از این بازی داشتند. به دلیل اینکه این کاربران به ماد و عملکرد بهتر سخت افزار دسترسی داشتند و در نتیجه استانداردهای آن ها بالاتر است. به همین دلیل شرکت سازنده بازی فال اوت 4 در به روزرسانی نسل نهمی با چالش خاصی در زمینه کامپیوتر روبرو بود.

با به روزرسانی نو، فال اوت 4 از لحاظ بصری و عملکردی پیشرفت نسبت به قبل داشته است. همینطور اینکه این بازی به طور کامل از صفحه نمایش های بزرگ و اولترا واید (Ultrawide) پشتیبانی کرده و دیگر نیازی به نصب ماد یا مواردی از این دسته در این بازی وجود ندارد. در کنار آن کیت سازندگی (Creation Kit) بازی فال اوت 4 نیز نسبت به قبل ارتقاء یافته و ایرادات آن تا حد خوبی برطرف شده است.

دسترسی بهتر روی پلتفرم های بیشتر

بازی فال اوت 4 حال به طور کامل روی فروشگاه اپیک (Epic Games Store) حضور دارد. همینطور اینکه یک بازی تأیید شده برای کنسول استیم دک بوده و در نتیجه افراد بیشتری به آن دسترسی دارند. نکته اینجاست که در گذشته نیز بازی فال اوت 4 به راحتی روی کنسول استیم دک اجرا می شد ولی با توجه به ارتقاءهای مختلف و بهبود عملکردی این بازی، تجربه آن روی کنسول استیم دک نیز قرار است از قبل بهتر شود.

با توجه به عرضه این به روزرسانی برای فال اوت 4، این بازی برای کنسول های نسل هشتم و نهم در کنار کامپیوتر وجود خواهد داشت. همینطور اینکه استیم دک هم به طور رسمی از آن پشتیبانی خواهد کرد. در نتیجه افراد بسیار زیادی به آن دسترسی خواهند داشت و کاربران بیشتری نیز به سمت این بازی جذب خواهند شد.

ابزار و مأموریت های بیشتر

به روزرسانی نسل نهمی بازی فال اوت 4 تنها به موارد تکنیکال و عملکردی محدود نمی شود. بلکه شرکت سازنده تلاش کرده تا محتوای بیشتری را به آن اضافه کند. بتسدا در ابتدای عرضه این به روزرسانی یک لیست بزرگ برای محتوای داخل آن عرضه کرد و اعلام کرد که مأموریت های نوی به بازی اضافه شده است. همینطور اینکه در کنار آن چندین سلاح و ابزار مختلف از عناوین متفاوت فال اوت به بازی اضافه شده تا بازی فال اوت 4 به یک بازی بسیار غنی تبدیل شود.

نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده دو خط داستانی بسیار جالب را در این بازی اضافه کرده است. به همین دلیل بازی فال اوت 4 به نهایت پتانسیل خود رسیده و حال زمان تجربه آن فرا رسیده است. مخصوصاً اینکه این به روزرسانی در کنار عرضه سریال فال اوت در دسترس قرار گرفت و از لحاظ زمانبندی نیز شرکت بتسدا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

در کل بازی فال اوت 4 نسبت به قبل تغییر بسیار زیادی داشته است. با این حال چارچوب و محتوای اصلی این بازی همچنان یکسان بوده و از لحاظ تجربه و کیفیت بهتر شده است. نکته اصلی اینجاست که اگر شما از کاربران نو فال اوت هستید، حتماً نسخه نو را تجربه کنید ولی اگر از طرفداران و کاربران قدیمی فال اوت هستید، تجربه دوباره این بازی برای شما قطعاً بهتر خواهد بود اما چیز نوی نخواهد داشت.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5306

به "5 تغییری بزرگی که آپدیت فال آوت 4 به بازی آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تغییری بزرگی که آپدیت فال آوت 4 به بازی آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید