از این دره صدای ارواح می آید!

به گزارش تور آسیایی ارزان، دره ستارگان از پدیده های منحصربه فرد زمین شناسی به شمار میرود که در لیست عجایب هفت گانه قشم واقع شده است و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید.

از این دره صدای ارواح می آید!

خبرنگاران: دره ستارگان که تعداد نمونه های مشابه آن در جهان زیاد نیست، یکی از جاذبه های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط های نوک تیز، ستون های بزرگ و دیواره های بلند می گردد. این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب های سطحی و تندبادها شکل گرفته است و لایه و حفره های متعددی در درون هر ستون این دره وجود دارد که هوا به راحتی به درون آن ها نفوذ می نماید. همین ویژگی های دره ستارگان باعث شده است که این دره به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو ثبت گردد. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه به شمار می رود.

زیبایی بی بدیل دره ستارگان باعث شده است که به عنوان یکی از محبوب ترین جاهای تماشای قشم به شمار آید و گردشگران زیادی در طول سال از آن تماشا نمایند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به امروز فرصت سفر به قشم برایتان پیش نیامده است، با این مقاله همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از دره ستارگان به دست آورید.

آیا به جهانی ارواح اعتقاد دارید؟ بعضی از مردم این منطقه معتقدند پس از غروب آفتاب، صداهایی که از دره ستارگان به گوش می رسد مربوط به ارواحی بوده که از حضور انسان ها ناراحت اند. این باور قدیمی تا حدی برای مردم این منطقه جدی بوده که تحت هیچ شرایطی بعد از غروب آفتاب وارد این دره نخواهند شد.

طبق افسانه های مردم محلی قشم، دره ستارگان محل زندگی اجنه و ارواح است که شب ها در آن رفت وآمد می نمایند. بسیاری از مردم بر این باورند که صداهای عجیب وغریبی که شب ها از این دره به گوش می رسد، به دلیل حضور این موجودات است و از همین رو ورود گردشگران به دره ستارگان در شب را توصیه نمی نمایند.

آنالیز های صورت گرفته به وسیله محققان چنین چیزی را تایید نمی نماید و آن ها دلیل بروز صدا را وزش باد در لابه لای ستون ها و دالان های دره ستارگان می دانند. اگر به جهانی ارواح اعتقادی ندارید و از این صداها نمی ترسید، بهتر است شب را در این منطقه سپری کنید تا در کنار آرامش شگفت انگیز آن بتوانید ستارگان را در آسمان با انگشتان خود بشمارید. تازه پس از غروب آفتاب شگفتی دره ستارگان شروع می گردد و شما چشم انداز عجیبی از کهکشان را مشاهده خواهید کرد.

ستارگان به حدی در نزدیکی شما قرار دارند که احساس می کنید در یک جهانی دیگر هستید. این چشم انداز شگفت انگیز می تواند برترین سوژه برای عکاسان باشد تا بتوانند تصاویری حیرت انگیز ثبت نمایند.

گروهی دیگر از مردم بر این باورند که فرازمینی ها باعث سقوط ستاره روی زمین شده اند. در پی آن، خاک و سنگ های برخواسته از زمین خشک و این دره و ستون های شنی ایجاد شده است. این دره به حدی معروفیت پیدا کرد که فیلم اژدها وارد می گردد با موضوع باورهای مردم محلی قشم ساخته شد و در سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. لوکیشن این فیلم، دره ستارگان قشم بوده که در کنار نمایش مراسم های مردم بومی این جزیره به توضیح داستان مدفون بودن یک موجود عجیب و غریب در زیر قبرستان این منطقه می پردازد.

در طول سال ها بومیان داستان های زیادی درباره وجود جن در دره ستارگان قشم گفته اند؛ مثلا می گویند شب ها اینجا ارواح و اجنه رفت وآمد دارند یا حتی افرادی بودند که شنیدن صداهای عجیب و غریب در این مکان را گزارش داده اند. شاید به همین دلیل است که معمولا پیشنهاد می نمایند گردشگران در شب به این دره نروند.

البته روی دیگر این سکه را هم باید از دانشمندان و اهل علم جویا شویم. این افراد معتقدند که صدای عجیب و غریبی که اینجا شنیده می گردد به خاطر وجود حفره های ریزودرشت در صخره هاست و زمانی که باد بین این حفره ها به جریان درمی آید صدایی فراوری می نماید که برای گوش مردم آشنا نیست.

محققان زمین شناسی دلیل این صداها را پیچیدن باد در روزنه ها و حفره های پرتعداد صخره ها می دانند که هنگام عبور از این دالان ها و ستون ها، صدای خاصی فراوری می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5328

به "از این دره صدای ارواح می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این دره صدای ارواح می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید