اقتصاددان آمریکایی: تعداد بی خانمان ها در آمریکا بیش از 800هزار نفر افزایش می یابد

به گزارش تور آسیایی ارزان، استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیا پیش بینی کرد که در صورت تداوم بحران اشتغال در آمریکا احتمالاً تعداد افراد بی خانمان در این کشور بین 40 تا 45 درصد افزایش خواهد یافت.

اقتصاددان آمریکایی: تعداد بی خانمان ها در آمریکا بیش از 800هزار نفر افزایش می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، پروفسور برندون اُ فلاهرتی استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیا و دستیار ارشد سابق شهردار نوآرک (بزرگترین شهر ایالت نیوجرسی) در مقاله ای پیش بینی کرد که در صورت تداوم بحران اشتغال در آمریکا که بر اثر محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است در تابستان سال جاری میلادی شمار افراد بی خانمان در آمریکا بین 40 تا 45 درصد افزایش خواهد یافت.

این اقتصاددان آمریکایی در تحلیل خود از چشم انداز بیکاری و بی خانمانی در آمریکا به این نکته اشاره کرده است که داده های مربوط به بی خانمانی و بیکاری در فاصله سال های 2007 تا 2009 (در جریان بحران جهانی که از آمریکا شروع شد) به ازای هر 1 درصد افزایش در نرخ بیکاری، تعداد بی خانمان ها در هر 10 هزار نفر جمعیت، 0.65 درصد افزایش یافته است.

وی با استفاده از همین داده ها و آمارهای اخیر بیکاری در آمریکا که از سوی اداره آمار وزارت کار این کشور منتشر شده، برآورد کرده است که در تابستان پیشِ رو بیش از 800 هزار نفر دیگر به جمع بی خانمان های آمریکایی افزوده خواهند شد که این رقم معادل 40 الی 45 درصد آمار کنونی بی خانمان ها در آمریکا است.

در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و بیکار شدن تعداد زیادی از نیروهای کار این کشور طی هفته های اخیر، شمار متقاضیان مستمری بیکاری در این کشور به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب وکارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده اند.

اداره آمار وزارت کار آمریکا هفته گذشته گفت که تنها در ماه آوریل بیش از 20 میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده اند و نرخ بیکاری به 14.7 درصد رسیده است؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس گزارش های رسمی اداره آمار وزارت کار آمریکا، از اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) تا سرانجام هفته منتهی به 9 می (20 اردیبهشت) حدود 36.5 میلیون نفر در آمریکا برای دریافت مستمری بیکاری فرم پر کرده اند که ثبت این میزان تقاضای بیکاری طی کمتر از دو ماه، در تاریخ آمریکا بی سابقه است.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تا به امروز بالغ بر 1.4 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید 19) مبتلا شده اند که از این تعداد حدود 85 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان و هم از لحاظ تعداد قربانیان کرونا، با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به سایر کشورها در رتبه اول جهان واقع شده است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1028

به "اقتصاددان آمریکایی: تعداد بی خانمان ها در آمریکا بیش از 800هزار نفر افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاددان آمریکایی: تعداد بی خانمان ها در آمریکا بیش از 800هزار نفر افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید