شروع رقابت دبیران علوم کشور به میزبانی شیراز

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/فارس سومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی سراسر کشور به میزبانی شیراز با رقابت 64 فرهنگی شروع شد.

شروع رقابت دبیران علوم کشور به میزبانی شیراز

مدیرکل آموزش دوره اول مبه وسیلهه وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه 5 آبان در حاشیه برگزاری این مسابقات در شیراز، گفت: خرسندم از این که میزبانی این مسابقات به استان فارس واگذار و با نقاط قوت بالایی این دوره برگزار گردید.

مرضیه مسگرزاده در ادامه داد: در این مسابقات 428 تیم دو نفره از سراسر کشور در طی سال گذشته با هم به رقابت پرداخته و دبیران برجسته علوم تجربی وارد این عرصه شده اند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات از 3 سال قبل شروع به کار نموده، مطرح نمود: این مسابقات از همان شروع دستاوردهای بسیاری داشته و در این دوره نیز شاهد روینمودهای جدیدی هستیم که در فرآیند اجرای جشنواره و مسابقات مربوط به دبیران دوره مبه وسیلهه اول بوده است.

مدیرکل آموزش دوره اول مبه وسیلهه وزارت آموزش و پرورش گفت: این مسابقات در سال های گذشته در بستر دبیرخانه علوم تجربی مستقر در استان قم برگزار می شد اما با توجه به ظرفیت های فارس به ویژه در درس علوم تجربی به این استان منتقل شد و با میزبانی اداره کل آموزش وپرورش فارس و با مدیریت دبیرخانه کیفیت بخشی به آموزش درس علوم تجربی در حال برگزاری است.

مسگرزاده اضافه نمود: در این مسابقات 428 تیم دو نفره از سراسر کشور در طی سال گذشته با هم به رقابت پرداخته و دبیران برجسته علوم تجربی وارد این عرصه شده اند.

مدیرکل آموزش دوره اول مبه وسیلهه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در فرآیند داوری ها از هر یک از استان ها یک تیم یعنی 32 تیم شامل 64 نفر از دبیران با هم به مرحله کشوری راه پیدا نموده اند و از روز گذشته پس از برگزاری آیین افتتاحیه وارد رقابت ها شده اند.

مسگرزاده گفت: با توجه به استمرار شیوع کرونا ویروس و عدم امکان برگزاری به صورت حضوری این مسابقات در بستر فضای مجازی به گونه ای طراحی شده است که بدون ورود هرگونه خدشه و اختلالی فعالیت عملی و آزمایشگاهی دبیران به عرصه رقابت گذاشته گردد.

او اضافه نمود: این رقابت ها در سه محور زیست شناسی، فیزیک و شیمی برگزار گردیده و به وسیله داوران مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش دوره اول مبه وسیلهه وزارت آموزش و پرورش ضرورت آمیخته شدن تدریس علوم تجربی را با فعالیت های آزمایشگاهی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش درس علوم تجربی برای دانش آموزان باید با موضوع فعالیت های آزمایشگاهی تحقق یابد، چرا که فقدان این فعالیت ها می تواند بخش عمده ای از اهداف مورد نظر را دچار اختلال کند.

مسگرزاده گفت: مهمترین هدف از برگزاری این رقابت ها تقویت شایستگی های معلمان در زمینه انجام آزمایش های مندرج در کتاب درسی دانش آموزان است تا بتوانند با فرصت سازی و ایجاد موقعیت های آموزشی به شکل عملی برای دانش آموزان تحقق اهداف کتاب درسی را فراهم نمایند و انگیزه دانش آموزان را در زمینه فعالیت های آموزشی بالا برند.

او با بیان اینکه شرایط کرونا آموزش را در تمام دنیا تحت تاثیر قرار داده است، گفت: این مسئله خود در انجام فعالیت های آزمایشگاهی، ملی و کارگاهی به شدت شاخص است و یکی از مهمترین ویژگی های فعالیت های عملی و آزمایشگاهی برگزاری حضوری این آموزش هاست.

مسگرزاده شرایط کرونا را فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی دانست و بیان نمود: در این مسابقات سعی کردیم با برگزاری در فضای مجازی این مسابقات دچار اختلال نگردد و با برنامه ریزی مدرسه و پشتیبانی به لحاظ فضاسازی برای آزمایشگاه و کارگاه این فعالیت ها ادامه یابد و کاستی ها جبران و در دوران پساکرونا نیز از این بسترفضای مجازی استفاده گردد.

او خطاب به دبیران حوزه علوم تجربی تاکید نمود: از آنجا که سه حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی کار و فن آوری ، فرهنگ و هنر آمیخته با فعالیت های عملی است اگر معلمی که در این رشته فعالیت می نماید، نتواند تلفیق آموزش نظری و عملی را داشته باشد قطعا در تحقق اهداف مورد نظر پیروز نخواهد بود و لذا از دبیران خواستارم در این حوزه تربیتی یادگیری ورود نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1893

به "شروع رقابت دبیران علوم کشور به میزبانی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رقابت دبیران علوم کشور به میزبانی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید