با اپلیکیشن Mars Walk روی مریخ قدم بزنید

به گزارش تور آسیایی ارزان، آیا شما هم از علاقه مندان سفر به فضا هستید؟ اخیرا اپلیکیشنی طراحی شده که به شما اجازه می دهد بر روی مریخ قدم بگذارید و اطلاعات بیشتری در خصوص فضا کسب کنید.

با اپلیکیشن Mars Walk روی مریخ قدم بزنید

ناسا قرار است در دهه 2030 تعدادی از انسان ها را به مریخ بفرستد. این بدین معنا است که اولین کسی که پا بر روی این سیاره قرمز رنگ می گذارد، در حال حاضر زنده است. اما تا پیش از ایستگاه فضایی بین المللی، ماموریت های انسانی ما به فضا همواره منتفی می شد. اکنون ما چطور می توانیم به دیدگاه نسل بعد نسبت به ستاره ها ایده ببخشیم؟

بیشتر ما با این فکر بزرگ شدیم که برنامه ای مانند ردپای آبی نهایت فناوری آموزشی است. اما حقیقت این است که بچه ها امروزی به جای این برنامه ها و بازی های قدیمی آموزشی، با یاری تکنولوژی واقعیت مجازی می توانند راه رفتن بر روی مریخ را تجربه نمایند.

STEM مخفف کلمه های science به معنی علم، technology، engineering به معنی مهندسی کردن و mathematics به معنی ریاضیات است. این اصطلاح از طریق بنیاد ملی علوم واژه گزینی شد و در اوایل 2000 آغاز به فراگیر شدن کرد. برای ایالات متحده به عنوان رقابت در مقیاس جهانی، توسعه دادن شغل های STEM یاری بسیاری به پدید آمدن تکنولوژی های مختلف نموده است. حامیان STEM معتقد هستند که بچه ها باید در سنین کم با این موضوعات روبرو شوند. از اهداف STEM این است که آموزش را مناسب سنین، مجذوب کننده و مشارکت پذیر تر کند.

برای این که بچه ها بتوانند با STEM سریع تر ارتباط برقرار نمایند، لاکهید مارتین (Lockheed Martin) برنامه ای ساخته است که Generation Beyond نام دارد. از موثرترین قسمت های این برنامه شاید اپلیکیشن مارس واک (mars walk) باشد که کمپانی سازنده در خصوصش می گوید:

این اپ تفریح ای محاوره ای و توری علمی است که از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی، قدم زدن بر روی این سیاره قرمز را فراهم نموده است.

زمانی که این اپ را دانلود کردید، گوشی تان را به یک هدفون واقعیت مجازی وصل کنید یا اگر نخواستید، می توانید بدون هدفون بهره ببرید. بدین وسیله شما می توانید روی سطح مریخ که از طریق کامپیوتر پردازش و فراوری شده است، قدم بزنید. سپس برگردید تا چیزهای بیشتری یاد بگیرید. بعلاوه یک راوی نیز وجود دارد که از سفرها و ماموریت های قبلی به کاربر اطلاعات می دهد.

علاوه بر اپ مارس واک برنامه Generation Beyond درس های قابل دانلودی را در اختیار معلم ها و والدین قرار داده است تا در خصوص STEM مطلع تر شوند و بتوانند مهارت های یادگیری بچه ها شان را حمایت نمایند. بعلاوه دانش آموزان می توانند دیگر باز ی های محاوره ای در خصوص فضا را انجام دهند و از ویدئوهای دیگر کاربران استفاده نمایند.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1992

به "با اپلیکیشن Mars Walk روی مریخ قدم بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اپلیکیشن Mars Walk روی مریخ قدم بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید