ویزای کانادا: چرا کانادا برای تحصیل برترین گزینه است؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، تا بحال این سوال به فکر شما خطور نموده است که چرا تحصیل در کانادا به برترین گزینه برای مهاجرت و تحصیل میان دانشجویان تبدیل شده است؟

ویزای کانادا: چرا کانادا برای تحصیل برترین گزینه است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام این کشور به ذهنتان میرسد چه چیزی است؟ این سوال با توجه به اینکه کانادا هم اکنون به اسم کشوری که برترین سطح زندگی را دارد معرفی شده میتواند جواب های گوناگونی داشته باشد برای مثال کانادا یکی از برترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد و همین علت بسیار خوبی است تا اینجا مقصدی پرطرفدار میان دانشجویان خارجی باشد.

وزارت آموزش کانادا اخیرا تمهیداتی فراهم آورده تا تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی در تحصیل در کانادا را تجربه نمایند و این به آن معناست که این کشور پذیرای خوبی برای افرادی است که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند و این مزیتی بسیار مهم محسوب می گردد چرا که بسیاری از کشورها از این نظر مانند کانادا نیستند و بدین گونه از دانشجویان خارجی و مهاجران استقبال نمینمایند.

برنامه آموزشی دقیق و با جزییات تحصیلی در کانادا دانشجویان را تشویق می نماید تا هنگام تحصیل و بعد از آن به فکر پیدا کردن کار و حتی ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کانادا باشند. تورنتو، ونکوور و مونترآل چند مورد از پرطرفدارترین و برترین گزینه ها برای تحصیل به حساب می آیند و محیطی غنی از نظر آموزشی و سرزنده و متنوع برای سرگرمی فراهم می آورند.

اما چه چیزی تحصیل در کانادا را به گزینه مجذوب کننده برای دانشجویان و برترین گزینه برای مهاجرت تبدیل می نماید؟ ما در اینجا به چند مورد از دلایل این موضوع میپردازیم.

دانشگاه های کانادا

در دهه های اخیر بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می نمایند چرا که سیستم آموزشی این کشور بسیار با کیفیت و در دنیا زبانزد است که این موضوع موقعیت های شغلی مناسب و اعتبار بسیار زیادی در آینده برای دانشجو به همراه خواهد داشت، چرا که تنها داشتن مدرک از کانادا اعتبار بین المللی به همراه دارد و شانس به دست آوردن شغل بهتری را برای افراد فراهم می نماید و همین یکی از مواردی است که کانادا را به برترین گزینه برای تحصیل تبدیل میکند، بین دانشگاه های برتر کانادا میتوان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل در مونترآل، دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، دانشگاه البرتا در ادمنتون و دانشگاه واترلو اشاره نمود.

علاوه بر این دولت و دانشگاه ها برای دانشجویان بورسیه ها و وام های تحصیلی در نظر گرفته اند که تحصیل را بسیار آسان تر میکند، این گزینه برای افرادی که مشتاقند در همین کشور بمانند و تحصیلات خود را ادامه دهند بسیار مناسب است و در کل به این علت که هزینه های تحصیل در کانادا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان پایین تر است و محصلان می توانند با توجه به بودجه خود از میان گزینه های تحصیلی مختلف انتخاب نمایند، کانادا کشوری ایده آل برای دانشجویان محسوب می گردد.

موقعیت های شغلی کانادا

دانشجویان دانشگاه های کانادا با پتانسیل و توانایی های بالایی برخوردارند و از این رو دانشگاه ها این اجازه را به دانشجویان خود می دهند که شغل پاره وقت چه در دانشگاه و چه در بیرون محوطه دانشگاه داشته باشند و کار در دانشگاه احتیاج به مجوز ندارد اما کار خارج از دانشگاه احتیاج به مجوز دارد و تا بیست ساعت کار در هفته مجاز محسوب می گردد، علاوه بر این دانشجویان می توانند در تعطیلات تابستانه و زمستانه شغل تمام وقت داشته باشند.

کانادا هم چنین از معدود کشورهای است که به دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند موقعیت های شغلی فراهم می آورد، دانشجویان بین المللی بسته به شرایط میتوانند تا سه سال پس از اتمام دوره تحصیلی در کانادا مشغول به کار باشند.

فرصت های تحقیقاتی و پژوهش در کانادا

یکی از مهم ترین دلایلی که چرا تحصیل در کانادا برترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی است و سیستم آموزشی کانادا را از دیگر کشورها جدا می نماید توجه و تمرکز روی تحقیقات است، دانشجویان از کشورهای گوناگون با ایده های مختلفی برای تحقیقات و پژوهش وارد دانشگاه می شوند و دولت کانادا از این ایده ها استقبال می نماید و آنها را در این راه حمایت نموده تا پژوهش خود را در عرصه های مختلف مانند کشاوزی، علوم محیطی، پزشکی و … پیش ببرند، حتی بورسیه هایی هم منحصرا برای انجام تحقیقات در نظر گرفته شده است که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و اگر ایده تحقیق مورد توجه قرار گیرد ممکن است موسسات و شرکت ها هم روی آن سرمایه گذاری نمایند.

درس خواندن در کانادا فرصت های بیشماری را برای پژهشگران و دانشجویان فراهم می نماید تا در زمینه تحقیقاتی خود پیشرفت نمایند و مطالعاتشان در توسعه دهند، بسیاری از تحقیقاتی که در دانشگاه ها انجام گرفته منجر به اکتشافات مهم و تیوری های جالبی شده است برای مثال میتوان به دستگاهی اشاره نمود که تشخیص سرطان را آسانتر می نماید.

محیط دانشگاه ها و زندگی خوابگاهی

دانشگاه ها در کانادا محیطی سرزنده و شاداب دارند و فستیوال هایی در طول سال برقرار می نمایند و هر دانشگاه برنامه های متنوعی برای دانشجویان در نظر می گیرد تا با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و در کار های فرهنگی سهیم باشند، این امر به آنها یاری می نماید تا با فرهنگ های دیگر آشنا شوند و از فشار درس ها هم کم گردد، در دانشگاه دانشجویان می توانند علاوه بر استعداد های خود در زمینه درسی به علایق خود در دیگر بخش ها هم بپردازند و در کلاس های فوق العاده شرکت نمایند، همه این ویژگی ها کانادا را به برترین گزینه برای تحصیل تبدیل می نماید.

امنیت و رفاه زندگی در کانادا

کانادا همیشه به اسم یکی از امن ترین کشور های دنیا نام برده می گردد و در سال 2018 ششمین کشور دنیا از نظر تامین امنیت نامیده شد، این یعنی امنیت دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه ها تامین می گردد و بیشتر دانشگاه سرویس هایی مانند همراهی تا خوابگاه یا ایستگاه ها در نظر می گیرند و حتی برخی دانشگاه ها اپلیکیشن هایی در اختیار دانشجویان قرار می دهند تا آنها را به صورت مستقیم به بخش نگهبانی دانشگاه ارتباط دهد تا در صورت احتیاج از یاری این بخش استفاده نمایند. علاوه بر این بیمه درمانی در کانادا بسیار ارزان است و دانشجویان به راحتی می توانند از خدماتی درمانی کانادا استفاده نمایند.

کانادا بعلاوه یکی از متنوع ترین ملیت ها از نظر زبان و قوم و نژاد را دارد و این مزیت بسیار مهمی برای مهاجرت به کانادا محسوب می گردد چرا که این به آن معناست که مهاجران در این کشور مورد استقبال قرار می گیرند و از آنجا که هرساله بالغ بر 120هزار دانشجوی بین المللی وارد کانادا می شوند هر دانشجو با فرهنگ های متنوع در ارتباط خواهد بود و هر فرد خارجی می تواند شاید راحت تر از دیگر از کشورها با مسائل مهاجرت کنار آید و دوستان تازه پیدا کند و ارتباط بگیرد.

دانشجویان در کانادا می توانند از مکان های تماشای زیادی بازدید نمایند و اوقات فراغت خود را در طبیعت زیبای کانادا مثل آبشار نیاگارا، مشهورترین آبشار دنیا، بگذرانند. هرساله گردشگر های بیشماری جذب طبیعت زیبا و مجذوب کننده کانادا می شوند که دانشجویان هم می توانند به این مکان ها سر بزنند آنها هم چنین می توانند از پارک های سرگرمیی تماشا نمایند و از منظره ها اقیانوس آتلانتیک و آرام لذت ببرند.

فرهنگ و ارزش های کانادا

مردم کانادا بسیار گرم و محبت آمیز رفتار می نمایند و صلح آمیز در کنار یکدیگر زندگی می نمایند، مهاجران نسل قبل در کانادا به کسانی که تازه برای تحصیل به کانادا مهاجرت می نمایند یاری می نمایند تا جای خود را بگیرند و در کل مردم چه شما را بشناسند و چه غریبه باشید با لبخند و احترام با شما رفتار می نمایند. کانادا بسیار به فرهنگ ها و عقاید گوناگون احترام قایل است و سعی در آن دارد که تمامی فرهنگ ها و ارزش ها را حفظ کند و این امر باعث می گردد که افراد کمتر احساس غربت نمایند.

چند زبانی بودن کشور کانادا

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است اما پس از ورود افراد با ملیت های متنوع به مرور زبان های دیگر هم وارد فرهنگ کانادا شده است و دانشجویان همکلاسی های مختلفی با زبان های گوناگون دارند و همین می تواند دری به یادگیری زبان های تازه بگشاید و اگر چه جامعه ای است با نژادها و قوم ها و عقاید مختلف، مسائل بین نژاد ها و قومیت های مختلف کمتر دیده می گردد.

زبان انگلیسی در همه جا صحبت می گردد و اگرچه احتیاجی به دانستن فرانسوی برای گذران زندگی نیست اما از آنجا که فرانسوی هم زبان رسمی کشور است زندگی در این کشور فرصت خوبی برای یادگیری زبان فرانسوی و مهارتی تازه است. تمامی دانشگاه ها در کانادا دروس را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی آموزش می دهند و دغدغه دانشجویان تحصیل در کانادا تنها باید انتخاب رشته مناسب و مورد علاقه خود باشد.

آب و هوا در کانادا

تابستان در غرب کانادا گرم و خشک و در بخش مرکزی مرطوب است و زمستان های این کشور هیشه برفی و سرد هستند. به صورت کلی بیشتر جمعیت این کشور در محدوده و منطقه های مرزی بین کانادا و آمریکا سکونت می نمایند.

در طول تابستان دما تا 35 درجه سانتی گراد بالا می رود و دمای کانادا در زمستان ممکن است تا منفی 25 درجه هم پایین بیاید، دماهای متعادل تر در فصل های بهار و پاییز رقم میخورد و برای دانشجویانی که از منطقه ها گرمی مثل هند به اینجا مهاجرت می نمایند هوای کانادا بسیار مطبوع خواهد بود. کانادا برای آب و هوای سردش شناخته می شو د و وقتی برف میبارد مردم بیشتر در خانه ها می مانند اما در فصل بهار خنکی دلپذیری را تجربه می نمایند و برترین منظره ها کانادا را در فصل پاییز وقتی که درختان رنگ عوض می نمایند می توان شاهد بود.

فرایند آسان مهاجرت تحصیلی به کانادا

ویزای کاری به همراه ویزای دانشجویی به دانشجویان داده می گردد و بعد از فارغ التحصیلی هم افراد می توانند تا دو سال در کانادا بمانند و کار نمایند همه اینها و بسیاری موارد دیگر مهاجرت تحصیلی به کانادا را آسان می نماید و به همین علت است که کانادا برترین گزینه برای تحصیل به شمار میرود اگر میخواهید بیشتر در این باره بدانید و قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید میتوانید از مشاوره در سایت لتسگویونی بهره ببرید و هدایت بگیرید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1813

به "ویزای کانادا: چرا کانادا برای تحصیل برترین گزینه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: چرا کانادا برای تحصیل برترین گزینه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید