68 درصد جرائم اینترنتی در سمنان مربوط به برداشت وجه غیرمجاز است

به گزارش تور آسیایی ارزان، فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف 94 درصدی پرونده های سال قبل در پلیس فتا استان اطلاع داد و گفت: بیشترین جرم اینترنتی سال گذشته برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب کاربران به میزان 68 درصد از کل جرائم بود.

68 درصد جرائم اینترنتی در سمنان مربوط به برداشت وجه غیرمجاز است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سردار عبدالله حسنی افزود: تحلیل آمار پرونده های ورودی به پلیس فتا استان در سال گذشته نشان می دهند که بیشترین فراوانی جرائم مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد بوده است که بیش از 68 درصد کل پرونده ها را به خود اختصاص داد.

وی به هشدارها و توصیه های مکرر پلیس و انجام فعالیت های گوناگون پیشگیرانه با هدف کاهش جرائم در فضای مجازی اشاره نمود و گفت: با غفلت شهروندان همچنان شاهد وقوع کلاهبرداری های اقتصادی و برداشت غیرمجاز از حساب کاربران هستیم.

این مقام انتظامی به تمرکز بر 2 حوزه پیشگیری وضعی و اجتماعی وقوع جرائم سایبری و افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی تاکید نمود و افزود: تقویت فعالیت های آموزشی پلیس فتا در سطوح مختلف جامعه با جدیت دنبال می گردد.

وی از افزایش سه درصدی اقدامات این بخش در سال 98 اطلاع داد و گفت: تحقق پیشگیری اجتماعی همیشه به عنوان اصلی مهم و زیربنایی مدنظر فرماندهان و کارشناسان انتظامی قرار گرفته است و برنامه ریزی منسجمی برای برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز گوناگون، طراحی و توزیع تولیدات، آموزشی و تهیه هشدارهای سایبری اجرا شده است.

این مقام انتظامی غفلت، سهل انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی توسط کاربران در فضای مجازی بخصوص شبکه های اجتماعی را زمینه ساز دسترسی غیرمجاز مجرمان به حساب های کاربران دانست و بر ارتقاء دانش سایبری عموم افرادی که به انواع مختلف از فضای مجازی استفاده می نمایند، تاکید نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 956

به "68 درصد جرائم اینترنتی در سمنان مربوط به برداشت وجه غیرمجاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "68 درصد جرائم اینترنتی در سمنان مربوط به برداشت وجه غیرمجاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید