احتمال رصد هلال اول محرم در 30 مرداد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: 29 مرداد سال جاری، ماه در حالت مقارنه با خورشید قرار می گیرد و قابل رصد نیست، از این رو فرصت مناسبی برای رصد اجرام غیرستاره ای در آسمان است.

احتمال رصد هلال اول محرم در 30 مرداد

عمران مرادی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در این شرایط ماه با خورشید طلوع و غروب می نماید و به دلیل نزدیکی با خورشید قابل دیدن نیست.

وی در شرح پدیده ماه نو، گفت: ماه نو به طور معمول در هر گردش هلالی کره ماه به دور زمین رخ می دهد و یکی از گام های ماه است و آن زمانی است که ماه در جهت خود در مقارنه با خورشید قرار می گیرد.

این مدرس نجوم با بیان اینکه ماه نو سرآغاز زمانبندی ماه قمری است، توضیح داد: ماه کم کم از خورشید دور می گردد و تا زمانی که به حد لازم از خورشید فاصله گرفت، قابل رصد خواهد شد.

مرادی افزود: این زمان یعنی در فاصله ماه نو تا ماه اول قمری، بهترین رصد برای اجرام غیرستاره ای است.

ماه نو فرصتی مناسب برای رصد اجرام غیرستاره ای

وی در شرح اجرام غیرستاره ای، گفت: اجرام غیرستاره ای همچون کهکشان ها، سحابی ها و خوشه های ستاره ای هستند که در شرایط معمول آسمان با وجود نور ماه قابل رویت نیستند و زمانی که ماه نباشد می توانیم این اجرام را رصد کنیم.

این پژوهشگر نجوم بهترین مکان برای رصد اجرام غیرستاره ای را کویر و کوهستان معرفی کرد و گفت: در این مکان ها به دور از آلودگی نوری شهرها در تاریکی آسمان می توان این اجرام را به خوبی رصد کرد و فرصت مناسبی برای عکاسی نجوم است.

مرادی در مورد رصد هلال اول ماه محرم، توضیح داد: 30 مرداد ماه احتمالا ماه اول قمری رصد می گردد و در این صورت، آدینه 31 مرداد مصادف با یکم محرم 1442 هجری قمری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1194

به "احتمال رصد هلال اول محرم در 30 مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال رصد هلال اول محرم در 30 مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید