استقلال 0 (4) ، نساجی 0 (5)؛ تاریخ سازی شاگردان ساکت در استادیوم آزادی

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال به مصاف نساجی رفت که این بازی به سود شاگردان ساکت الهامی به خاتمه رسید.

استقلال 0 (4) ، نساجی 0 (5)؛ تاریخ سازی شاگردان ساکت در استادیوم آزادی

به گزارش خبرنگاران، بازی استقلال با نساجی در طول 120 دقیقه برنده نداشت. در نهایت در ضربات پنالتی این تیم ساکت الهامی بود که به پیروزی رسید تا تاریخسازی کند چرا که نساجی هرگز به مرحله نیمه نهایی جام حذفی نرسیده بود. نکته جالب دیگر شکست نخوردن ساکت الهامی مقابل فرهاد مجیدی بود؛ فرهاد که در اندیشه انتقام بازی حذفی دو سال پیش پا به میدان گذاشته بود، پیروز نشد از سد ساکت الهامی بگذرد، جالب تر اینکه در لیگ سال جاری هم در بازی رفت و برگشت فرهاد پیروز نشده ساکت الهامی را شکست دهد.

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری(صالح حردانی دقیقه 74)، ابوالفضل جلالی(مهدی مهدی پور دقیقه 46)، زبیر نیک نفس(آرمان رمضانی دقیقه 74)، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی(عزیزبک آمانوف دقیقه 63)، کوین یامگا و امیرحسین حسین زاده

سرمربی استقلال: فرهاد مجیدی

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، سعید بیگی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، کریم اسلامی، حامد شیری، صابر حردانی، مرتضی منصوری، حسن نجفی(عرفان گل محمدی دقیقه 62)، شاهین طاهرخانی و اکبر صادقی(مهرداد عبدی دقیقه 60)

سرمربی نساجی: ساکت الهامی

در آخرین ملاقات از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، تیم های استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی حساس و دیدنی در سرانجام 120 دقیقه با تساوی بدون گل به سرانجام رسید تا اینکه تیم نساجی توانست با پیروزی در ضربات پنالتی، راهی مرحله نیمه نهایی گردد. این بازی با حملات پردامنه استقلال همراه شد. در دقیقه 5 ضربه کاشته وریا غفوری را حقیقی راهی کرنر کرد. سه دقیقه بعد امیرحسین حسین زاده با یک توپ گیری بسیار خوب موقعیت فوق العاده ای را خلق کرد ولی این بازیکن تصمیم گرفت به جای اینکه کوین یامگایی که در شرایط بهتری بود را صاحب توپ کند، ضربه اش را به سمت دروازه بزند که شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 24 نساجی برترین موقعیت گلزنی خود را از دست داد. حرکت صابر حردانی روی خط عرضی محوطه جریمه با شوت این بازیکن همراه شد که ضربه زمینی او به پایه تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. در ادامه نیز دو تیم موقعیت های نصف و نیمه ای را خلق کردند ولی هیچ کدام به گل تبدیل نشد تا بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به سرانجام برسد.

در نیمه دوم استقلال در میانه های زمین نساجی صاحب یک ضربه کاشته شد. مهدی پور پس از چند متر دورخیز، ضربه اش را به صورت زمینی به سمت دروازه زد که توپ در میانه های راه به حسین زاده رسید ولی ضربه این بازیکن از شدت کافی برخوردار نبود و حقیقی آن را مهار کرد. در دقایق 76 و 77 عزیزبک آمانوف دو فرصت پشت سر هم را از دست داد. او ابتدا از میان دو مدافع نساجی عبور کرد و ضربه کم جانش را حقیقی گرفت. سپس ارسال دیدنی حردانی از سمت راست، در دهانه دروازه به این بازیکن ازبکستانی رسید ولی شوت او از بالای دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

استقلال در وقت های تلف شده دو موقعیت خوب گلزنی را از دست داد. ابتدا امیرحسین حسین زاده در دقیقه 90+2 با یک شوت سهمگین و راه دور دروازه حریف را تهدید کرد که علیرضا حقیقی با واکنشی دیدنی و تماشایی با یک دست، توپ را راهی کرنر کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در حالی که بازی رو به سرانجام بود، استقلال بزرگترین موقعیت خود در نیمه دوم را از دست داد. حرکت خوب صالح حردانی در دقیقه 90+6 از سمت راست با ورود او به درون محوطه جریمه همراه شد. این بازیکن سپس با شوتی پرقدرت دروازه نساجی را تهدید کرد که شلیک دیدنی او به زیر طاق دروازه حقیقی برخورد کرد و به درون زمین بازگشت. در این لحظه، کادرفنی استقلال اعتقاد داشتند توپ از خط عبور نموده ولی در تصاویر آهسته تعیین بود که چنین نیست و بازی در سرانجام 90 دقیقه با تساوی بدون گل به سرانجام رسید.

در وقت های اضافه آرمان رمضانی یک فرصت نصف و نیمه داشت که توپ او را حقیقی به راحتی مهار کرد. دقایقی بعد رمضانی توانست دروازه نساجی را باز کند اما پیش از آن آفساید حردانی اعلام شده بود. نساجی نیز دو فرصت نصف و نیمه به وسیله غلامعلی بیگی و گل محمدی را از دست داد.

مشکوک ترین اتفاق بازی در دقیقه 112 رخ داد. جایی که ارسال عارف غلامی به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد و این بازیکن توانست دروازه نساجی را باز کند اما داور خطای مهاجم استقلال به روی شاهین طاهرخانی را اظهار داشت و آبی پوشان پس از این اتفاق، به شدت نسبت به تصمیم داور معترض بودند. در نهایت نیز این بازی در سرانجام 120 دقیقه با تساوی بدون گل به سرانجام رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده گردد.

ضربات پنالتی:

- ضربه پنالتی اول استقلال را کوین یامگا زد که توپ او برخلاف جهت حرکت حقیقی به گل تبدیل شد.

- ضربه پنالتی اول نساجی را ایوب کلانتری زد که او نیز برخلاف جهت علیرضا رضایی توپ را وارد دروازه کرد.

- ضربه پنالتی دوم استقلال را رودی ژستد بر خلاف جهت حرکت علیرضا حقیقی به گل تبدیل کرد.

- ضربه پنالتی دوم نساجی را مهرداد عبدی زد که توپ این بازیکن نیز خلاف جهت حرکت رضایی وارد دروازه شد.

- ضربه پنالتی سوم استقلال را مهدی مهدی پور زد که او نیز توانست حقیقی را فریب داده و توپ را به گل تبدیل کند.

- ضربه پنالتی سوم نساجی را سعید غلامعلی بیگی زد که او هم علیرضا رضایی را فریب داد و توپ را به گل تبدیل کرد.

- ضربه پنالتی چهارم استقلال را عزیزبک آمانوف زد که علیرضا حقیقی توانست ضربه بسیار بد این بازیکن ازبک را مهار کند.

- ضربه پنالتی چهارم نساجی را محمدمهدی نظری زد که او هم راحت و برخلاف جهت توپ را به گل تبدیل کرد.

- ضربه پنالتی پنجم استقلال را آرمان رمضانی زد که این بازیکن توانست توپ را به گل تبدیل کند.

- ضربه پنالتی پنجم نساجی را حامد شیری زد که او هم توانست رضایی را فریب داده و تیمش را به پیروزی برساند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2083

به "استقلال 0 (4) ، نساجی 0 (5)؛ تاریخ سازی شاگردان ساکت در استادیوم آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال 0 (4) ، نساجی 0 (5)؛ تاریخ سازی شاگردان ساکت در استادیوم آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید