امروز در فضا: اولین پرواز آزمایشی فضاپیمای جمینای

به گزارش تور آسیایی ارزان، برای اولین مأموریت، ناسا درحال آزمایش یکپارچگی ساختاری کپسول سرنشینان و موشک بود. این خودروی پرتاب، نسخه اصلاح شده موشک بالستیک تیتان-2 نیروی هوایی ایالات متحده بود.

امروز در فضا: اولین پرواز آزمایشی فضاپیمای جمینای

8 آوریل 1964، ناسا اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای تازه جمینای را انجام داد. این اولین مأموریت پروژه جمینای بود که بعداً سرنشینان دو نفره را به مدار فرستاد.

برای اولین مأموریت، ناسا درحال آزمایش یکپارچگی ساختاری کپسول سرنشینان و موشک بود. این خودروی پرتاب، نسخه اصلاح شده موشک بالستیک تیتان-2 نیروی هوایی ایالات متحده بود.

این موشک که با نام Titan II GLV شناخته می گردد، قبلاً هرگز پرواز ننموده بود. هیچ نقص عمده ای در طول پرواز رخ نداد و موشک بهتر از انتظار عمل کرد و فضاپیما را در مداری کمی بالاتر از آنچه ناسا برنامه ریزی نموده بود، قرار داد.

برنامه جمینای

پروژه جمینای در زمان اوج جنگ سرد بین شوروی و ایالات متحده برنامه ریزی شد. فضاپیمای آن به وسیله مهندس کانادایی، جیم چمبرلین طراحی شد و شرکت هواپیماسازی مک دانل ساخت آن را بر عهده گرفت. با وجود اینکه کپسول کمی بزرگ تر از فضاپیمای پروژه مرکوری بود، همچنان برای فضانوردان محیطی کوچک محسوب می شد. جمینای تجهیزات و روش های مأموریت در مدار زمین را آزمایش کرد و با آموزش فضانوردان، ناسا را بیش از پیش برای سفر به ماه آماده کرد.

هر مأموریت جمینای دو فضانورد را برای دوره هایی از 5 ساعت تا 14 روز به مدار زمین می برد. این برنامه شامل 10 پرتاب سر نشین دار، 2 پرتاب بدون سرنشین و 7 وسیله نقلیه هدف بود که مجموعاً 1280 میلیون دلار هزینه داشت. این پروژه که بین مرکوری و آپولو بود، از 1961 تا 1966 جریان داشت.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2250

به "امروز در فضا: اولین پرواز آزمایشی فضاپیمای جمینای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز در فضا: اولین پرواز آزمایشی فضاپیمای جمینای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید