7 علت برای خریدن گلکسی A35 سامسونگ (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش تور آسیایی ارزان، سامسونگ طبق روال هر ساله خود، مدتی است که به روزرسانی سری گوشی های میان رده خود را شروع نموده و اخیراً گلکسی A35 را به عنوان جانشین گوشی میان رده پرفروش نسل قبلی یعنی گلکسی A34 روانه بازار نموده است. انتظار می رود که این گوشی هوشمند تازه سامسونگ با ویژگی های کاربرپسندی که دارد به خوبی بتواند مسیر گلکسی A34 را به عنوان یک میان رده پرفروش در بازار ادامه دهد. اما آیا این گوشی واقعا ارزش خرید دارد؟ یا شاید دلایلی وجود دارد که باید از خرید آن خودداری کرد؟ با خبرنگاران در این مقاله همراه شوید تا شما را با 7 علت برای خرید گلکسی A35 سامسونگ و 3 علت برای نخریدن این گوشی هوشمند مجذوب کننده بازار میان رده ها آشنا کنیم.

7 علت برای خریدن گلکسی A35 سامسونگ (و 3 علت برای نخریدن)

مشخصات فنی گوشی هوشمند گلکسی A35 سامسونگ در یک نگاه

نام گوشیگلکسی A35 سامسونگ
ابعاد و وزن161.7 در 78 در 8.2 میلی متر/ 209 گرم
مشخصات نمایشگرSuper AMOLED با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز، بیشینه روشنایی 1000 نیت - مقدار 6.6 اینچی با تراکم پیکسلی 390 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 1080 در 2340 - نسبت تصویر 19.5:9 - نسبت نمایشگر به بدنه حدود 84.8 درصد - گوریلا گلس کورنینگ ویکتوس پلاس به عنوان محافظ نمایشگر
گواهی ضد آب و ضد گردوغبارIP67: در عمق 1 متری آب تا 30 دقیقه دوام می آورد.
کیفیت ساختفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت
سیستم عامل و پردازندهاندروید 14 و رابط کاربری One UI Core 6.1 سامسونگ / پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1380 سامسونگ همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
مدت زمان پشتیبانیچهار سال به روزرسانی اندروید و پنج سال به روزرسانی امنیتی
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی

128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم

128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم

دوربین ها 50 مگاپیکسلی اصلی با فوکوس اتوماتیک، با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال و با گشودگی دیافراگم f/1.8 - دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پوشش 123 درجه - دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم برداریدوربین اصلی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه - دوربین سلفی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری و شارژر باتری غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر ساعتی - 25 واتی شارژ
سایر مشخصاتبلوتوث نسخه 5.3 - حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر - دو سیم کارت - درگاه USB 2.0 - پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) - اسپیکر - پشتیبانی از OTG - شتاب سنج - ژیروسکوپ - قطب نما
رنگ های قابل عرضهیاسی، آبی روشن، لیمویی، سرمه ای تیره

دلایل خرید گوشی گلکسی A35 سامسونگ

1. طراحی مجذوب نماینده پرچم دار

طراحی گوشی های میان رده برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این دسته از گوشی ها تعادلی میان قیمت ارزان و ویژگی های مدرن و مجذوب نماینده را ارائه می دهند. برای بسیاری از مصرف نمایندگان، گوشی موبایل بیش از یک وسیله ارتباطی است؛ آن ها نمادی از سبک شخصی و هویت فردی به شمار می روند. از این رو، طراحی ظاهری که شامل زیبایی شناسی، احساس و لمس دستگاه و کیفیت ساخت می شود، نقش مهمی در تصمیم گیری خریدار بازی می نماید. سامسونگ، به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تکنولوژی موبایل، استراتژی مشخصی را در زمینه طراحی محصولات خود اتخاذ نموده است. این شرکت در سال های اخیر کوشش نموده تا یک هویت طراحی واحد را در تمام سطوح محصولاتش از جمله گوشی های پرچم دار، میان رده و مالی به کار ببرد.

هدف از این کار، ارائه زبان طراحی آشنا و مجذوب نماینده در کلیه رده های قیمتی است تا مصرف نمایندگان در هر سطحی بتوانند از زیبایی و کیفیت طراحی سامسونگ بهره مند شوند. به این ترتیب، حتی مدل های مالی تر نیز از ظاهری مدرن و تاثیرگذار برخوردارند. سامسونگ این رویکرد را در مدل های تازه خود، مانند گلکسی A35 نیز به کار گرفته و این امر نشان دهنده تعهد این شرکت به حفظ استانداردهای بالا در طراحی است، آن هم فارغ از محدوده قیمتی دستگاه ها. گلکسی A35 سامسونگ از لحاظ طراحی تغییر زیادی نسبت به نسل قبلی اش پیدا ننموده و باز هم با یک گوشی هوشمند با بدنه تمام پلاستیکی روبرو هستیم؛ اما خوشبختانه این بار پنل پلاستیکی پشتی این گوشی با پنل شیشه ای عوض شده تا کاربران وقتی آن را در دست می گیرند، حس و حال یک گوشی هوشمند گران قیمت به خوبی به آن ها القا شود.

سامسونگ لبه های این گوشی هوشمند تازه خود را مربعی شکل همراه با یک انحنای کوچک طراحی نموده تا گوشی خیلی راحت و ساده درون دست کاربران جای بگیرد. بعلاوه این طراحی برای آن دسته از کاربرانی که با یک دست با گوشی کار می نمایند، نیز بسیار کاربردی خواهد بود. ضخامت این گوشی نسبت به نسل قبلی اش تغییری ننموده و تنها شاهد افزایش قد این گوشی بوده ایم. از آنجا که غول کره ای از پنل پشتی شیشه ای در این گوشی هوشمند استفاده نموده، وزن آن نیز نسبت به نسل قبلی کمی افزایش یافته و اکنون سنگینی آن به حدود 209 گرم می رسد. پنل پشتی این گوشی هوشمند میان رده سامسونگ لکه های چربی و اثر انگشت را به خود جذب می نماید و این موضوع ممکن است برای یک سری از کاربران آزاردهنده باشد که البته با استفاده از یک کاور محافظ می توان آن را رفع کرد.

این گوشی هوشمند سامسونگ از لحاظ رنگ بندی نیز بسیار زیباست و شما می توانید آن را در رنگ های یاسی، آبی روشن، لیمویی و سرمه ای تیره بخرید. در طراحی پنل جلویی گلکسی A35 سامسونگ نسبت به نسل قبلی اش، تغییر و تحول چشمگیری دیده نمی شود و همچنان حاشیه های نسبتاً نازک اطراف نمایشگر این گوشی خودنمایی می نمایند. حدود 84.8 درصد پنل جلویی این گوشی را نیز نمایشگر این بار تخت آن پوشانده و دوربین سلفی نیز در مرکز بخش بالایی نمایشگر این بار در یک حفره جای خوش نموده و خبری دیگر از ناچ قطره ای در این گوشی نیست. از آنجایی که این طراحی گوشی شباهت بسیار زیادی به سری پرچم دار S24 دارد، گران تر از آنچه هست به نظر می رسد و بیشتر کاربران تصور می نمایند که شما تازهترین و بهترین گوشی سامسونگ (سری S24) را خریداری نموده اید.

در طراحی فریم سمت راستی این گوشی هوشمند میان رده تازه سامسونگ دکمه ی پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا دیده می شوند. در فریم پایینی شاهد قرارگیری یک میکروفون، پورت شارژ USB-C و بلندگو هستیم. در فریم سمت چپ نیز درگاه سیم کارت به چشم می خورد. در مجموع، گلکسی A35 اگرچه نسبت به نسل قبلی از لحاظ طراحی تغییر خاصی به جز پنل پشتی شیشه ای و نمایشگر تخت نداشته، اما به لطف بهره گیری از طراحی کاربرپسند پرچم دار یکی از مجذوب نماینده ترین و خوش دست ترین گوشی های میان رده در رده قیمتی خودش محسوب می شود و ارزش خرید بالایی در این زمینه دارد.

2. نمایشگر 120 هرتزی فوق العاده باکیفیت

گوشی های هوشمند سامسونگ در هر رده قیمتی که باشند، با بهترین نمایشگر در میان رقبای خود در اختیار کاربران قرار می گیرند و این موضوع در خصوص گوشی میان رده تازه گلکسی A35 این شرکت نیز به خوبی صدق می نماید. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد و قادر است محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 1080 در 2340 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. اگر برای تماشا فیلم و سریال قصد خرید این گوشی را دارید، گلکسی A35 مقدار کاملاً مناسبی برای انجام چنین کارهایی در اختیارتان قرار می دهد. بعلاوه نمایشگرهای Super AMOLED سامسونگ به لطف داشتن ویژگی های کاربرپسند از جمله نمایش رنگ های پویا، رنگ سیاه عمیق و زوایای دید گسترده، تجربه بصری مجذوب نمایندهی را برای کاربران به همراه می آورند. رنگ ها در این نمایشگر به صورت کاملاً واضح و شفاف نشان داده می شوند و و کنتراست مناسبی نیز دارند.

سامسونگ در این گوشی هوشمند خود همچون نسل قبلی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید که اسکرول روانی را به کاربران ارائه می دهند. خوشبختانه نرخ رفرش ریت در نمایشگر این گوشی بر اساس احتیاج شما و اپلیکیشنی که در حال انجام شدن است، تغییر می نماید و بین 120 هرتزی و 60 هرتزی جا به جا می شود تا انرژی زیادی در این زمینه مصرف نکند. در حالت عادی تفاوت خاصی میان رفرش ریت 120 هرتزی و 90 هرتزی نیست و تفاوت آن را صرفاً کاربرانی که گیمر هستند متوجه می شوند. به لطف قابلیتی به نام Vision Booster که سامسونگ با سری گوشی های گلکسی S22 معرفی نموده، روشنایی صفحه نمایش این گوشی هوشمند تازه می تواند تا 1000 نیت افزایش یابد، بنابراین در زیر نور شدید آفتاب به هیچ عنوان با مسئله ای روبرو نخواهید شد و می توانید به راحتی از گوشی خود بهره ببرید.

یکی دیگر از معدود تغییراتی که سامسونگ برای نمایشگر گلکسی A35 در نظر گرفته، در بحث محافظ نمایشگر است. غول کره ای فناوری در میان رده تازه خود از شیشه محافظ گوریلا گلس کورنینگ ویکتوس پلاس استفاده نموده که کیفیت و مقاومت بهتری نسبت به شیشه محافظ نسل قبلی دارد، اما پیشنهاد می شود که حتماً از شیشه محافظ جداگانه نیز در این گوشی بهره ببرید. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی در هر اینچ 390 پیکسل است که نرخ مناسبی برای یک گوشی در این رنج قیمتی محسوب می شود. بعلاوه قابلیت محبوب نمایشگر همواره روشن (Always-on display) نیز در این گوشی هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد. به طور کلی، نمایشگر گلکسی A35 یکی از بهترین ها در رده قیمتی خودش است و ایراد خاصی نمی توان به آن گرفت.

3. پشتیبانی از گواهی ضدآب و ضدگردو غبار IP67

در گذشته صرفاً گوشی های هوشمند پرچم دار با گواهی ضدآب در اختیار کاربران قرار می گرفتند، اما امروزه این ویژگی به گوشی های هوشمند میان رده نیز رسیده و اکنون شاهد این هستیم که محصولات بیشتری از شرکت های محبوب مانند سامسونگ از چنین گواهی بهره می برند و خوشبختانه گلکسی A35 نیز از این قضیه مستثنی نیست. این گوشی هوشمند میان رده از گواهی ضدآب و ضدگردو غبار IP67 پشتیبانی می نماید. به بیانی ساده تر شما قادر خواهید بود به مدت نیم ساعت از این گوشی هوشمند تا عمق 1 متری سطح آب بهره ببرید؛ بنابراین محدودیت خاصی در این زمینه ندارید و می توانید از گوشی خود در محیط های مرطوب مانند استخر بهره ببرید.

4. باتری با شارژدهی طولانی

گوشی های میان رده سامسونگ به لطف باتری های پرظرفیتی که دارند، شارژدهی مناسبی را به کاربران ارائه می دهند و خوشبختانه در گلکسی A35 نیز این موضوع وجود دارد. یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی هوشمند میان رده تازه در نظر گرفته شده که عملکرد بسیار خوبی دارد و در استفاده های معمولی رو به زیاد می تواند یک روز را به طور کامل شما را همراهی کند و در انتهای روز نیز درصد شارژ آن به 20 برسد. اگر استفاده کمتری از این گوشی داشته باشید، تا دو روز نیز می توانید روی باتری این گوشی هوشمند سامسونگ حساب باز کنید. بنابراین این گوشی برای کاربرانی که شارژدهی برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است می تواند انتخاب مناسبی باشد.

5. پشتیبانی نرم افزاری چهارساله

سامسونگ به عنوان پیشرو در عرصه فراوری گوشی های اندرویدی، با اتخاذ سیاست نوآورانه ای در زمینه به روزرسانی های نرم افزاری جایگاه خود را به عنوان بهترین برند در این حوزه تثبیت نموده است. این شرکت تعهد خود را نسبت به مشتریانش با وعده ارائه به روزرسانی های اصلی سیستم عامل اندروید به مدت چهار سال و پشتیبانی امنیتی تا پنج سال برای دستگاه های میان رده تازه، به نمایش گذاشت. این رویکرد که در راستای منافع کاربران طراحی شده، نه تنها امنیت و عملکرد بلندمدت دستگاه ها را تضمین می نماید، بلکه به مصرف نمایندگان اطمینان می دهد که سرمایه گذاری آن ها بر روی محصولات سامسونگ ارزشمند و پایدار خواهد بود. گلکسی A35 که با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 روانه بازار شده، طبق همین استراتژی تا سیستم عامل اندروید 18 را دریافت خواهد نمود و تا سال 2028 از حفره های امنیتی در امان خواهد بود.

6. سخت افزار مناسب

سامسونگ پس از دو نسل استفاده از پردازنده های مدیاتک برای سری گوشی های میان رده A30، این بار تصمیم گرفت از پردازنده های خودش در این گوشی های این سری استفاده کند تا تغییرات مثبتی را در این زمینه برای کاربران رقم بزند. غول کره ای جهانی فناوری در گوشی گلکسی A35 از پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1380 به عنوان قلب تپنده استفاده نموده که پیش تر این پردازنده را در گوشی میان رده محبوب سامسونگ یعنی گلکسی A54 نیز دیده بودیم. این تراشه از 8 هسته با ترکیب 4 + 4 بهره می برد که چهار هسته نخست از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته دوم هم از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز هستند. در کنار این تراشه، باید به فعالیت پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 نیز در این گوشی اشاره کنیم. سامسونگ در این گوشی با حافظه رم 4 گیگابایتی خداحافظی نموده و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی هوشمند تازه در نظر گرفته که از درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می نماید و کاربران قادر خواهند بود تا فضای ذخیره سازی آن را تا حدبیشتر 1 ترابایت افزایش دهند.

گلکسی A35 سامسونگ از نظر عملکرد پردازشی، به لطف پردازنده اگزینوس 1380 که امتحان خودش را در گلکسی A54 به خوبی پس داده، نمایش درخشانی دارد و عملکردی پایدار با کمترین لگ و باگ را در محیط کاربری در اختیار کاربران قرار می دهد. بعلاوه کاربران برای اجرای تازهترین بازی های روز جهان در این گوشی نیز مشکل خاصی نخواهند داشت و این تراشه به خوبی از پس اجرای بازی های نسبتا سنگین با گرافیک میانه بر می آید. اما باید انتظار داغ شدن بدنه این گوشی هوشمند را در حین انجام بازی های گرافیکی سنگین داشته باشید، چرا که این گوشی هوشمند از سیستم خنک نماینده قدرتمندی بهره نمی برد و سامسونگ نیز تدبیر خاصی برای این موضوع در نظر نگرفته است. البته این موضوع در دیگر گوشی های هم رده نیز دیده می شود. در مجموع، گلکسی A35 از لحاظ پردازشی عملکرد خوبی دارد و می توانید روی آن حساب باز کنید.

7. سیستم دوربین رضایت بخش

اگر گلکسی A35 را از لحاظ سیستم دوربین با گوشی نسل قبلی اش یعنی گلکسی A34 مقایسه کنیم، به جز تغییر در دوربین اصلی حداقل روی کاغذ تفاوتی بین این دو گوشی هوشمند از این نظر وجود ندارد. سامسونگ برای میان رده تازهش از یک سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده نموده که نسبت به سنسور 48 مگاپیکسلی نسل قبلی، یک پیشرفت محسوب می شود. این سنسور قادر است در شرایط نوری مناسب، عکس های بسیار مجذوب نمایندهی را به ثبت برساند. تصاویر ثبت شده با این دوربین کیفیت، جزئیات و داینامیک رنج بسیار خوبی دارند و رنگ ها نیز تا حد امکان به واقعیت خود نزدیک تر هستند. بعلاوه با اینکه تصاویر شارپنس و جزئیات بالایی ندارند، اما نویز کمی در تصاویر ثبت شده با این دوربین دیده می شود.

دیگر سنسور قرار گرفته در پنل پشتی این گوشی، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید است که بر خلاف انتظار، عملکرد آن بسیار نزدیک به عملکرد سنسور اصلی این گوشی است و در شرایط نوری مناسب، تصاویر ثبت شده با این دوربین جزئیات، شارپنس و داینامیک رنج بسیار خوبی دارند، اما خبری از فوکوس اتوماتیک روی این سنسور نیست. در نهایت سنسور 5 مگاپیکسلی ماکروی این گوشی، عملکرد معمولی ارائه می دهد و انتظار چندانی نمی توان از آن داشت. سنسور اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد و دوربین سلفی آن نیز با دقت 13 مگاپیکسلی، عملکرد مناسبی را در این زمینه ارائه می دهد.

دلایل نخریدن گوشی گلکسی A35 سامسونگ

1. قیمت نسبتاً بالا

این گوشی هوشمند تازه سامسونگ به تازگی وارد بازار ایران شده و با قیمت بالایی به فروش می رسد. با این تفاسیر، با توجه به قیمت نسبتاً بالای این دستگاه، بهتر است در صورت علاقه به خرید آن، کمی صبر نموده تا قیمت آن به حد نرمال خود برسد.

2. سرعت شارژ نه چندان بالا در بین رقبا

گلکسی A35 سامسونگ از سرعت شارژ 25 واتی پشتیبانی می نماید که تغییری نسبت به نسل قبلی اش نداشته است. شارژ شدن کامل باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی با این شارژر به حدود یک ساعت و نیم زمان احتیاج دارد که به نظر کمی طولانی است. اگرچه این سرعت شارژ، سرعتی بدی به حساب نمی آید اما اگر این گوشی را با رقبای هم رده خود مثل پوکو X6 که از سرعت شارژ 67 واتی پشتیبانی می نماید مقایسه کنیم، متوجه تفاوت فاحش آن ها در این زمینه خواهیم شد.

3. نبود حالت HDR در فیلم برداری

یکی از ضعف های دوربین گلکسی A35 سامسونگ به نبود حالت HDR در فیلم برداری بر می شود، بنابراین اگر وجود این قابلیت برای شما اهمیت دارد، قبل از خرید بهتر است این نکته را مد نظر خود قرار دهید.

منبع: خبرنگاران

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1403 بروزرسانی: 22 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4874

به "7 علت برای خریدن گلکسی A35 سامسونگ (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای خریدن گلکسی A35 سامسونگ (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید