مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند

علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه دیدار از غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی توریستی و صنایع وابسته تهران با اشاره به حضور پررنگ و با کیفیت استان همدان در نمایشگاه امسال بیان کرد: پیگیری و برنامه ریزی برای حضور قدرتمند در نمایشگاه از ماهها پیش در دستور کار قرار گرفت و این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه همدان با ظرفیت و پتانسیل های فراوان در حوزه توریستی یکی از نقاط کم نظیر در سطح کشور بوده و بیش از 1800 اثر تاریخی، طبیعی و تفریحی گواه این ادعاست، شرح داد: همدان می تواند به عنوان مقصد توریستی در کشور مطرح شود بنابراین در این راستا باید جاذبه های مرکز تاریخ و تمدن ایران به طور شایسته ای معرفی شده و زمینه حضور توریست در همدان بیش از پیش فراهم آید.

قاسمی فرزاد بیان نمود: اقدامات دو سال گذشته برای پرونده ثبت دنیای هگمتانه و مرکز تاریخی همدان ستودنی بود و با پیگیری های مجدانه استان و وزارتخانه میراث فرهنگی بخش عمده ای از موانع رفع شد و در نهایت به طور شایسته ای میزبان ارزیاب یونسکو بودیم.

وی با اشاره به اینکه منتظر دنیای شدن همدان در سال آینده هستیم، اظهار کرد: پس از ثبت دنیای باید تکمیل فرآیند کار را ادامه دهیم و همدان را در قامت دنیای در کشور و دنیا مطرح کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به توریستی یکی از برنامه های عملیاتی در استان همدان است، گفت: با توجه به بحران آب کشاورزی نمی تواند محور توسعه استان باشد و تأکید می کنیم مسیر مالی باید به سمت توریستی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه توریستی تهران یکی از زمینه های جذب توریست و رونق این صنعت مجذوب کننده است، گفت: جانمایی غرفه، غرفه آرایی و صرفه جویی در هزینه ها به شرط حفظ کیفیت از جمله موضوعات مورد تأکید استان بود که محقق شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه همدان در ابتدای مسیر توریستی واقع شده است، بیان نمود: علاوه بر تمرکز بر توریستی فرهنگی و مالی باید بر حوزه فناوری اطلاعات، توجه به علم و فناوری و دانشگاه های قدرتمند نیز تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توریستی سلامت در همدان ادامه داد: پزشکان حاذقی در همدان حضور دارند و باید با توسعه زیرساختهای لازم، زمینه حضور توریست سلامت را در استان فراهم کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه توریست مبلغ است و ما باید فرهنگ توریستپذیر بودن را در استان تقویت کنیم، یادآور شد: باید در پی جذب سرمایه گذار واقعی در همدان باشیم و در ارائه خدمات و زیرساخت ها بیش از پیش تلاش کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1402 بروزرسانی: 23 بهمن 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3202

به "مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیر مالی همدان باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید