اقتصاد اصفهان برای ورود به بورس احتیاج به جدیت خاصی دارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: اقتصاد اصفهانی ها در جایی قرار گرفته است که برای حضور شرکت های بورس و جهت ورود شرکت ها به بازار سرمایه و بازار منطقه ای نیازمند جدیت خاصی هستیم.

اقتصاد اصفهان برای ورود به بورس احتیاج به جدیت خاصی دارد

مسعود گلشیرازی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش آنالیز تحلیلی بورس و اوراق بهادار در سال 98 و چشم انداز آینده، اظهار کرد: فعالان بازار سرمایه برخلاف دوسال گذشته که دوران افولی را سپری نموده بودند، تاکنون سال خوبی را گذرانده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش دیگری از تازه واردان بازار سرمایه به دنبال این موضوع هستند که چه اتفاقاتی در این حوزه خواهد افتاد. برگزاری چنین همایش هایی لازمه اقتصاد پویا و اقتصادی که خواستار پشت سر گذاشتن دوران سنتی خود است.

به گزارش خبرنگاران، گلشیرازی افزود: به موضوع مهمی که امروز در حوزه بازار سرمایه مورد بحث سیاست گذاران اقتصادی کشور قرار گرفته است باید توجه کرد و آن بحث تامین اقتصادی بازار سرمایه است.

وی توضیح داد: مروری بر نسبت تامین اقتصادی از بازار پول و بازار سرمایه، حکایت از این دارد که شرایط تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه نسبت به اقتصادهای پیشرو شرایط مطلوبی نسبت به بازار پول ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه نمود: این موضوع احتیاجمند بازنگری است، هرچند که کوشش های زیادی طی چندسال گذشته در بازار سرمایه انجام شده است و صنعت و اقتصاد ما هیچ راهی به جز گذر از این دوران ندارد.

وی ابرازامیدواری کرد: قوانین بالادستی موجود و ابزارهای معاملاتی که مشخص شده است، بتواند این موضوع را انجام دهد.

گلشیرازی با اشاره به اتاق نسل دو و تفاوت آن با اتاق نسل قبلی، اظهار کرد: اتاق نسل دو در اقتصاد امروز تعریف خود را پیدا نموده است و جایگزین و همراه اتاق نسل یک شده است. امروز اتاق ها متوجه شدند که هیچ راهی به غیر از نتورک بین اعضای خود ندارند تا این بحران را پشت سر بگذارند و با تشکیل شوراها و شتابدهنده ها این موضوع را دستور کار خود قرار دادند تا به واسطه شبکه سازی بین اعضای خود بتوانند سینرژی اقتصاد میان اعضای خود را برقرار نمایند و بحرانی که در آن قرار گرفته اند، را پشت سر بگذارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: چنین مدلی را ما در اتاق اصفهان انتخاب و دنبال پیاده سازی آن هستیم. اتاقی که مبنای آن به تشکیل شوراها، مراکز رشد و شبکه سازی میان اعضای خود پیش می رود.

وی در انتها گفت: در حوزه بازار پول و سرمایه مشخصاً اقتصاد اصفهانی ها در جایی واقع شده است که برای حضور شرکت های بورس و جهت ورود شرکت ها به بازار سرمایه و بازار منطقه ای احتیاج به جدیت خاصی است و امیدواریم با سازکارهایی فراهم شده در اتاق، این مهم محقق گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 560

به "اقتصاد اصفهان برای ورود به بورس احتیاج به جدیت خاصی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد اصفهان برای ورود به بورس احتیاج به جدیت خاصی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید