تور گرجستان: آشنایی با برترین جاذبه های پاییزی گرجستان

به گزارش تور آسیایی ارزان، جاذبه های پاییزی گرجستان

پاییز در گرجستان بسیار زیبا و خارق العاده است و جلوه های خوشرنگ طبیعت را می توان در شهرهای مختلف این کشور دید. علاوه بر رنگارنگ شدن طبیعت، سفر به گرجستان در پاییز مقرون به صرفه تر می گردد و شما می توانید با قیمتی به مراتب پایین تر تور تفلیس یا بلیط هواپیمای تفلیس یا باتومی را تهیه کنید. از آن جا که خیلی از افراد قصد دارند در این فصل به گرجستان سفر نمایند در این مطلب قصد داریم جاذبه های پاییزی گرجستان را به شما معرفی کنیم تا برنامه سفرتان را بهتر برنامه ریزی کنید. جاذبه ها و فعالیت هایی که در فصل پاییز می توانید در شهرهای گرجستان انجام بدهید با بهار و تابستان کمی فرق دارد که در ادامه با هم این موارد را می بینیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین جاذبه های پاییزی گرجستان آشنا شویم.

تور گرجستان: آشنایی با برترین جاذبه های پاییزی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

قدم زدن در خیابان های تفلیس

البته قبل از هرچیز باید اقرار کنیم که این کار را در هر فصلی می توانید انجام دهید، اما در فصل پاییز تفلیس بسیار رنگارنگ و زیبا می گردد و قدم زدن در کوچه پس کوچه های تفلیس به تفریحی لذت بخش و دلچسب تبدیل می گردد. شاید در تابستان گرمای هوا باعث گردد که کمتر دلتان بخواهید پیاده بروید و با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنید اما با فرارسیدن پاییز شرایط کاملا عوض می گردد. از آن جا که هوا هم دیگر گرم نیست و خنکی مطبوعی در شهر وجود دارد قدم زدن و پرسه زدن در شهر به یکی از جاذبه های پاییزی گرجستان و تفلیس تبدیل می گردد. می توانید جاذبه های تماشای تفلیس را پای پیاده بروید تا در طول جهت هم از تفلیس گردی در پاییز لذت ببرید. البته حواستان باشد که عصرها ممکن است کمی هوا سرد گردد، به همین علت بهتر است یک سویشرت سبک همراهتان داشته باشید. در فصل پاییز قیمت همه چیز، از قیمت بلیط هواپیما گرفته تا هتل و غذا و … پایین می آید، بنابراین در حین قدم زدن در شهر می توانید کلی هم خرید کنید و غذاهای خوشمزه تفلیس را با قیمتی مناسب امتحان کنید.

آب تنی در حمام های سولفور تفلیس | Sulfur Baths

یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس، حمام های سولفور است که در شهر قدیم و منطقه تاریخی تفلیس قرار گرفته است. این حمام ها در محله ای به نام آبانوتوبانی (Abanotubani) قرار دارند و چندین حمام سنتی سولفور در این منطقه وجود دارد که هرکدام قیمت و امکانات متفاوتی دارند. حمام آب سولفور اثرات درمانی زیادی دارد و برای پوست و سلامتی کلی بدن بسیار مفید است. به همین علت بیشتر مسافرانی که به تفلیس سفر می نمایند حتما سری به این حمام ها هم می زنند. با توجه به خنک شدن هوا در پاییز مطمئنا آب تنی کردن در حمام های آب گرم سولفور تفلیس که دمایی حدود 40 درجه سانتیگراد دارند بسیار لذت بخش خواهد بود و از این رو جزء جاذبه های پاییزی تفلیس قرار می گیرد.

شرکت در جشن باشکوه روز تفلیس | Tbilisoba

با وجودی که تاریخ دقیق تاسیس شهر تفلیس نامعین است اما تبیلیسوبا (Tbilisoba) که جشن روز تفلیس است در پاییز برگزار می گردد. تاریخ دقیق این جشن معین نیست و هرسال در یک تاریخ برگزار می گردد، اما به طور کلی اواخر سپتامبر زمان برگزاری جشن روز تفلیس است. در این روز خیابان های تفلیس بسته می شوند و به یک نمایشگاه بزرگ تبدیل می شوند. غرفه های متعددی در خیابان های تفلیس دیده می شوند که به فروش انواع محصولات سنتی تفلیس و گرجستان مثل انواع پوشاک سنتی، پنیر، شیرینی ها و … می پردازند. جشن تبیلیسوبا مطمئنا یکی از مشهورترین جاذبه های پاییزی گرجستان است و مسافرانی که قصد سفر به تفلیس را دارند سفرشان را با تاریخ این جشن هماهنگ می نمایند.

منظره رویایی دریاچه باتتی | Bateti Lake

دریاچه باتتی (Bateti Lake) دریاچه ای کوچک به مساحت 2 هکتار است و در منطقه شهری کارلی در نزدیکی روستای کودمانی قرار گرفته است و به راحتی با اتومبیل می توانید خود را به این دریاچه برسانید. این دریاچه فضایی بسیار زیباست و در تمام طول سال می توانید به این جا بیایید، اما در فصل پاییز که پوشش گیاهی منطقه رنگارنگ می شوند منظرهی بسیار مسحور نماینده به وجود می آید. به همین علت این دریاچه زیبا را می توان جزء جاذبه های پاییزی گرجستان قلمداد کرد. برترین زمان برای بازدید از این دریاچه تا اواسط پاییز است که برگ ها هنوز نریخته اند و با رنگ های قرمز و طلایی و نارنجی فضایی رویایی و رمانتیک به وجود آورده اند.

گشت و گذار در مرکز سابق گرجستان

شهر کوتایسی (Kutaisi) مرکز سابق گرجستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است. آثار تاریخی فراوان در این شهر نشان دهنده تاریخ کهن این سرزمین دارد و چند مورد از آن ها در فهرست میراث دنیای یونسکو هم به ثبت رسیده اند. هرچند کوتایسی از نظر پیشرفت و مدرن بودن به پای تفلیس نمی رسد، اما به عنوان دومین شهر بزرگ گرجستان بعد از تفلیس مطمئنا جذابیت های زیادی دارد. در این شهر می توانید از کلیسای جامع باگراتی و مجموعه صومعه های گلاتی تماشا کنید و بعد به منطقه حفاظت شده ساتاپلیا (Sataplia) بروید و ردپاهای دایناسورها و غار شگفت انگیز پرومتئوس (Prometheus Cave) را از نزدیک ببینید. در فصل پاییز که تعداد گردشگر ها کمتر می گردد می توانید با خیال راحت به کوتایسی بیایید و با هزینه ای کمتر و مقرون به صرفه تر از تماشای های شهر کوتایسی لذت ببرید.

فصل مخملی دریای سیاه | Velvet Season at Black Sea

با این که تابستان تمام شده است اما همچنان می توان تا اواخر سپتامبر از آفتاب لذت بخش و پاییزی و گرمای آب در سواحل دریای سیاه لذت برد. محلی این دوره را فصل مخملی می نامند و خیلی ها این دوره را برای لذت بردن از سواحل دریای سیاه انتخاب می نمایند. در این فصل قیمت ها در منطقه ها ساحلی بسیار پایین تر است و سواحل به شلوغی تابستان نیستند و می توانید با خیال راحت از ساحل و دریا لذت ببرید. اگر در فصل تابستان نتوانستید به سواحل بروید نگران نباشید، هنوز هم کمی فرصت دارید تا از سواحل زیبای دریای سیاه در گرجستان لذت ببرید. شهر ساحلی باتومی یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین سواحل گرجستان در کناره دریای سیاه است.

نمایشگاه های عکس تفلیس | Photo Exhibitions in Tbilisi

در طول سال نمایشگاه های مختلفی در سرتاسر گرجستان برگزار می گردد و بعضی از مهم ترین آن ها در تفلیس اجرا می گردد. در طول ماه های فصل پاییز، شهر تفلیس میزبان دو نمایشگاه عکاسی معتبر و مشهور است: نمایشگاه عکس کولگا (Kolga Tbilisi Photo) و فستیوال عکس تفلیس (Tbilisi Photo Festival). نمایشگاه کولگا اولین بار 16 سال پیش در تفلیس برگزار گردید و از آن موقع محلی برای نمایش آثار عکاسای محلی و بین المللی بوده است. در طول برگزاری این نمایشگاه، مسابقه عکاسی هم برگزار می گردد و عکاسان مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.

فستیوال عکس تفلیس به وسیله ژورنافهرست گرجی، نستان نیجاردازه و عکاس فرانسوی، لیونل شاریه در سال 2010 برای اولین بار برگزار گردیده و از آن موقع هرساله در شهر تفلیس اجرا می گردد. در این فستیوال آثار عکاسان اروپایی، خاورمیانه و آسیایی در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.

فستیوال جاز تفلیس | Tbilisi Jazz Festival

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم فستیوال های مختلفی در گرجستان و به ویژه تفلیس برگزار می گردد. علاوه بر دو فستیوالی که در بالا ذکر کردیم فستیوال موسیقی جاز هم در تفلیس برگزار می گردد و محبوبیت دنیای پیدا نموده است. این فستیوال رویدادی سالانه است و در سالن کنسرت تفلیس برگزار می گردد. خواننده ها و موزیسین های مشهور سبک جاز مثل جو کاکر، ارث (Earth)، ناتالی کول (Natalie Cole)، مارکوس میلر (Marcus Miller) و … از سرتاسر دنیا به تفلیس می آیند تا در این فستیوال معتبر و مهم شرکت نمایند. فستیوال جاز تفلیس مطمئنا یکی از برترین جاذبه های پاییزی گرجستان است و خیلی از افراد تنها برای شرکت در این فستیوال هم که شده به تفلیس سفر می نمایند. اگر اهل موسیقی و به ویژه سبک جاز هستید این فستیوال می تواند تجربه ای هیجان انگیز و لذت بخش برای شما باشد و از نزدیک با بزرگ ترین و برترین خواننده های این سبک آشنا شوید.

بازدید از دریاچه شائوری | Shaori Lake

یکی دیگر از جاذبه های پاییزی گرجستان دریاچه شائوری است که هم یک دریاچه و هم یک مخزن سد به شمار میرود. این دریاچه و طبیعت اطرافش در پاییز جلوه ای بسیار مسحورنماینده و زیبا پیدا می نمایند و مناظری چشم نواز ایجاد می نمایند. دریاچه شائوری به جرات یکی از برترین و زیباترین دریاچه های گرجستان است و در نزدیکی کوتایسی و در منطقه ها راچا لچخومی و کومو سوانتی (Racha-Lechkhumi and Kvemo Svaneti) قرار گرفته است. این دریاچه 2.7 کیلومتر طول دارد و یکی از زیباترین تماشای های طبیعی گرجستان به شمار میرود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2059

به "تور گرجستان: آشنایی با برترین جاذبه های پاییزی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: آشنایی با برترین جاذبه های پاییزی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید