اجرای ورزش زورخانه ای در نوروزگاه فرهنگ و ملل پارک ملت

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرگزاری خبرنگاران-در نکوداشت آیین جوانمردی و سنت پهلوانی، ورزش سنتی و زورخانه ای در نوروزگاه فرهنگ و ملل منطقه 3 با حضور مرشد زرشگیان، قهرمانان، باستانی کاران و پهلوانان نامی و مدال آور کشور در پارک ملت در حال برگزاری است.

اجرای ورزش زورخانه ای در نوروزگاه فرهنگ و ملل پارک ملت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، حمید جوانی شهردار منطقه برگزاری جشنواره های ورزش باستانی و زورخانه ای در اماکن عمومی و در حضور شهروندان را موجب ترویج و ترغیب افراد به ویژه نوجوانان و جوانان به این ورزش ها دانست.

شهردار منطقه 3 با بیان اینکه پهلوانی ریشه در فرهنگ ایران دارد و فرهنگ پهلوانی از زورخانه ها برخاسته است، اضافه کرد: این فرهنگ که شامل خصایص اخلاقی نیکویی همانند گذشت، ایثار، جوانمردی و دست گیری از مظلوم است را باید توسعه داد.

در ادامه مهدی زرشگیان از مرشدان بین المللی کشور درباره برگزاری این برنامه در پارک ملت گفت: با توجه به اینکه ورزش زورخانه ای دارای ویژگی های سرعت، قدرت، استقامت و ایستگاهی همراه با ضرب و نوای مرشد است برترین نوع تحرک برای سلامتی انسان به شمار می رود.

او اضافه کرد: ورزش زورخانه ای با 6 آیتم شنا، میل گیری، میل بازی، پا زدن، چرخیدن و نمایش شگفت انگیز سه کودک از هشتم فروردین ماه به مدت 5 روز ساعت 17 در پارک ملت برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2113

به "اجرای ورزش زورخانه ای در نوروزگاه فرهنگ و ملل پارک ملت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای ورزش زورخانه ای در نوروزگاه فرهنگ و ملل پارک ملت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید