ابلاغ سندمخاطرات غیرسازه ای 1350مدرسه تهران، وضعیت قرمز 24درصد از مدارس پایتخت

به گزارش تور آسیایی ارزان، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ابلاغ سند مخاطرات غیر سازه ای برای1350 مدرسه شهر تهران به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اطلاع داد.

ابلاغ سندمخاطرات غیرسازه ای 1350مدرسه تهران، وضعیت قرمز 24درصد از مدارس پایتخت

به گزارش خبرنگاران، دکتر احمد صادقی دراین باره گفت: طرح مدرسه آماده با هدف افزایش آمادگی و ایمنی مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث اجرا می گردد که طی آن تاکنون مخاطرات غیرسازه ای 1350 مدرسه ارزیابی و برنامه کاهش آن ارائه گردیده است.

وی اضافه نمود: سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، در قالب چک لیست ایمنی و بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش های مختلف مدارس تهیه گردیده است.

صادقی ضمن تشریح بخش های مختلف این طرح گفت: اطلاعات جمع آوری گردیده در سامانه مدرسه آماده وارد گردیده و براساس امتیاز بدست آمده، هر یک از مدارس در یکی از سه سطح قرمز دارای خطرپذیری بالا، زرد خطرپذیری متوسط و سبز خطرپذیری پایین قرار گرفته اند. همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به مدارس ارائه می گردد تا از طریق راهکارها و توصیه های این برنامه، مسئولان مدارس، بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت نمایند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه نمود: این طرح از ابتدای سال 94 تا سرانجام مرداد 97 در 1350 مدرسه اجرا گردیده است که تا سرانجام سال آنالیز شرایط تمامی مدارس به اتمام می رسد.

وی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از مدرسه های شهر تهران که مورد ارزیابی مخاطرات غیر سازه ای قرار گرفته است 19 درصد مدارس در وضعیت سبز، 57 درصد در وضعیت زرد و 24درصد در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

صادقی اضافه نمود: بر اساس آنالیز ها و ارزیابی های به عمل آمده بسیاری از مخاطرات شناسایی گردیده در مدارس با پیگیری و نظارت های مستمر و اختصاص بودجه نه چندان قابل توجه رفع و رفع می گردد و به ارتقای ایمنی مدارس یاری خواهد نمود که این امر با اقدامات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حمایت خیرین قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 97

به "ابلاغ سندمخاطرات غیرسازه ای 1350مدرسه تهران، وضعیت قرمز 24درصد از مدارس پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ سندمخاطرات غیرسازه ای 1350مدرسه تهران، وضعیت قرمز 24درصد از مدارس پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید