ابراز نگرانی دانشجویان دانشگاه های امریکا بابت امنیت جانی

به گزارش تور آسیایی ارزان، مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: بر اساس گزارش های پی در پی دانشگاه های امریکا، دانشجویان و خانواده های آنان نسبت به سیاست های دولت فدرال، تنش ها و خشونت های نژادی در این کشور و همین طور نسبت به امنیت جانی ابراز نگرانی می نمایند.

ابراز نگرانی دانشجویان دانشگاه های امریکا بابت امنیت جانی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: بر اساس آخرین تحلیل انجمن ملی مشاوران دانشجویان خارجی در امریکا، دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و کالج های ایالات متحده سالانه در حدود 45/3 میلیارد دلار به اقتصاد امریکا یاری می نمایند. به علاوه، از این دانشجویان در بیش از 458 هزار شغل استفاده می گردد.

تعداد دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی 2019-2018 بیش از یک میلیون و یکصد هزار دانشجو بود

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش آماری سال 2019 تقریبا یک چهارم بنیانگذاران یک میلیاردی شرکت های استارت اپ ابتدا به عنوان دانشجوی بین المللی به امریکا آمده اند. تعداد دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی 2019-2018 بیش از یک میلیون و یک صد هزار دانشجو بود.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اضافه کرد: بر اساس داده های Projrct Atlas از سال 2001 تعداد دانشجویانی که در خارج از محل زندگی خود به تحصیل اشتغال داشته اند دو برابر شده است، یعنی از 2/1 میلیون به 5/3 میلیون افزایش یافته است. در این شرایط سهم امریکا از کل دانشجویان بین المللی در سطح دنیا از سال 2001 که برابر 28 درصد بود در سال 2019 به 21 درصد کاهش پیدا نموده است. در این میان انجمن ملی مشاوران دانشجویان خارجی تخمین می زند که کاهش مداوم در ثبت نام دانشجویان جدید بین المللی از پاییز سال 2010 میلادی به این سو به میزان 11/8 میلیارد دلار به اقتصاد امریکا لطمه زده است.

به گفته مهراد، در سال 2019 بعد از ایالات متحده کمترین کاهش در تعداد دانشجویان بین المللی به ترتیب در المان، روسیه، فرانسه، کانادا، استرالیا، چین و بریتانیا اجرا شده است. بر اساس گزارش های پی در پی دانشگاه های امریکا، دانشجویان و خانواده های آنان نسبت به سیاست های دولت فدرال، تنش ها و خشونت های نژادی در این کشور و همین طور نسبت به امنیت جانی ابراز نگرانی می نمایند.

مهراد گفت: در کاهش تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های امریکا دلایل مختلفی موثر است از آن جمله می توان به فرایند درخواست ویزا 87 درصد، محیط اجتماعی و سیاسی 58 درصد، ثبت نام در موسسات آموزش عالی کشورهای دیگر 58 درصد، هزینه های مرتبط با شهریه 55 درصد، احساس ناسپاسی 48 درصد، امنیت شغلی 59 درصد، امنیت جانی 46 درصد، کاهش در اعزام دانشجویان بورسیه 37 درصد، مسایل سیاسی و اقتصادی 39 درصد، ترجیح به تحصیل در کشور محل زندگی 39 درصد و عدم حمایت های اقتصادی کافی از دانشجویان بین المللی 39 درصد اشاره نمود.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در ادامه گفت: تامین هزینه تحصیلی و زندگی برای دانشجوی خارجی اهمیت زیادی دارد. مثلا در استرالیا دانشجویان بین المللی بعد از فراغت از تحصیل می توانند به مدت 18 ماه در این کشور بمانند و کار نمایند. حتی دانشجویانی که به تخصص آنان احتیاج بالایی وجود دارد، می توانند تا چهار سال بعد در مشاغل مرتبط مشغول به کار شوند. در سال 2018، ثبت نام دانشجویان بین المللی در استرالیا 15 درصد افزایش نشان می دهد. در سال 2019، براساس اعلام دولت استرالیا ویزای دانشجویانی که در مناطق تعیین مورد نظر دولت کار نمایند به مدت یک سال دیگر نیز تمدید می گردد.

افزایش 16 درصدی ثبت نام دانشجویان بین المللی در کانادا

مهراد اضافه کرد: در کانادا دانشجویان خارجی بعد از فارغ التحصیل شدن می توانند برابر با سال های تحصیل در کانادا و حداکثر تا 3 سال در کسب و کارهای مورد علاقه فعالیت نمایند. دانشجویانی که از مهارت های بالای کار برخوردار باشند اقامت در کانادا را دریافت می نمایند. در سال 2018، تعداد ثبت نام دانشجویان بین المللی در این کشور 16 درصد افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: همین طور، در چین دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در دوره یک سال بعد از فراغت از تحصیل می توانند بلافاصله به درخواست ویزای کار اقدام نمایند. در سال 2008، چین جذب نیم میلیون دانشجوی خارجی تا سال 2020را هدف گذرای نموده است. هم اکنون، چین نزدیک به همین تعداد دانشجوی بین المللی دارد (492000 در سال 2018). ضروری است بدانیم در سال 2019، تحصیل در امریکا در بین سایر خدمات صادراتی از حیث درآمدزایی رتبه ششم را به خود اختصاص داده بود.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری اضافه کرد: در حالیکه فرایند درخواست ویزا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ سخت تر شده اکنون اتخاذ سیاست های ناصواب از سوی دولت فدرال باعث شده است تا دانشجویان بین المللی در صورتی که به شکل حضوری در دانشگاه های این کشور تحصیل ننمایند امریکا را ترک نمایند. دانشگاه هایی مانند هاروارد و ام ای تی به این سیاست نادرست در دادگاه فدرال اقامه دعوا نموده و این سیاست جدید را غیرقانونی و ظالمانه می دانند. گروه های آموزشی بسیاری به این دعوای حقوقی پیوسته و می کوشند سیاست حاضر را بلوکه نمایند. این دعوی در روزهای اخیر موفقیت هایی نیز بدست آورده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1154

به "ابراز نگرانی دانشجویان دانشگاه های امریکا بابت امنیت جانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی دانشجویان دانشگاه های امریکا بابت امنیت جانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید