بازاریابی در چین و روسیه اقتصاد استان قم را رونق می بخشد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به صادرات اقلام مختلف در استان قم گفت:کالاهایی که هم اکنون به عراق صادر می کنیم ممکن است در آینده قابل استفاده آن ها نباشد و باید به فکر استفاده بیشتر از بازارهایی مثل روسیه، چین باشیم.

بازاریابی در چین و روسیه اقتصاد استان قم را رونق می بخشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، ابوالفضل خاکی پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی استان قم برگزار گردید، اظهار کرد: 29 مهر روز ملی صادرات شناخته شده است و این نام گذاری فرصتی برای آنالیز راهکارهای فراوری محور است.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه در سرانجام برنامه بیست ساله باید کشور اول منطقه در اقتصاد باشیم، اضافه کرد: در برنامه بیست ساله رشد مالی سالانه 8 در صد در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه متأسفانه در سال های گذشته رشد مالی منفی بوده است، اعلام کرد: در سال 93 شاهد بهبود رشد اقتصاد بوده ایم و برای رسیدن به اهداف چشم انداز بیست ساله باید به رشد 11 درصدی در سال های منتهی به این چشم انداز برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه در استان قم صادرات بالغ بر صد میلیارد تومان داشته ایم اضافه کرد: صادرات استان قم از همه اقلام و لوازم وسایل شامل مواد خوراکی، کفش، فرش و سایر اقلام بوده که به وسیله گمرک انجام شده است.

خاکی با عنوان اینکه بیشتر اقلام به وسیله مرزها صادر می شوند گفت: ده کانتینر کفش از استان قم صادر می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به راستا طولانی روبروی صادر کننده ها در گمرک گفت: مباحث مربوط به استاندارد کالا و آزمایش های مربوط به کفش سبب بی علاقگی صادرکننده ها به ارسال کالا از گمرک قم می گردد.

وی با بیان اینکه در صادرات با موضوع مهمی چون اقتصاد مقاومتی روبرو هستیم اعلام کرد: باید تلاشی برای ایجاد تنوع در مراکز صادراتی داشته باشیم.

خاکی با عنوان اینکه در حال حاضر و با توجه به مسائل موجود در کشور عراق 20 درصد کاهش صادرات به عراق داشته ایم توضیح داد: کالاهایی که هم اکنون به عراق صادر می کنیم ممکن است در آینده قابل استفاده آن ها نباشد و باید به فکر استفاده بیشتر از بازارهایی مثل روسیه، چین باشیم.

وی با اشاره به سفرهایی که در دو ماه گذشته و توسط استانداری و مسئولین اتاق بازرگانی قم شده است خاطرنشان شد: در سفر به کشور چین شاهد بودیم که در اقلام و کالاهای زیادی می توانیم صادرات داشته باشیم.

خاکی با بیان اینکه زعفران در کشور چین دارای بازار مناسبی است اضافه کرد: در هفته آینده هیئتی از چین برای امضا قراردادهایی برای صادرات زعفران به استان می آیند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با تأکید بر اینکه چین چهارمین کشور وارد کننده فرش از ایران است اعلام کرد: ظرفیت های بسیار زیادی در کشور چین برای ما در بخش صادرات وجود دارد.

وی با عنوان اینکه چین علاوه بر فرش دست باف استقبال خوبی هم از فرش ماشینی دارد گفت: نمایشگاه های راه شیری که توسط استان اراک در کشور چین داریم بازار خوبی برای ما در صادرات فرش ماشینی فراهم نموده است که از آن استفاده می کنیم.

خاکی با اشاره به صحبت ها و تبادل نظرات مثبتی که با سفرای کشور روسیه انجام شده است اضافه کرد: برنامه هایی برای برگزاری نمایشگاه ها و صادرات به کشور روسیه را در نظر داریم.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت های صادرات ما ضعیف است اعلام کرد: عدم وجود کانتینرهای سرد خانه دار معضل مهمی برای صادرات بعضی اقلام را برای ما ایجاد نموده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به وجود بازار مناسبی در کشور کانادا برای ارسال لوازم خانگی و دیگر اقلام گفت: متأسفانه اتاق بازرگانی ایران و کانادا در حال حاضر مراوداتی ندارند که با یاری دولتمردان می توانیم بازارهای خود را در کشورهای از دست رفته به ویژه در کشورهای آفریقایی بازیابی کنیم.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 514

به "بازاریابی در چین و روسیه اقتصاد استان قم را رونق می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی در چین و روسیه اقتصاد استان قم را رونق می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید