آموزش اپلیکیشن Capcut؛ نگاهی به یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم برای گوشی

به گزارش تور آسیایی ارزان، در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی آموزش نرم افزار CapCut را به شما ارائه کنیم؛ چرا که در حال حاضر، این نرم افزار به شدت برای محتواسازهای موبایل سودمند واقع شده و از طرفی بسیاری از کاربرها قادر نیستند از تمام قابلیت های نرم افزار CapCut استفاده کنند.

آموزش اپلیکیشن Capcut؛ نگاهی به یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم برای گوشی

تدوین و ویرایش ویدیو یک فرایند بسیار مفرح و سرگرم کننده است اما در عین حال به مهارت های فردی هم وابستگی دارد. خوشبختانه با ارائه نرم افزارهای مختلف، انجام تدوین آسان تر از قبل شده و می توان از قابلیت های اضافه بر سازمان نرم افزارها هم بهره برد. با این اوصاف، کار با برخی نرم افزارها نظیر ادوبی یا Final Cut شاید برای بسکمک از کاربرها سخت و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، نرم افزارهایی عرضه شده اند که با هدف تسهیل روند تدوین، طیف گسترده تری از مخاطبین را به خود جذب کنند. نرم افزار CapCut یک نمونه بسیار پیروز در این زمینه محسوب می شود که در ادامه آموزش نرم افزار Capcut را توضیح خواهیم داد.

نرم افزار CapCut چیست؟

برنامه CapCut در واقع یک پلتفرم ویرایش ویدیو به شمار می رود که برای دستگاه های اندرویدی و iOS منتشر شده است. کپ کات و شرکت خواهری آن یعنی تیک تاک هر دو متعلق به کمپانی چینی ByteDance هستند.

بهترین نکته درباره برنامه کپ کات در این موضوع نهفته که این نرم افزار می تواند به سادگی تمام کارها را برای شما انجام دهد. این برنامه به کاربرها اجازه می دهد تا از الگوها یا همان تمپلیت های پیش آماده برای خلق و آپلود ویدیوها بهره برداری کنند. همچنین می توان کلیپ های ویدیویی را با یکدیگر ترکیب کرده و رسما یک مونتاژ ویدیویی را انجام داد. از طرفی دیگر، کاربرها می توانند قالب های خاص خودشان را هم بسازند. به همین دلیل، می توان هم یک ویدیو برای شبکه های مجازی را تولید کرد و هم ویدیوهای مختلفی را برای اهداف تجاری و شغلی خلق کرد. در ادامه به طور مفصل درباره هر کدام صحبت می کنیم.

جالب است بدانید که می توان از Capcut روی کامپیوتر هم استفاده کرد. تنها کافی است وارد سایت رسمی CapCut شده و نسخه مخصوص کامپیوتر را دانلود و سپس نصب کنید. این نرم افزار کاملا رایگان بوده و اصلا اهمیتی ندارد که شما از کدام قابلیت های نرم افزار قصد دارید بهره برداری کنید. با تمام این تفاسیر، شما در وهله اول باید در وب سایت مورد نظر ثبت نام کنید؛ فرایند ای که در حد چند دقیقه انجام می شود.

آموزش نرم افزار CapCut در چند مرحله

برای ویرایش ویدیو روی گوشی موبایل خود از طریق این نرم افزار، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. در اولین مرتبه ای که برنامه را روی گوشی باز می کنید، نرم افزار از شما اجازه می خواهد تا به تصاویر و ویدیوهایتان دسترسی پیدا کند. به همین دلیل، روی Allow access ضربه بزنید.

2. روی گوشه سمت چپ و پایین روی Click on Edit ضربه بزنید.

3. روی علامت + ضربه زده تا یک پروژه نو را به برنامه اضافه کنید.

4. تصاویر یا ویدیوهای دلخواه را انتخاب کنید.

5. طول ویدیوها را تنظیم کنید.

6. با ضربه زدن روی نت موسیقی در نوار پایینی برنامه، موسیقی خاصی اگر مد نظرتان وجود دارد را انتخاب کرده و آن را به برنامه اضافه کنید.

7. متن، استیکر یا سایر المان های دلخواه را به ویدیو اضافه کنید.

8. به محض اتمام فرایند ویرایش، روی پیکان رو به بالا ضربه بزنید که در گوشه سمت راست و بالا قرار گرفته است. با این کار شما می توانید از محتوای خود خروجی بگیرید.

9. شما می توانید پس از اتمام فرایند، ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید.

چطور از تمپلیت های پیش آماده در نرم افزار CapCut استفاده کنیم؟

اگر تمایل ندارید تا به صورت دستی تمام جوانب مربوط به ویدیو را ویرایش کنید، نرم افزار کپ کات به شما اجازه می دهد از قالب های پیش آماده برای مونتاژ ویدیوی خود بهره برداری کنید. در حال حاضر بیشتر از صد مدل تمپلیت مختلف روی این برنامه وجود دارد. برای استفاده از این قالب ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. یکی از قالب های دلخواه را انتخاب کنید.

2. طبق دستور العمل، تعدادی از تصاویر یا ویدیوهای خودتان را آپلود کنید.

3. روی دکمه Next ضربه بزنید.

4. چند ثانیه ممکن است طول بکشد تا فایل ها بارگذاری شوند.

5. روی Export ضربه زده و سپس می توانید محتوایتان را به صورت مستقیم روی اینستاگرام یا تیک تاک منتشر کنید.

قابلیت Creative Suit نرم افزار CapCut چیست؟

CapCut Creative Suite در واقع یک ادیتور ویدیو و تصاویر آنلاین است که به کاربرها اجازه می دهد در قالب یک تیم به منظور تولید ویدیوهای مختلف با طراحی های گرافیکی متنوع با یکدیگر در تعامل باشند. کاربرها با استفاده از این قابلیت می توانند:

  • پس زمینه ها را حذف کنند.
  • رنگ ها را تنظیم یا بهینه کنند.
  • فیلتر و افکت های مختلف اضافه کنند.
  • از فریم ها، استیکرها، تیم ها و تمپلیت های مختلف استفاده کنند.
  • سایز مجدد، تریم، جداسازی و منفک کردن سکانس ها و همچنین ادغام سکانس ها را انجام دهند.
  • تبدیل ویدیو به متن
  • لایه سازی تصاویر
  • اصلاح رنگ و گریدینگ
  • هم پوشانی متن و گرافیک

وقتی از این طریق بتوان با هم تیمی ها و سایر همکاران به طور هم زمان کار کرد، کاربران می توانند در هر لحظه پروژه ها را با یکدیگر به اشتراک گذاشته، بازخورد نشان داده و حتی به ویرایش هم زمان ویدیو مشغول شوند. برای شروع به استفاده از Creative Suite، به راحتی روی کامپیوتر یا موبایل ثبت نام و سپس Start New Project را انتخاب کنید.

نرم افزار Capcut for Buisness؛ مناسب برای حرفه ای ترها

کپ کات یک نسخه پیشرفته تری هم دارد که تحت عنوان Capcut for Business منتشر شده است. این مدل برنامه به مشاغل مختلف اجازه می دهد تا محتواهای ویدیویی خود را برای رسانه های اجتماعی و تبلیغات به روشی آسان تر و بهتر ویرایش کنند. این نسخه تقریبا تمام قابلیت های ادیت ویدیو و تصاویر نسخه معمولی را دارد اما منابع خلاقانه اضافه بر سازمان دارای لایسنس در نسخه تجاری دیده می شود که برای کاربران حرفه ای بسیار مناسب خواهد بود. در وب سایت رسمی کپ کات اشاره شده که نسخه مذکور برای همه مدل کسب و کار، از کوچک گرفته تا بزرگ یک گزینه بسیار ایده آل تلقی می شود.

چرا باید از CapCut استفاده کنیم؟

کپ کات جزو اولین نرم افزارهای ادیت ویدیو به شمار می رود که به کاربرها اجازه می دهد نه تنها ویدیوهای خود را ویرایش کرده و قالب های ویدیویی قابل اشتراک گذاری را خلق کنند، بلکه کاربرها می توانند از قالب های ویدیویی سایر افراد هم بهره برداری کنند. با تمام این تفاسیر، با این که در این مقاله سعی کرده ایم آموزش نرم افزار CapCut را به شما ارائه دهیم، ویرایش ویدیو با کمک این برنامه به دانش خاصی نیاز ندارد. به همین دلیل، اگر دلتان می خواهد با یک برنامه ادیت ویدیو و تصاویر بدون دردسر روی موبایل کار کنید، نرم افزار رایگان CapCut را می توان یک گزینه بسیار عالی تلقی کرد که در حد و اندازه برنامه اینشات (Inshot) و حتی بهتر می تواند نظر مساعد شما را به خود جلب کند.

منبع: pocket-lint

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 دی 1402 بروزرسانی: 21 دی 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2353

به "آموزش اپلیکیشن Capcut؛ نگاهی به یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم برای گوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش اپلیکیشن Capcut؛ نگاهی به یکی از بهترین برنامه های ادیت فیلم برای گوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید