آیپد را بخریم یا نخریم؟ نکاتی که باید بدانید

به گزارش تور آسیایی ارزان، اگر در سال نو به فکر خرید آیپد هستید ولی در این زمینه شک و تردید هایی دارید، در این مطلب دلایلی را برای خریدن و نخریدن تبلت های اپل مطرح می کنیم تا بتوانید راحت تر چنین تصمیمی را بگیرید.

آیپد را بخریم یا نخریم؟ نکاتی که باید بدانید

چرا آیپد اینقدر محبوب است؟

آیپد پرفروش ترین تبلت جهان است و موفقیت آن باعث شده تا نام آیپد مترادف با کل این دسته از محصولات گردد. بیشتر افراد به جای تبلت، آیپد می خرند و دلایل خوبی هم برای این انتخاب دارند. اگر در حال حاضر شیفته تبلت اپل هستید، احتمالا خرید آیپد برای شما مناسب است. شاید از آن دسته افرادی باشید که می خواهند آیپد به طور کامل جایگزین کامپیوترشان گردد. شاید فرم ظریف تر، سبک تر و قابل حمل تر آن را ترجیح می دهید. با رابط کاربری لمسی و نرم افزار ساده تر آن مسئله ای ندارید زیرا اصلا از کامپیوتر برای کارهای پیچیده استفاده نمی کنید.

اگر تنها احتیاج شما وب گردی، چک کردن ایمیل، ویرایش اسناد و برقراری ارتباط با دوستان در شبکه های اجتماعی است، یک آیپد می تواند جایگزین مناسبی باشد. اگر به نرم افزارهای خاص یا امکاناتی که فقط در سیستم عامل ویندوز یا مک اواس وجود دارد وابسته نیستید، چه چیزی مانع خرید آیپد می گردد؟

آیپد اساسا یک آیفون بزرگ است و این موضوع لزوما نکته منفی ای به شمار نمی رود. احتمالا هم اکنون می دانید که چگونه از آیفون بهره ببرید؛ بنابراین، گذر به iPadOS برایتان بسیار آسان خواهد بود. آیپد برای افرادی که از صفحه نمایش کوچک گوشی های هوشمند خسته شده اند و در پی فضای بیشتر برای کار کردن هستند، بسیار مناسب است. بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار، نسخه های آیپدی برنامه های آیفون را ارائه نموده اند که به شما امکان می دهد از مزایای صفحه نمایش بزرگ تر یا قلم لمسی برای تجربه ای کاربری مفیدتر بهره مند شوید.

تایپ کردن روی صفحه نمایش لمسی هرگز تجربه چندان لذت بخشی نبوده است، اما در این زمینه، می توان گفت آیپد نسبت به آیفون فزونی دارد. شما می توانید تبلت را روی میز قرار داده و با دو دست تایپ کنید، درست مانند کار با یک صفحه کلید، یا در حالت عمودی از صفحه کلید تقسیم شده برای تایپ کردن با انگشتان شست خود بهره ببرید. بعلاوه اگر می بینید تایپ کردن برای شما اهمیت زیادی دارد و ساعات زیادی مشغول این کار هستید، می توانید به راحتی یک کیبورد اکسترنال برای آیپد تهیه کنید تا دیگر دردسرهای استفاده از کیبورد لمسی را هم نداشته باشید.

صفحه نمایش بزرگ تر فراتر از رابط کاربری، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. این صفحه برای تماشای فیلم، استریم از برنامه هایی مانند یوتیوب و نتفلیکس یا خواندن کتاب مناسب تر است. بعلاوه آیپد برای فعالیت های خلاقانه مانند طراحی، ویرایش عکس، ویرایش ویدیو و حتی ساخت موسیقی نیز بسیار مناسب محسوب می گردد. دیگر احتیاجی نیست برای داشتن یک تجربه عالی با قلم، هزینه گزافی صرف خرید اپل پنسل کنید. طیف وسیعی از قلم های مقرون به صرفه تر شرکت های دیگر برای آیپد وجود دارد. با اتصال یک قلم به آیپد خود و استفاده از برنامه ای مانند Procreate، می توانید آن را به یک تبلت گرافیکی قدرتمند تبدیل کنید، تبلتی که بسیاری از تصویرگران و هنرمندان به طور روزانه از آن استفاده می نمایند.

دلایل برای نخریدن آیپد

آیپد شاید آن دستگاه همه فن حریف رویایی شما نباشد. بدون شک، می توانید از iPad برای انجام بعضی کارهایی که با گوشی هوشمند یا کامپیوتر انجام می دهید بهره ببرید، اما دقیقاً چه چیزی به دست می آورید؟ از طرفی، آیپد در اصل یک آیفون بزرگ است و این هم معایب خاص خود را دارد.

آیپد یک نسخه کمتر پرتابل از گوشی هوشمند شماست، اما کارایی بسیار بیشتری نسبت به آیفون ارائه نمی کند. برنامه های بهینه سازی شده برای آیپد و صفحه نمایش بزرگ تر وجود دارد، اما همچنان با نسخه ای اصلاح شده از iOS کار می کنید. اگرچه اپل بعضی پیشرفت های قابل توجه در iPadOS ایجاد نموده است، اما کماکان در مقایسه با macOS و ویندوز یک سیستم عامل محدود به شمار میرود.

شما نمی توانید یک درایو USB را با آیپد فرمت کنید، از یک ویرایشگر ویدیوی حرفه ای بهره ببرید یا محیط های مجازی برای اجرای سیستم عامل ها را اجرا کنید. آیپد دارای یک داک شبیه به مک و امکان کشیدن و رها کردن بین برنامه ها است، اما همچنان به طور مؤثر تنها می توانید از دو برنامه به طور همزمان بهره ببرید و در زمینه شخصی سازی هم به امکانات زیادی دسترسی ندارید.

با وجود شکایت هایی در خصوص iOS شدن مک او اس در طول یک دهه گذشته، مک همچنان یک سیستم عامل قدرتمند دسکتاپ است. این سیستم عامل از جهات مختلف بسیار مجذوب کننده تر از ویندوز است و می توانید از بین ابزارهای مفید زیادی دست به انتخاب بزنید.

فرض کنیم به قابلیت های بیشتری احتیاج داشته باشید، در این صورت یک مک بوک کارهای بسیار بیشتری را برایتان انجام می دهد. مک او اس جایی است که نرم افزارهای حرفه ای مانند نسخه کامل Final Cut Pro و Photoshop در آن یافت می شوند. می توان استدلال کرد که شکل ظاهری مک بوک، به ویژه با نمایشگر بزرگ تر، برای انجام امور حرفه ای مناسب تر است. درست است که مک بوک دوربین در پنل پشتی ندارد، اما واقعاً عکاسی با تبلت برای چند درصد از کاربران اهمیت دارد؟

قیمت مدل های آیپد که از نظر قدرت پردازشی با یک مک رقابت می نمایند، به طرز خطرناکی به قیمت مک بوک ایر نزدیک شده است. یک آیپد پرو 11 اینچی به همراه مجیک کیبورد و 256 گیگابایت حافظه، گران تر از یک مک بوک ایر 13 اینچی تازه با همان تراشه M2، همان 256 گیگابایت حافظه و یک نمایشگر 13 اینچی بزرگ تر است.

آیا آیپد برای شما کاربردی خواهد بود؟

در نهایت، لیستی از مزایا و معایب بدون در نظر گرفتن احتیاجها و شرایط شخصی شما چندان کاربردی نیست. مهم ترین معیار قبل از صرف هزینه قابل توجه برای خرید آیپد ، نوع کاربری شماست. آیا در حال حاضر جای خالی یک آیپد در زندگی تان احساس می گردد؟

آیپد می تواند همراهی سرگرم نماینده در سفر باشد و با قابلیت SideCar، به عنوان نمایشگر دوم (هرچند کوچک تر) برای مک شما عمل کند. اما آیپد مقرون به صرفه نیست و اگر تنها هدف شما تماشای یوتیوب و اسکرول اینستاگرام است، بهتر است نگاهی به تبلت های اندرویدی با قیمت مناسب تر بیندازید. این تبلت ها به خوبی با زیست بوم اپل هماهنگ نمی شوند، اما قیمت آن ها به مراتب پایین تر است.

سخن پایانی

آیپدها در کل قیمت پایینی ندارند ولی با توجه به احتیاجها و بودجه ای که دارید، می توانید از بین مدل های متنوعی دست به انتخاب بزنید. بنابراین اگر فکر می کنید آیپد یک گجت ضروری برای شما است، به راحتی قادر به انتخاب از بین مدل های مختلف آیپد در خبرنگاران هستید.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 فروردین 1403 بروزرسانی: 4 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4466

به "آیپد را بخریم یا نخریم؟ نکاتی که باید بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیپد را بخریم یا نخریم؟ نکاتی که باید بدانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد را بخریم یا نخریم؟ نکاتی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید