اصفهان در بهارانه کتاب سوم شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، طرح بهارانه کتاب 1400 به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و با مشارکت کتابفروشانی از سراسر کشور در بازه زمانی 17 تا 25 خردادماه برگزار گردید.

اصفهان در بهارانه کتاب سوم شد

در طول 9 روز اجرای این طرح فصلی، بیش از 71 هزار و 51 نسخه کتاب در کل کشور فروخته شد که سه استان پرفروش بهارانه کتاب، بر اساس مبلغ فروش تهران، خراسان رضوی و اصفهان هستند.

بر اساس همین گزارش، 64 کتاب فروشی از مرکز اصفهان و 16 کتاب فروشی از شهرستان های استان (لنجان، کاشان، شهرضا، نجف آباد، مبارکه و شهرضا) در اجرای بهارانه کتاب 1400 مشارکت داشتند.

درواقع استان اصفهان با شرکت 80 کتاب فروشی در طرح بهارانه کتاب، رتبه چهارم کشور را از نظر تعداد کتابفروشی های مشارکت کننده و رتبه سوم را از نظر میزان کتاب به فروش رسیده در زمان اجرای طرح از آن خود کرد.

در این طرح، مخاطبان تا سقف 200 هزار تومان و 20 درصد تخفیف از کتابفروشی های عضو طرح خرید کردند. کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول این میزان تخفیف نبودند.

در سال 1399 نیز استان اصفهان با حضور 84 کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب توانست رتبه سوم را از نظر میزان فروش در کل کشور کسب کند.

هدف از اجرای این طرح ها که به صورت فصلی برگزار می گردد، ترویج فرهنگ کتاب خوانی و رونق بخشیدن به بازار کتاب است. میزان فروش کتاب طی بازه زمانی اجرای طرح بهارانه کتاب 23 میلیارد و 584 میلیون و 278 هزار و 833 ریال اعلام شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1712

به "اصفهان در بهارانه کتاب سوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان در بهارانه کتاب سوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید