مدیریت عایدی هتل از تئوری تا عمل

به گزارش تور آسیایی ارزان، کتاب مدیریت عایدی هتل از تئوری تا عمل نوشته استانیسلاوایوانف ترجمه مهدی براتی، الهام کزازی به وسیله انتشارات مهکامه به چاپ رسیده است. این کتاب شامل موضوعاتی از قبیل مدیریت، اقتصاد، هتلداری، مدیریت هتل است.

مدیریت عایدی هتل از تئوری تا عمل

به گزارش خبرنگاران کتاب مدیریت عایدی - از تئوری تا عمل مبتنی بر تحقیقات علمی و تجربه های هتلداری مباحث تئوری و علمی همراه با روش های عملیاتی برای به کارگیری آن ها است.

کتاب مدیریت عایدی - از تئوری تا عمل نوشته پروفسور استانیسلاو ایوانوف، استاد دانشگاه مدیریت وارنا و ترجمه مشترک مهدی براتی و الهام کزازی منتشر شد. این کتاب مبتنی بر تحقیقات علمی و تجربه های هتلداری، و حاوی مطالب کاربردی و مفید در زمینه مدیریت عایدی در هتل ها و سایر مراکز اقامتی انتفاعی است.

اطلاعات کلی کتاب مدیریت عایدی - از تئوری تا عمل

نویسنده: استانیسلاو ایوانف

مترجمان: مهدی براتی، الهام کزازی

نوبت چاپ: اول 1396

تعداد صفحات: 194

قطع: وزیری

شابک: 8-10-8731-600-978

معرفی مباحث کتاب مدیریت عایدی هتل

  • مقدمه ای بر مدیریت عایدی هتل
  • اصول مالی مدیریت عایدی هتل
  • سیستم مدیریت عایدی هتل
  • فرآیند مدیریت عایدی هتل
  • معیارهای مدیریت عایدی هتل
  • تقسیم بندی، پروفایل بندی و هدف گذاری بازار
  • تامین اطلاعات برای فرآیند مدیریت عایدی
  • تجزیه و تحلیل مدیریت عایدی
  • پیش بینی مدیریت عایدی
  • ایجاد ارزش
  • ابزارهای قیمت گذاری مدیریت عایدی هتل
  • ابزارهای غیر قیمت گذاری مدیریت عایدی هتل
  • ابزارهای ترکیبی مدیریت عایدی هتل
  • مدیریت عایدیها در مراکز مدیریت عایدی مختلف هتل
  • مدیریت عایدی هتل، اخلاق و بازاریابی

درباره صنعت هتل داری

صنعت هتل داری از زمان پیدایش تا امروز، و در سطح دنیا، پیوسته در حال تغییر و تحول بوده است: از ارائه خدمات ابتدایی تخت و صبحانه تا ارائه خدماتی که هم از نظر تنوع و هم از نظر شیوه های ارائه حرفه ای و لوکس به طور باورنکردنی پیشرفت و توسعه داشته و در بسیاری از موارد حتی توانسته اند مقوله اقامت را به خدمات ثانویه یک هتل تبدیل نمایند. تشکیل زنجیره های بزرگ هتلداری در سطوح منطقه ای و بین المللی با ویژگی های منحصر، تعریف خدمات مختلف و گاه متمایز قابل ارائه برای میهمانان، آسان سازی دسترسی میهمانان به خدمات اقامتی، پذیرایی و حتی تفریحی هتل و ... ، با شناسایی صحیح و اصولی احتیاجها و خواسته های مشتریان و کوشش در جهت برطرف این احتیاجها محقق شده است.

بدیهی است کلیه اقداماتی که برای توسعه و پیشرفت هتل داری صورت گرفته، با هدف به دست آوردن سهم بالاتر از بازار پرعایدی آن است و این امر امکان پذیر نبوده و نیست مگر با نگاه علمی به این صنعت. بی تردید پیشرفت های حاصل شده در هتل داری؛به ویژه در کشورهای پیشرو در این امر؛ مرهون به کارگیری تیم های تحقیق، توسعه و رویکردهای علمی این رشته است. در کشور ما نیز با ورود رشته هتل داری به بعضی از دانشگاه ها، قدم های مثبتی در راستای نگرش علمی به هتل داری برداشته شده است، اما راه درازی تا تحقق کامل این امر در پیش است و به کارگیری کتاب ها و سایر منابع علمی و کاربردی در این زمینه می تواند برترین راه گشا در دست یابی به اهداف توسعه ای این صنعت باشد.

علیرغم تصور همگانی بر پیچیدگی دانش مدیریت عایدی در هتل، اصل و مبنای آن؛ در صورت شناخت دقیق و اشراف بر مفاهیم و اصول مدیریت عایدی؛ امری ساده و در عین حال تأثیر گذار است. براساس تعاریف پذیرفته شده، مفاهیم مدیریت عایدی درباره فروش محصول مناسب به میهمان یا مشتری مناسب با قیمت مناسب در زمان مناسب و برای مدت زمان مناسب است. به دیگر سخن، مدیریت عایدی شامل به کارگیری تکنیک های کارآمد با استراتژی مناسب در جهت مدیریت تقاضا است که این تکنیک ها ارتباط تنگاتنگی با پیش بینی رفتار مصرف نماینده؛ در سطح خرد؛ و بهینه سازی محصول در دسترس و قیمت آن، با هدف افزایش عایدی دارند.

امروزه لزوم به کارگیری روش های علمی در کنار روش های تجربی، به عنوان بستر و چارچوب مناسب، برای دستیابی به موفقیت در ارائه خدمات صنعت هتلداری امری اثبات شده و بدیهی است که به ویژه در کشورهای پیشروی این صنعت توجه ویژه ای به آن شده است. در عمل، روش های عملیاتی مرتبط با مفاهیم مدیریت عایدی، به وسیله مدیران با تجربه صنعت هتل در کشور به کارگرفته می گردد. با این حال آن چه در این میان اهمیت می یابد نگاه اصولی، علمی و همه جانبه به تکنیک های مدیریت عایدی به منظور به کارگیری جامع و همه جانبه آن ها و به تبع آن، دست یابی به افزایش عایدی هتل است.

کتاب مدیریت عایدی هتل - از تئوری تا عمل با توجه به احتیاج جامعه هتل داری کشور اعم از شاغلان در هتل و دانشجویان رشته هتل داری ترجمه شده است. این کتاب شامل مباحث تئوری و علمی همراه با روش های عملیاتی برای به کارگیری آن ها است.

بیشتر بخوانید: عایدی برترین هتل های ایران چقدر است؟ | عایدی هتل در کیش چقدر است؟

در بخش هایی از کتاب به اصول مالی مدیریت عایدی، فرایندها و سیستم کلی آن اشاره شده است. از جمله مباحث با اهمیت کتاب، معرفی معیارهای مدیریت عایدی و روش های مقدار گیری و سنجش این معیارها با فرمول های ریاضی و آماری کاربردی در جهت برنامه ریزی صحیح برای بهینه سازی عایدی در هتل است.

علاوه بر معیارهای معرفی شده، داده ها و اطلاعات مورد احتیاج برای مدیریت عایدی و شیوه های تجزیه و تحلیل این اطلاعات نیز در بخش هایی از کتاب مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است. خلق ارزش برای مشتری با هدف افزایش عایدی مبحث دیگری از کتاب است که به ویژه برای مدیران بازاریابی هتل ها مقوله ای بسیار کاربردی است.

از جمله اصول مهم در مدیریت عایدی هتل، دانش به کارگیری ابزارهای مختلف مدیریت عایدی در شرایط و موقعیت های مختلف است. این ابزارها شامل ابزارهای قیمتی، ابزارهای غیرقیمتی و ابزارهای ترکیبی است که به طور جامع و مفصل در سه فصل از کتاب مورد بحث قرار گرفته است.

به کارگیری ابزارهای مدیریت عایدی امکان ایجاد دغدغه های اخلاقی در بازار رقابت هتل ها را به همراه دارد و به همین علت فصل پایانی به اصول اخلاقی مدیریت عایدی اختصاص یافته است تا کتاب را به مجموعه ای جامع و کامل برای به کارگیری علاقه مندان تبدیل کند.

در ترجمه کتاب ضمن کوشش برای حفظ اصالت متن و عدم اعمال سلیقه شخصی، با استفاده از تجربه طولانی در مدیریت هتل های بزرگ کشور و با توجه به شرایط حاکم بر مدیریت هتل ها و مراکز اقامتی در ایران، سعی شده است تا مطالب به اصطلاح ایرانیزه شده و قابلیت استفاده کامل در هتل های ایران را داشته باشد. در این راستا بخشی از محتوای کتاب اصلی که مغایر با فرهنگ و شئونات مذهبی و یا بدون کاربرد بوده، حذف شده است.

مطالعه این کتاب علاوه بر مدیران هتل ها، به کلیه افرادی که مسئولیت مدیریت عایدی در هتل ها را دارند، مدیران بازاریابی و فروش، پژوهشگران، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های گردشگری و هتل داری و دیگر علاقه مندانی که در پی راه هایی برای ارتقاء دانش خود در این زمینه هستند، توصیه می گردد.

بی تردید تا علمی شدن صنعت هتل داری در کشور راه طولانی در پیش است و امید که ارائه این کتاب به جامعه هتل داری کشور گامی مؤثر در این زمینه باشد تا در آینده نزدیک شاهد موفقیت های روزافزون برای سرمایه گذاران و فعالان این صنعت باشیم.

کتاب مدیریت عایدی - از تئوری تا عمل نوشته پروفسور استانیسلاو ایوانوف،استاد دانشگاه مدیریت وارنا و ترجمه مشترک مهدی براتی و الهام کزازی در 197 صفحه، شمارگان یکهزار نسخه و به قیمت 15 هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات مهکامه به چاپ رسیده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 اسفند 1402 بروزرسانی: 5 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3550

به "مدیریت عایدی هتل از تئوری تا عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت عایدی هتل از تئوری تا عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید